Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er slik forhod skal være. Man skal ha takhøyde nok i ett forhold til at man skal kunne si i fra om ting, uansett hva det måtte være. Selvfølgelig kommer det ann på måten det blir sagt på, men man skal ikke behøve og pakke alt inn i pent pair med sløyfe på når man sier noe.

Er det virkelig så ille og freshe seg opp litt, og kanskje føle seg litt bedre selv også? Og at hele ferien er ødelagt før den i det hele tatt har begynt? Det er så selvoptatt og barnslig at jeg har ikke ord. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Bossa Nova skrev:

For en hysterisk tråd. 

Beklager, men ser for meg TS med svarte, tykke hår på legger og bikinilinje, masse sprukket og flasset hud under føttene og gule soppinfiserte negler. 

Går det ikke an å se på det å stelle/pynte seg for mannen som en fordel for seg selv også. Kanskje det er bare meg, men det er noe pirrende med å overraske mannen en gang i blant ved å ta seg ekstra godt ut.

(Jeg må visst slutte kalle meg feminist, fordi jeg er litt opptatt av å være velstelt)

Du "må" ingenting, men hvis du tror at alle feminister ikke barberer kroppshår, så... Jeg er feminist, barberer meg selv fordi jeg personlig føler meg mer komfortabel da, men ser absolutt ikke på det som en selvfølge kun fordi det er noe samfunnet har "bestemt" kvinner "må" gjøre.
Å være feminist handler ikke om å kle seg på en bestemt måte, ikke barbere seg, hate menn osv osv, men å faktisk la kvinner ha muligheten til å velge selv. Er faktisk sjokkert over denne tråden. Hvordan kan så mange faktisk synes det er ekkelt at kvinner går med naturlige ben ute i Syden? Alvorlig talt. Det er selvsagt helt greit å ha personlige preferanser om hvordan man steller seg selv eller liker sin partner, men å nærmest kreve at alle skal følge de samme idealene (og hvis de ikke gjør det er de ekle og uattraktive) er jo helt bak mål.

At en partner sier i fra som sine preferanser, synes jeg er helt greit. Det må være innenfor i et forhold å kunne ha sånne samtaler og å lytte til hverandre. Jeg synes reaksjonene i tråden er det som er ille, ikke TS sin manns kommentarer. Bare for  å ha det klart.

Slenger på (angående "flau-over-mor"-debatten): jeg er 23 år, og var aldri flau over moren min (som jeg tror aldri har barbert legger siden jeg ble født). Det var jo naturlig for meg å se henne sånn, alltid. Jeg tror jeg som tenåring hadde følt meg flauere om hun barberte seg og "prøvde å se ung og hot ut", faktisk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, oh my god, ro deg ned!

Jeg shaver den hårete ryggen til typen min også før vi skal til syden...har ikke sett han bryte sammen og klikke totalt av den grunn. Jeg syns det er finere å se han slik. Sånn er det!

Jeg tenker at TS kan fint velge å gi F og ikke shave seg, men legg ned pitchforks'a deres bare fordi mannen spurte OM hun kunne gjøre det! Hva om det gikk andre veien og hun spurte om han kunne shave gorillahårene på ryggen, den ene gangen de skal til syden? Tror neppe det hadde vært så mye ståhei i heimen, han hadde helt sikkert faktisk gjort det!

Skulle tro han ba henne slutte i jobben, og vaske og lage mat hver dag, i en Fritz-kjeller, og slengte på henne en burka så hysteriske noen av dere er blitt. Djiiises!

 

Anonymkode: 99a3f...1b1

Ro deg ned selv. Leste du i det hele tatt innlegget jeg siterte? Det var dét jeg svarte, ikke kommentaren til TS' mann selv. Og hvis du ikke ser hva som er galt i det innlegget, så er jeg glad for at det finnes sånne "hysteriske" folk som meg og div. andre her som kan påpeke det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ahava skrev:

Ro deg ned selv. Leste du i det hele tatt innlegget jeg siterte? Det var dét jeg svarte, ikke kommentaren til TS' mann selv. Og hvis du ikke ser hva som er galt i det innlegget, så er jeg glad for at det finnes sånne "hysteriske" folk som meg og div. andre her som kan påpeke det. 

Jeg leste det du siterte, og jeg er enig med den som sa du kan roe deg ned. Hvem er det som har lært deg at det å gå rundt å påpeke andres feil er en god ting å gjøre? Og på en sarkastisk måte attpåtil?

Det kan umulig har vært en god eller nyttig feminist!

Anonymkode: f225e...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ahava skrev:

Ro deg ned selv. Leste du i det hele tatt innlegget jeg siterte? Det var dét jeg svarte, ikke kommentaren til TS' mann selv. Og hvis du ikke ser hva som er galt i det innlegget, så er jeg glad for at det finnes sånne "hysteriske" folk som meg og div. andre her som kan påpeke det. 

Jeg ser faktisk ikke noe gærnt i at dama skal ta vare på seg selv, for mannen sin. Da snakker vi ikke silikon-tits, restylanelepper, ihjelbleket hår og se ut som en levende barbiedukke, et tragisk syn. Det er snakk om å gjøre noen enkle ting for å se "freshere" ut i ny og ne. Det er jo tydelig at hun ikke har giddet engang dét tidligere. Det er jo litt trist, er det ikke? At man skal drite i alt fysisk attraktivitet bare fordi man er i fast forhold?

7 dager i uka de fleste ukene går jeg hjemme usminket, kvisete (har et seriøst kviseproblem) og ligger på sofaen og dytter i meg ostepop foran typen. Han har sett meg på det "verste" mer enn nok. Sånn er hverdagen. 

Men skal vi ut og være sosiale blant folk, på fest, syden eller whatever så passer jeg på å være nydusjet, finner frem noen finere jeans og gensere/topper, kanskje noen finere sko enn de samme jeg trasker med til og fra jobb og jeg barberer både legger og armhuler. Faktisk så barberer jeg meg hver 2. uke, minst, føler meg freshere og vet han liker det. Selvom han liker meg uansett. Han barberer seg også,nettopp fordi han vet at JEG også liker det. 

Trodde de fleste sunne forhold hadde en slik fin balanse.

 

 

Anonymkode: 99a3f...1b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det å gå på stranden med hårete legger, armhuler og bikinilinje er veldig ufresht. Sprukken og tørr hud under beina er noe av det aller ekleste jeg vet om!

Man kan jo vri litt på det.. hva om mannen hadde nese og ørehår som han ikke gadd å bry seg med? Tenker da på den sorten som virkelig stikker utenfor der det skal. Hadde det vært helt greit? Og at han hadde tørr og ekkel gul hud på beina? Eller alltid matrester i skjegget?

Synes det er rart at enkelte ikke har lyst å se attraktiv ut for partneren sin.

Anonymkode: beb9a...28e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det å gå på stranden med hårete legger, armhuler og bikinilinje er veldig ufresht. Sprukken og tørr hud under beina er noe av det aller ekleste jeg vet om!

Man kan jo vri litt på det.. hva om mannen hadde nese og ørehår som han ikke gadd å bry seg med? Tenker da på den sorten som virkelig stikker utenfor der det skal. Hadde det vært helt greit? Og at han hadde tørr og ekkel gul hud på beina? Eller alltid matrester i skjegget?

Synes det er rart at enkelte ikke har lyst å se attraktiv ut for partneren sin.

Anonymkode: beb9a...28e

 

Tja, nå vet vi jo ikke hvordan TS sin mann er, hvor fresh han er. Jeg får i hvert fall ikke min mann til å stusse ørehår, nesehår osv.  

Anonymkode: fa81d...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som skjer med siteringen idag, men prøver å svare på dette innlegget:

 

Sitat

 

Jeg synes det å gå på stranden med hårete legger, armhuler og bikinilinje er veldig ufresht. Sprukken og tørr hud under beina er noe av det aller ekleste jeg vet om!

Man kan jo vri litt på det.. hva om mannen hadde nese og ørehår som han ikke gadd å bry seg med? Tenker da på den sorten som virkelig stikker utenfor der det skal. Hadde det vært helt greit? Og at han hadde tørr og ekkel gul hud på beina? Eller alltid matrester i skjegget?

Synes det er rart at enkelte ikke har lyst å se attraktiv ut for partneren sin.

Anonymkode: beb9a...28e

 

Det er selvfølgelig helt greit at du synes at det er ekkelt med hår og tørr hud, men forventer du virkelig at alle kvinner på stranden skal etterfølge dette?  Eller at det er greit å baksnakke venninner som ikke følger dine forventninger til kroppspleie?  For det er det det er snakk om her, TS skal ikke pynte seg for mannen sin, men for mannens venner.  Tror ikke jeg har sett noen her påstå at man ikke skal be stelle seg litt ekstra.

For å svare på spørsmålet ditt: dersom min mann hadde hatt noe hår jeg syntes han kunne fjerne hadde jeg hintet/spurt pent om han kunne gjøre det.  Velger han å si nei så kan jeg ikke tvinge ham til det.  Dersom en annen mann enn den jeg er gift med har for mye hår så har jeg ingenting med det å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maleficenta skrev:

Så du har aldri noen sinne som barn såret din mor ved å si noe dumt? Det tviler jeg på

Nå må du skjerpe deg Maleficenta.  Du påsto at alle tenåringsjenter hadde blitt dødsflaue over mødre som ikke barberte seg og sagt ifra.  Og når noen påpeker at det ikke er slik så går du til andre ytterkanten og sier at siden de ikke ville si det så har de aldri gjennom hele sin oppvekst såret moren sin på noen som helst måte?  Verden er ikke svart-hvit, og det tror jeg du også forstår.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Hadde jeg vært sammen med en mann som ikke fjernet hår skjemmende steder (les PÅ nesen, mellom øyenbrynene, på ballene og generelt i ansiktet) hadde jeg nok gjentatt ett stund jeg gjorde som tenåring: Lenket kjæresten fast med håndjern og barbert han selv! 

Siden du har sånne unnskyldninger for å la være å fikse på deg, så sier du jo bare at mannen din skal betale for dette hos en hudpleier, -verre er det ikke. Du får heller ikke nupper og blir sår om det er gjort riktig. 

Før jeg drar til syden selv, vokser jeg bikinilinjen og mere til, tar pedikyre, farger bryn og vipper, tar ett par timer med sol, og selvsagt barberer jeg leggene, OG tærne! (det gjør jeg jo hver gang jeg dusjer da) GRUSOMT med hårete legger på damer!! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Smugleseren skrev:

Hadde jeg vært sammen med en mann som ikke fjernet hår skjemmende steder (les PÅ nesen, mellom øyenbrynene, på ballene og generelt i ansiktet) hadde jeg nok gjentatt ett stund jeg gjorde som tenåring: Lenket kjæresten fast med håndjern og barbert han selv! 

 

Er det virkelig skjemmende med hår på ballene!?  Det eneste stedet andre kommer til å se din manns baller er vel på nudiststrand, og selv om jeg ikke har vært der selv, så innbiller jeg meg at de er ganske avslappet med tanke på kroppshår der.

4 minutter siden, Smugleseren skrev:

 

Før jeg drar til syden selv, vokser jeg bikinilinjen og mere til, tar pedikyre, farger bryn og vipper, tar ett par timer med sol, og selvsagt barberer jeg leggene, OG tærne! (det gjør jeg jo hver gang jeg dusjer da) GRUSOMT med hårete legger på damer!! 

 

Men hvorfor mener du at du skal bestemme at alle andre damer må gjøre det samme?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå at du ikke ønsker å barbere deg hjemme på vinteren, men når man reiser til solfylte strøk så barberer man seg da! For meg er det gjerne stor forskjell på sommer og vinter, samt på hvor i verden man befinner seg. 

 

Tror du bare må regne med kommentarer fra andre om du ikke barberer deg på leggene + under armene når du går med badetøy ute.

Anonymkode: 18f52...fe4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Smugleseren skrev:

...

Siden du har sånne unnskyldninger for å la være å fikse på deg, så sier du jo bare at mannen din skal betale for dette hos en hudpleier, -verre er det ikke. Du får heller ikke nupper og blir sår om det er gjort riktig. 

Før jeg drar til syden selv, vokser jeg bikinilinjen og mere til, tar pedikyre, farger bryn og vipper, tar ett par timer med sol, og selvsagt barberer jeg leggene, OG tærne! (det gjør jeg jo hver gang jeg dusjer da) GRUSOMT med hårete legger på damer!! 

 

Jeg har gitt opp voksing hos hudpleier, fikk både nupper og resthår og irritert hud. Det hadde ikke fungert godt med mye sol før etter en stund. Jeg prøvde flere salonger som andre anbefalte fordi de var veldig fornøyde. Ikke alt som passer for alle.

Jeg har perioder hvor jeg har vondt i kroppen og hendene. Da hender det jeg ikke klarer å barbere legger eller ikke prioriterer det. Det betyr ikke at jeg skammer meg for å gå ut med bare legger i kjole om det er vær til det. Jeg synes det er tåpelig å mene at det er GRUSOMT de gangene jeg gjør det. Eller å mene noe så sterkt om hva andre skal gjøre med kroppen sin.

Selv synes jeg ikke tatoveringer er flott, men jeg ville aldri prøvd å snakke en kjæreste fra å gjøre det om han vil det. Jeg prøvde ikke å stoppe kjæresten fra å skinne seg heller, selv om jeg likte han bedre med hår. Han syntes det var praktisk.

Jeg blir ikke mer eller mindre glad i mennesker etter hvordan de kler seg eller steller seg, og jeg synes alle bør få ta egne valg. Det er greit nok å si at man liker noe bedre om noen spør, jeg synes også det er greit å spørre om noen kan tenke seg å gjøre noe - fordi man liker det. Derimot så synes jeg mannen til ts ikke sa det på en pen måte. Det ble både respektløst og nedverdigende slik ts gjenfortalte det.

Det er vanskelig å forklare hva jeg mener, så jeg bruker et selvopplevd eksemperl. En jeg var sammen med likte høye hæler, stayups og rød lebestift. Det er helt greit, og ikke så vanskelig å ta hensyn til innimellom. Samtidig er jeg over gjennomsnittet lang, nesten 190 og har i perioder hovent ansikt eller vondt i føttene pga sykdom. Det betyr at jeg noen ganger/situasjoner ikke føler meg komfortabel med høye hæler eller med sterke farger i ansiktet eller i det hele tatt klarer å gå med slike sko. At han de dagene klaget over at jeg ikke "tok hensyn til hans preferanser" og kommenterte alle andre pene damer som smilte til ham - var ikke et sjarmerende trekk eller noe som ga meg lyst til å gjøre det når jeg var i for igjen. Fra å være noe jeg gjorde fordi jeg så at han satte pris på det så ble det noe som bød meg i mot fordi han ga meg en følelse av at jeg ikke var nok. At han hadde det godt og følte seg respektert var viktigere enn om jeg trivdes. For meg blir det ts beskriver noe av det samme. Han kom bare med klaging, og det er for meg vanskelig å tolke det han sa som noe annet enn at ts ikke er "bra nok".

 

 

Anonymkode: 7ea75...2e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du har alt å vinne på å ta dette med et smil og gjøre noe med det. Det er tross alt veldig lite han ber om, og det er lett å gjøre noe med. Det er fint å kunne ha et forhold hvor man kan si fra om slik. Om du steiler og setter deg på bakbeina på dette virker du jo bare vrang og vanskelig. 

 

Anonymkode: 36d5a...326

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er viktig å ta vare på utseendet for å glede partneren sin. Jeg hadde ikke satt pris på om mannen min ga f i å holde hår og skjegg nogenlunde på stell, og gikk rundt i daffeklær hele dagen. Han setter også tydelig pris på at jeg barberer/epilerer her og der, og børster håret selv de dagene vi bare er inne.. 

Anonymkode: a6c8b...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er innafor å ønske at kjæresten holder seg fresh. Om du gjør noe med saken trenger du jo ikke å føle deg ekkel?

Anonymkode: d6518...80c

Jeg er enig i at man bør vaske seg og lukte godt, men hårfjerning? Hår er naturlig. Det blir det samme som å forvente at kona har sånn og sånn hårsveis eller sånne klær. Ja - samfunnet er slik at damer med hårete legger er sååå ekle (selvom damene verken er smittebærere eller lukter vondt), så forstår at mannen er bitt av den basillen. Og antakeligvis redd for hva andre tenker. Kanskje han t.o.m er redd for at kona skal få noen slemme kommentarer fra andre og bli såret, eller bli baksnakket. Men da bør han jo si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være grusomt uoppmerksom, for jeg ser ikke andre kvinners hårvekst, eller harde hud på hælene.
For at jeg skal legge merke til slikt må det være ekstremt!
Jeg ser folk i ansiktet, ikke på kroppene deres!

Er det virkelig så vanlig å studere andre så nøye?
Og hvorfor? 
Er det fordi at om dere finner feil hos andre, kan dere føle dere bedre med dere selv?

 

 

 

Anonymkode: 10812...9f6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så ekle dere er flere her inne. Jeg shaver meg hver dag for mannen min, sminker meg og kler meg pent selv om det er hverdag eller fest. Går aldri som en usminket fæl jente med kviser og joggebukser i hverdagenb. Selvsagt en sjeldent gang, men generelt så holder jeg meg fresh hver dag, skulle da bare mangle, Foruten om spesielle omstendigheter som da jeg er syk og i generelt dårlig form. Eller så ordner man seg jo for partneren sin!

 

GÅR MAN UFLIDD MED JOGGEBUKSER HELE TIDEN, VIL JO MANNEN TIL SLUTT SE PÅ ANDRE JENTER SOM HOLDER SEG FEMININE, AT IKKE FLERE SKJØNNER DETTE!

Anonymkode: e7fe2...8e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...