Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er menn dessverre. De er fullstendig overfladiske og tenker bare på utseende. Men visste du ikke at han var sånn da du møtte han? 

Anonymkode: efc8a...652

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han mener du burde rydde opp litt, går jeg ut ifra at han selv er strøken? Myke føtter, velfrisert (underliv, ansiktshår, vanlig "hodehår"), osv?

Utover det skjønner jeg at det er dritkjipt at han sa det, men jeg skjønner samtidig hans side, og ville nok ordnet meg selv. Selvfølgelig skulle han fått barbert leggene mine selv(det gidder jeg rett og slett ikke gjøre noe særlig ofte selv) så skulle vi sett hvor lenge han syntes det var nødvendig :-)

Anonymkode: 16a4b...4bf

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjør at du ikke vil dra? Det synes jeg var en temmelig barnslig reaksjon. Hva med å møtes på midten, ved at du fikser den harde huden på føttene, tar bikinilinjen, og bruker litt neglelakk? Jeg synes i grunnen det var en real ting av mannen din å faktisk gi uttrykk for ting han ønsker du kunne gjøre noe med, framfor å bare ønske det i sitt stille sinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er mye sant i denne problemstillingen, sier magefølelsen min at dette er et fiktivt trolleinnlegg skrevet for å skape debatt. Men for all del, jeg ser jo at folk engasjerer seg så det blir nok god knall.

Anonymkode: a8e11...07a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være helt ærlig med deg og si at jeg er enig med mannen din... Jeg personlig hadde ikke følt meg vel selv å gå på stranden med vinterlegger og pels over alt... Og hvis det betyr så mye for mannen din hvorfor ikke gjøre det for han sin skyld? Det er jo ikke stygt ment det han har sagt til deg, for tydeligvis betyr det ikke det store og det hele i hverdagen deres at du ikke gjør det.

Og du holder deg jo tydeligvis fint utenom dette, med å trene osv.... Kan jo være du vil føle deg fresh og få mer oppmerksomhet fra din mann hvis du gjør dette for han? 

 

 

Anonymkode: 5be8d...6fa

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er menn dessverre. De er fullstendig overfladiske og tenker bare på utseende. Men visste du ikke at han var sånn da du møtte han? 

Anonymkode: efc8a...652

Han er jo sammen med TS selv om hun ikke steller seg, så å si at menn bare tenker på utseende blir rett og slett for dumt. Skjerp deg!

Anonymkode: d6518...80c

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo sammen med TS selv om hun ikke steller seg, så å si at menn bare tenker på utseende blir rett og slett for dumt. Skjerp deg!

Anonymkode: d6518...80c

Benekter du fakta? Alle menn er sånn. 

Anonymkode: efc8a...652

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var så mye han ba om, og ettersom jeg forstår innlegget er ikke dette noe han forventer av deg hele tiden. Så hvorfor ikke gjøre dette til sydenturen for han da? :)

Hvis han sa det slik du skriver, så sa han det på en litt ufølsom måte. Likevel synes jeg det er bedre at han sier ifra enn at han skal irritere seg over det :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt annerledes. Jeg ville ikke vært den eneste som var ufresh blant damene. Kanskje du er i feil miljø.

Anonymkode: 6e5df...532

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg leste trådens overskrift trodde jeg dette skulle handle om utroskap eller om å gå. Men her er det snakk om ei som går på stranda ubarbert (?) og med hår tittende ut her og der. Jeg ble nesten sjokkert. Trodde ikke det engang var vanlig lenger.

Jeg tror neppe du ville gått på stranda slik med denne mannen om dette var en dating-fase men slik blir det vel når man er gift i noen år og gir blaffen. Både i seg selv og mannen. Hvilket er synd. 

Har du tenkt noe over at han kanskje vil stolt vise frem sin kone? Han snakker jo om andres kone. Virker som han nesten blir flau. Jeg ville tatt hensyn. 

Anonymkode: d5831...671

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye bedre at han sier det nå, enn at du får vite det om 10 år (f.eks), dette med at dette har plaget ham.

 

Anonymkode: ab4a8...e4a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan forstå at du blir såret, men hvis du tenker gjennom det er det jo ikke mye han ber om. I et forhold må det være rom for å ønske at partneren steller seg litt - litt overfladisk er det lov å være! 

Og menn er da ikke verre enn kvinner. Jeg har en mann som bryr seg ekstremt lite om eget utseende, så jeg må rett som det er be han om å klippe seg, barbere seg etc. Glad for at han bryr seg om hva jeg mener, og ikke bare avfeier det som overfladisk pjatt. Det ER jo overfladisk, men innen rimelighetens grenser er det lov... Og det er da mange kvinner som blander seg inn i mannens utseende, hva de kler seg i etc. Så dette er IKKE en manneting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke tar vare på utseendet bør du jo være svært fornøyd med at mannen din er såpass tygg at han tør å si ifra til deg om hva han tenker. Dere er faktisk to personer som skal leve sammen og forholde dere til hverandre.

Meen du får vel høre fra skravlegjengen å Kg at det er ingen vits i å tilpasse seg andre personer, at du er perfekt som du er og at hvis mannen din våger å ha sine egne tanker og preferanser burde han hives på hue ræven ut.

Anonymkode: 53511...3c5

At man lar være å barbere seg eller lar være å lakke neglene er ikke synonymt med at man ikke tar vare på seg selv. TS skriver at hun trener, og er slank så da regner jeg med at kostholdet også er innafor, ergo hun tar vare på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg er litt usikker på hva jeg ville følt... På den ene siden vil jeg jo gjerne at mannen min skal elske meg og være stolt over meg uansett hår og lignende, men på den andre siden vil jeg at han skal være ærlig... Ikke lett nei, men jeg TROR at jeg på sikt hadde vært glad for at han sa det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...