Gå til innhold

Han sletter meldinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg spør dere, fordi jeg er utrolig usikker på hva jeg bør gjøre. Jeg har sjekket facebooken til kjæresten min, og der fant jeg meldinger fra en annen jente. Det var han som startet samtalen, og den var i en flørtende tone, ikke noe sexrelatert. Det var tydelig at de kjente hverandre fra tidligere, muligens gått i samme klasse en gang, men han har aldri fortalt om henne. I samtalen avtalte de å møtes. Jeg tenkte at de bare var venner, og reagerte ikke noe særlig på det. Har heller ikke fortalt han at jeg har sett det. MEN nå har han slettet samtalen... Jeg har fortsatt ikke tatt opp dette med han, fordi jeg ikke vil at han skal vite at jeg er "den typen" kjæreste som snoker.... Jeg vet at det er utrolig dårlig gjort å lese andres meldinger. Hva skal jeg gjøre? Jeg tenker på dette hele tiden.

Anonymkode: 5549f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lost case. Du kan ikkje fortelle at du har lest facebookmeldingane utan at han blir sur/skuffa/irritert/sint fordi du snokar. 

Det er du som har tapt uansett....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg spør dere, fordi jeg er utrolig usikker på hva jeg bør gjøre. Jeg har sjekket facebooken til kjæresten min, og der fant jeg meldinger fra en annen jente. Det var han som startet samtalen, og den var i en flørtende tone, ikke noe sexrelatert. Det var tydelig at de kjente hverandre fra tidligere, muligens gått i samme klasse en gang, men han har aldri fortalt om henne. I samtalen avtalte de å møtes. Jeg tenkte at de bare var venner, og reagerte ikke noe særlig på det. Har heller ikke fortalt han at jeg har sett det. MEN nå har han slettet samtalen... Jeg har fortsatt ikke tatt opp dette med han, fordi jeg ikke vil at han skal vite at jeg er "den typen" kjæreste som snoker.... Jeg vet at det er utrolig dårlig gjort å lese andres meldinger. Hva skal jeg gjøre? Jeg tenker på dette hele tiden.

Anonymkode: 5549f...1a8

Hvilken maskin så du på facebooken hans med? Hans eller din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fjaselina skrev:

Lost case. Du kan ikkje fortelle at du har lest facebookmeldingane utan at han blir sur/skuffa/irritert/sint fordi du snokar. 

Det er du som har tapt uansett....

Helt enig. Dette kan være noe helt legitimt eller uskyldig. Eller det kan være en utro-greie. Men uansett så har du nå risikoen for at du om du deler at du har snoket er den som har gjort det groveste tillitsbruddet, bare for å finne ut at du har feiltolket samtalen og det er beviselig uskyldig.

Dette er grunnen til at det er håpløst å skulle snoke i partnerens private kommunikasjon. Og feil, veldig feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen kan fort slette meldinger fra mennesker vi vanligvis ikke snakker med, og noen ganger har vi opprydding i meldinger, der alle de eldre meldingene slettes. På mobilen gjøre dette forDi det bare tar plass. 

Om din partner kun har slettet den ene meldingen, ville jeg sett på det som suspekt. Og om man møter andre, er det (hvertfall her) vanlig å dele hva vi har gjort i løpet av dagen. Jeg er gjerne så detaljert at jeg kommenterer at jeg møtte en fra VGS og ga vedkommende en klem. "...så dersom det lukter parfyme av meg i dag, så er det derfor" . 

Finnes det en måte du kunne tatt det opp med han på. Kjedelig å gå rundt og være bekymret for at noe står på. Har han endret seg noe i oppførsel? Hva med å stilla han et spørsmål om "hva synes du er å gå for langt når det kommet til utroskap?". 

For alle del kan det være han slettet meldingen i frykt for at du skulle tro det var noe på gang, og at han ikke ønsket å forklare seg. Det kan også være at han ikke skal ha mer kontakt med henne og slettet meldingen av den grunn. 

 

Anonymkode: 7ff0b...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fjompen skrev:

Helt enig. Dette kan være noe helt legitimt eller uskyldig. Eller det kan være en utro-greie. Men uansett så har du nå risikoen for at du om du deler at du har snoket er den som har gjort det groveste tillitsbruddet, bare for å finne ut at du har feiltolket samtalen og det er beviselig uskyldig.

Dette er grunnen til at det er håpløst å skulle snoke i partnerens private kommunikasjon. Og feil, veldig feil.

Jeg vet. Men jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at han slettet samtalen pga. at han ønsker å skjule det for meg. Og dersom han har noe å skjule for meg, er det no muffens, som slettes ikke er bra. Jeg tenker ikke å ta dette opp med han

Anonymkode: 5549f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen kan fort slette meldinger fra mennesker vi vanligvis ikke snakker med, og noen ganger har vi opprydding i meldinger, der alle de eldre meldingene slettes. På mobilen gjøre dette forDi det bare tar plass. 

Om din partner kun har slettet den ene meldingen, ville jeg sett på det som suspekt. Og om man møter andre, er det (hvertfall her) vanlig å dele hva vi har gjort i løpet av dagen. Jeg er gjerne så detaljert at jeg kommenterer at jeg møtte en fra VGS og ga vedkommende en klem. "...så dersom det lukter parfyme av meg i dag, så er det derfor" . 

Finnes det en måte du kunne tatt det opp med han på. Kjedelig å gå rundt og være bekymret for at noe står på. Har han endret seg noe i oppførsel? Hva med å stilla han et spørsmål om "hva synes du er å gå for langt når det kommet til utroskap?". 

For alle del kan det være han slettet meldingen i frykt for at du skulle tro det var noe på gang, og at han ikke ønsket å forklare seg. Det kan også være at han ikke skal ha mer kontakt med henne og slettet meldingen av den grunn. 

 

Anonymkode: 7ff0b...d89

Takk for svar:) 

Han hadde slettet samtalen med henne, samt en samtale med eksen sin (som omhandlet bare praktiske ting, sist jeg skjekka, men kan være at han har pratet mer med henne og derfor slettet den). Vi pleier, slik som dere, å fortelle detaljer om alt som skjer i hverdagen, men jeg har aldri hørt om denne jenta før. Jeg er så utrolig stressa på grunn av dette.. Det skal nevnes at han var full når han snakket med den jenta, og alene. Huff jeg har ikke lyst til å fortelle at jeg har snoka, men kan prøve å snakke om grensene for hva han/jeg mener er å gå over streken.

Anonymkode: 5549f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Brimi skrev:

Hvilken maskin så du på facebooken hans med? Hans eller din? 

Hans

Anonymkode: 5549f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være uskyldig. Men stod det noe om hvorfor de skulle møtes?

Og du sier han har slettet meldingene. Vet han at du kan sjekke hans facebook?

Jeg ville kanskje ikke brydd meg om ikke jenta er pen.

Anonymkode: cf83d...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Men jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at han slettet samtalen pga. at han ønsker å skjule det for meg. Og dersom han har noe å skjule for meg, er det no muffens, som slettes ikke er bra. Jeg tenker ikke å ta dette opp med han

Anonymkode: 5549f...1a8

Akkurat. Nå har du, siden du brøt tilliten i relasjonen satt deg i en vanskelig situasjon, som ikke er så lett å komme ut av. Såklart kan det være noe muffens, men det kan også være noe helt uskyldig. Og det er poenget; Hvorfor utsatte du deg for dette ved å lese hans private post? 
Jeg hadde blitt rasende, og vudert å avslutte relasjonen om min partner hadde lest min kommunikasjon. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi jeg krever respekt for mitt privatliv. Det er utrolig få grunner til at det kan rettferdiggjøres å lese andres post/kommunikasjon, og for min del ligger dette på nødrett-nivå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med snoking, er at du går inn for å finne noe galt. Hadde du ikke funnet denne meldingen så ville det vært noe annet som er galt.

Så prøv å slutt med det, ellers ender det størst sannsynlighet at du jager vekk din partner enn at du avslører utroskap.

Endret av Ghostwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Det stod ikke noe om hvorfor de skulle møtes nei, fordi det var lenge siden de hadde møttes sikkert, og var gode venner eller noe en gang i tiden eller noe sånnt. Har aldri hørt om henne, så vet ikke hvilken fortid de har. 

 

Han pleier å vise meg randome ting på Facebook, og i messenger kan man lett se andre meldinger når man viser fram en melding (i allefall på ipad), så han har vel slettet det pga. at det er lett for meg å oppdage det i den sammenheng.

 

jenta var dødspen...........

Anonymkode: 5549f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar:) 

Han hadde slettet samtalen med henne, samt en samtale med eksen sin (som omhandlet bare praktiske ting, sist jeg skjekka, men kan være at han har pratet mer med henne og derfor slettet den). Vi pleier, slik som dere, å fortelle detaljer om alt som skjer i hverdagen, men jeg har aldri hørt om denne jenta før. Jeg er så utrolig stressa på grunn av dette.. Det skal nevnes at han var full når han snakket med den jenta, og alene. Huff jeg har ikke lyst til å fortelle at jeg har snoka, men kan prøve å snakke om grensene for hva han/jeg mener er å gå over streken.

Anonymkode: 5549f...1a8

Om du tar opp temaet på generelt grunnlag, ser du hvor han står med tanke på grense for hva som er utroskap. For min del var der viktig å snakke om med min mann, for å vite hans grenser, slik at jeg kan respektere dem. 

Og husk å være åpen for hans svar, stiller gjerne oppfølgingsspørsmål. En slik samtale KAN gå over til en diskusjon, så det er viktig å snakke ordentlig om det. 

At han har slettet meldinger fra eksem ser jeg på som positivt og at han ikke lengre har kontakt med henne. At han var fullitt og alene når han snakket med denne jenta, kan bety at han slettet meldingen fordi han selv ble flau over hva han hadde gjort. Om de møttes eller ikke kan man ikke svare på, men en avtale som blir gjort med alkohol, gjennom Facebook,  virker lite troverdig at har vært gjennomført. :) Men uansett anbefaler jeg dere å ha samtalen om grenser. Det vil også skape større trygghet for deg og du kan i fremtiden vite at han nå kjenner til dine grenser. :)

Anonymkode: 7ff0b...d89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avvent og se. Evnt snok flere ganger. Hvis de avtalte å møtes på et gitt tidspunkt, så spør hva han skal da og se om han lyger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Solstrålen. skrev:

Avvent og se. Evnt snok flere ganger. Hvis de avtalte å møtes på et gitt tidspunkt, så spør hva han skal da og se om han lyger. 

Er det en hobby for deg å sitte på internet og gi råd som ødelegger andres relasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min drev sånn. Shady ting bak ryggen min, slettet mld og logger. Viste seg han hadde kontakt med eks og flere jenter han hadde vært med før. Vær obs iallefall :)

Anonymkode: bf876...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være uskyldig. Men stod det noe om hvorfor de skulle møtes?

Og du sier han har slettet meldingene. Vet han at du kan sjekke hans facebook?

Jeg ville kanskje ikke brydd meg om ikke jenta er pen.

Anonymkode: cf83d...4c4

Takk for svar:)

det stod ikke noe om hvorfor de skulle møtes nei, fordi det var lenge siden de hadde møttes sikkert, og var gode venner eller noe en gang i tiden eller noe sånnt. Har aldri hørt om henne, så vet ikke hvilken fortid de har. 

 

Han pleier å vise meg randome ting på Facebook, og i messenger kan man lett se andre meldinger når man viser fram en melding (i allefall på ipad), så han har vel slettet det pga. at det er lett for meg å oppdage det i den sammenheng

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være uskyldig. Men stod det noe om hvorfor de skulle møtes?

Og du sier han har slettet meldingene. Vet han at du kan sjekke hans facebook?

Jeg ville kanskje ikke brydd meg om ikke jenta er pen.

Anonymkode: cf83d...4c4

 

Anonymkode: 5549f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at han bare ikke vil ha samtaler som kan misforstås. Jeg må helt ærlig si at jeg er litt vel åpen med et par kompiser, og også noen venninner, og da hender det jeg sletter, bare fordi ipaden ligger åpent hjemme og jeg ikke vil at noen andre skal se meldingene. Det er ikke noe muffens og har ingenting med utroskap å gjøre. 

Anonymkode: 719ba...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være at han bare ikke vil ha samtaler som kan misforstås. Jeg må helt ærlig si at jeg er litt vel åpen med et par kompiser, og også noen venninner, og da hender det jeg sletter, bare fordi ipaden ligger åpent hjemme og jeg ikke vil at noen andre skal se meldingene. Det er ikke noe muffens og har ingenting med utroskap å gjøre. 

Anonymkode: 719ba...617

Takk:)

Ja, du har rett i det. Tror jeg bare har hengt meg opp i tanken om at det er noe han prøver å skjule for meg. Og at jeg på en måte fikk det bekreftet da han hadde fjernet meldingen. Men kan være at jeg har tenkt alt for mye på det..

Anonymkode: 5549f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ghostwalker skrev:

Problemet med snoking, er at du går inn for å finne noe galt. Hadde du ikke funnet denne meldingen så ville det vært noe annet som er galt.

Så prøv å slutt med det, ellers ender det størst sannsynlighet at du jager vekk din partner enn at du avslører utroskap.

Yes, du har rett, og jeg vet det så godt. 

Anonymkode: 5549f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...