Gå til innhold

Kan jeg være gravid?


Blekkulf

Anbefalte innlegg

I den siste måneden har jeg vært svært kvalm og slapp. Jeg har hatt litt feber innimellom, og kastet opp et par-tre ganger i løpet av perioden. Jeg hadde mensen for ca 3 uker siden, og har vært kvalm både før og etter den. Jeg har tatt flere graviditetstester som viser negativt. 

Nå begynner jeg å spekulere likevel.. Kan det hende jeg er gravid selv om testene viser negativt resultat? Jeg har lest en del på symptomer, men det er bare kvalmen jeg kan kjenne meg igjen i, og det var en dag jeg kjente litt metallsmak i munnen (noe som tydeligvis er et tegn). 

Jeg kjenner jeg blir skikkelig stressa, for jeg bekymrer meg VELDIG for fremtiden:p jeg jobber i et vikariat på en skole som går fram til skoleslutt, så jeg har ingen jobb å gå til etter et eventuelt svangerskap. Samboeren min sier det ordner seg, men jeg er kontrollfreak, så tanken på å ikke ha jobb skremmer meg vannvittig mye. 

Forresten, jeg skal til legen i morgen.

Endret av Ingride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent at du vil vite om du er gravid eller ikke med en gang, men du må nok smøre.deg med litt tålmodighet. Det er enda litt tidlig for at tester gir noe utslag, så du bør vente til du skal ha mensen. Hvis mensen ikke dukker opp da, så tar du en ny test :) Du kan jo spørre legen når du først skal dit om en blodprøve eller no, men tror det er litt tidlig for det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, blir helt stressa av dette:fnise: ja, jeg får spørre legen :-)

Endret av Ingride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle svaret er at "har du hatt sex, kan du være gravid".

Du sier at dette har holdt på lenge, og at du hadde en blødning for 3 uker siden.

Jeg er litt usikker på når det skjer, men etter et visst antall uker ut i et svangerskap (8-10 uker?), blir graviditetstesene negative, så i teorien kan du være gravid med negative graviditetstester.
Mange har også menstruasjonslignende blødninger i svangerskapet.

Sannsynligheten er likevel veldig liten!  Mest sannsynlig er det andre årsaker til kvalmen og slappeheten du oppelever. :)

Anonymkode: 9f5de...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt noe prevensjon? 

Vent å se om du får mensen. Kommer den ikke når den skal kan du ta med urinprøve til legen. Du kan også ta blodprøve. Etter 6-7 uker skal man kunne se hjertet til fosteret om du er gr-vid (på UL).

Anonymkode: 8caff...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil uansett ikke ha noen graviditeyssympytomer før kroppen produserer hcg, så de symptomene du nevner er av andre årsaker. Prøv å ro deg ned :)

Anonymkode: 34614...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...