Gå til innhold

Samboeren min oppfører seg litt merkelig for tiden..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

De siste 2-3 mnd har samboeren min oppført seg litt merkelig.. Han sitter nesten alltid på telefonen og skriver men hvis jeg spør om det får jeg bare til svar at det er en kompis, noe som selvfølgelig er helt ok og ikke noe jeg legger meg borti. Han har begynt å trekke seg litt bort, er mer for seg selv på gutterommet osv, men jeg har respektert at han kanskje trenger litt tid alene så har ikke stilt noe spørsmål ved det. Men det jeg derimot stiller spørsmål om, er det at han har begynt å ha med telefonen overalt. Skal han dusje, gå ut med søpla eller gå på do er alltid telefonen med.. Telefonen som før lå til lading i andre siden av soverommet ligger nå nesten 90% av nettene i senga ved siden av han. Hvis jeg av en eller annen grunn går forbi der han sitter låser han telefonen, eller snur den så jeg ikke skal se. Samme hvis vi ser på tv. Før pleide skjermen alltid være vendt mot meg, men nå snur han den litt hvis han lukker programmer etc.

For et par netter siden fikk jeg ikke sove fordi magefølelsen min var så dårlig, og jeg dro meg selv ned i gjørma og sjekket telefonen hans, noe jeg angrer veldig på. Nesten alle meldinger var slettet både på sms og facebook, fra personer jeg vet han har snakket med, blant annet ei kompisen hans visstnok holder på med. (De skriver masse ettersom jeg har sett i forbifarten, men mest på snapchat av en eller annen merkelig grunn..) Han har også begynt å spørre ofte når jeg jobber (her snakker vi gjerne et par ganger om dagen) 

Han har tidligere blitt tatt i å lyve til meg og snakke med flere andre jenter på nett bak ryggen min (aldri noe fysisk som jeg vet om), samt at han var på datingsider selv etter vi flyttet inn sammen. Valgte å gi han en ny sjanse, og det har vært fint nå i rundt et år. Men nå merker jeg at jeg er veldig paranoid, sjalu og tror det verste. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Har prøvd å ta det opp med han, om jeg burde være bekymret for at det samme skal skje igjen, eller om han av en eller annen grunn er misfornøyd med forholdet, men han sier bare at alt er ok og at han ikke er misfornøyd.. Har jeg grunn til å være mistenksom, eller er det bare paranoia pga tidligere erfaring og redsel for at han skal svike meg igjen? 

Anonymkode: 8b2ef...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har grunn til å være mistenksom.

Anonymkode: e1926...a67

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du jobber turnus: neste gang han spør om hvordan du jobber, si at du Har kveldsvakt i stedet for dagvakt. Dra ut i den tiden du bruker og dra, og kom hjem senere den kvelden. Kanskje har han uventet besøk?

Syns alt dette virker veldig mistenksomt. Bare det å ha med seg telefonen for å gå ut med søpla får alle mine varsellamper til å blinke.

Anonymkode: d061d...259

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han vokter over tlf sin får varsellampene til å blinke hos meg. Jeg har opplevd det samme. Eksen min hadde tlf med overalt. Sov med den ved siden av hodeputa, tok den med "i dusjen" osv.  En natt han kom hjem full,  hadde han glemt å ta tlf ut av bukselomma før han la seg. Jeg sneik den til meg, og mine mistanker ble bekreftet. Det lå flere svært upassende meldinger mellom han og ei han jobbet med. Det jeg så, var fra samme dag/ kveld. Alle tidligere meldinger hadde han slettet. Men tydeligvis vært for full denne kvelden til å slette de siste meldingene... Glad jeg sjekken mobilen, slik at jeg kunne komme meg til helvete ut av det forholdet.

Anonymkode: 067ac...234

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer resten av gjengen her. Du er ikke paranoid og burde undersøke dette nærmere.

Anonymkode: 6ee90...e49

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han driver med noe(n). Da jeg holdt på med en annen mann en stund i fjor, begynte jeg å ta med telefonen overalt, selv om jeg har tastelås. 

Anonymkode: a4253...83f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig??

Han har tydeligvis noe å skjule sånn som han holder på med mobilen sin.. Selvfølgelig svarer han ikke ærlig når du spør om det er grunn til bekymring. Han har jo gjort dette før, ingen grunn til at det ikke skal skje igjen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for at man skal snakke med kjæresten. Si rett ut hva hun tenker og føler. Gi han en sjanse til å være ærlig. Si at det er bedre du innrømmer hvis det er noe, og vi har sjanse til å rett opp i det. Det er noe vi ikke har hvis jeg skal finne det ut selv. Hvis han blir sur, så kan du si at han ikke trenger å bli sur, men at det ikke er rart du blir mistenksom når han forandrer seg når det gjelder mobiltelefonen og dere har den historien dere har. Hvis han sier han ikke har noe å skjule så prøv å stol på han, men si at du ikke vil at han skal drive å ta med seg telefonen overalt. Det er ikke sunt å være så avhengig av telefonen, og han viser deg at han har tillit til deg hvis han ikke driver å skjuler den.

Det som får meg til sette på alarmen er at han har slettet meldinger. Det at folk er nesten avhengig av mobil og har den med overalt betyr ikke så mye, hvis ikke dette er noe som plutselig har skjedd. Har inntrykk av at man bare sletter meldinger på mobilen hvis man har veldig liten plass på mobilen eller det er noe man vil skjule. 

Utrolig trasig opplegg :( Mannen min og jeg har et så åpent forhold at vi låner mobilen til hverandre, vet koden til hverandre på pc osv. Vi skjuler ingenting sånt. Det er veldig deilig, fordi jeg hadde klikket om min man prøvde å skjule mobilen for meg. Da hadde jeg viste det var noe galt. Du kan jo prøve å få til et slikt forhold. Altså ikke at man skal gå igjennom meldinger og epost. Det gjør vi ikke, men at mobil og pc er helt greit man bruker hvis den er nærmere enn din egen.

Anonymkode: b28be...616

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er definitivt mer enn å være paranoid. Men når han stenger deg helt ute er det ikke mye du kan gjøre - 
prøv deg på det som blir sagt her. Om du kan få tatt han på fersken så er han nødt til å snakke med deg. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du jobber turnus: neste gang han spør om hvordan du jobber, si at du Har kveldsvakt i stedet for dagvakt. Dra ut i den tiden du bruker og dra, og kom hjem senere den kvelden. Kanskje har han uventet besøk?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde her for et par mnd siden. Ja, det var en dame innblandet. 

Anonymkode: 213fc...4bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg. Han prata ikke bare med en anna jente, men dreiv også med narkotika bak ryggen min. 

Anonymkode: b395e...f9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

De siste 2-3 mnd har samboeren min oppført seg litt merkelig.. Han sitter nesten alltid på telefonen og skriver men hvis jeg spør om det får jeg bare til svar at det er en kompis, noe som selvfølgelig er helt ok og ikke noe jeg legger meg borti. Han har begynt å trekke seg litt bort, er mer for seg selv på gutterommet osv, men jeg har respektert at han kanskje trenger litt tid alene så har ikke stilt noe spørsmål ved det. Men det jeg derimot stiller spørsmål om, er det at han har begynt å ha med telefonen overalt. Skal han dusje, gå ut med søpla eller gå på do er alltid telefonen med.. Telefonen som før lå til lading i andre siden av soverommet ligger nå nesten 90% av nettene i senga ved siden av han. Hvis jeg av en eller annen grunn går forbi der han sitter låser han telefonen, eller snur den så jeg ikke skal se. Samme hvis vi ser på tv. Før pleide skjermen alltid være vendt mot meg, men nå snur han den litt hvis han lukker programmer etc.

For et par netter siden fikk jeg ikke sove fordi magefølelsen min var så dårlig, og jeg dro meg selv ned i gjørma og sjekket telefonen hans, noe jeg angrer veldig på. Nesten alle meldinger var slettet både på sms og facebook, fra personer jeg vet han har snakket med, blant annet ei kompisen hans visstnok holder på med. (De skriver masse ettersom jeg har sett i forbifarten, men mest på snapchat av en eller annen merkelig grunn..) Han har også begynt å spørre ofte når jeg jobber (her snakker vi gjerne et par ganger om dagen) 

Han har tidligere blitt tatt i å lyve til meg og snakke med flere andre jenter på nett bak ryggen min (aldri noe fysisk som jeg vet om), samt at han var på datingsider selv etter vi flyttet inn sammen. Valgte å gi han en ny sjanse, og det har vært fint nå i rundt et år. Men nå merker jeg at jeg er veldig paranoid, sjalu og tror det verste. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Har prøvd å ta det opp med han, om jeg burde være bekymret for at det samme skal skje igjen, eller om han av en eller annen grunn er misfornøyd med forholdet, men han sier bare at alt er ok og at han ikke er misfornøyd.. Har jeg grunn til å være mistenksom, eller er det bare paranoia pga tidligere erfaring og redsel for at han skal svike meg igjen? 

Anonymkode: 8b2ef...8ed

Du bør definitivt stole på magefølelsen din. Dette minner meg om min x som gjorde akuratt det samme. Hadde med seg mobilen sin over alt voktet over den hele tiden. Så til slutt tok jeg mobilen hans der den lå under puta i senga (dette var midt på dagen) og mens han var til stede og der så jeg meldinger av x-en hans og etter at je hadde gravet litt så fant jeg ut han hadde hatt kontakt med x-en i lang tid bak min rygg. Tatt med henne på kjøre tur, trent sammen, ut å spise osv.. Og han også spurte altid når jeg var ferdig på jobb og at jeg måtte ringe han når jg var ferdig på jobb og skulle hjem over.  Så jeg synes du burde undersøke dette litt nermere. Det er merkelig sånn som kjæresten din holder på. 

Anonymkode: 72a4e...c38

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kjenner jeg igjen fra min eks. Han holdt på sånn og plutselig en dag måtte han bo for seg selv. Det å bo for seg selv innebar å flytte hjem til ei anna dame-

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast han og mobilen hans ut eller flytt på dagen! Aldri finn deg deg i noe som helst! Dette er så mistenkelig at det ikke er noe å lure på en gang!

Anonymkode: 6af16...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, EvaLena skrev:

Det der kjenner jeg igjen fra min eks. Han holdt på sånn og plutselig en dag måtte han bo for seg selv. Det å bo for seg selv innebar å flytte hjem til ei anna dame-

En voksen mann altså?

Var den andre damen hans mor?

Anonymkode: b33cf...b90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har grunn til å være mistenksom. Enten spør han rett ut eller se om du får tatt han på fersken, Viss ikke du jobber turnus, si du skal ut med en venninne, og si når du kommer hjem. Eller si du blir over natten, og kom hjem tidligere. 

Hold oss oppdatert :klem:

Anonymkode: eb058...fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En voksen mann altså?

Var den andre damen hans mor?

Anonymkode: b33cf...b90

En voksen mann ja, flyttet inn til dama han hadde vært utro med

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Tusen takk for svar alle sammen :) skal prøve ut noen av triksene her, oppdaterer om hvordan det går! Føler meg litt bedre nå når jeg ser det ikke bare er jeg som reagerer på oppførselen hans nylig.  

Anonymkode: 8b2ef...8ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...