Gå til innhold

Fjerne blackheads!


Mimmii

Anbefalte innlegg

Hva er ditt beste triks for å fjerne blackheads(sorte prikker) fortest mulig?  Jeg har fullt av dem på nesen så jeg tenkte jeg skulle få dem bort nå. Og nei, kremer funker ikke, tenkte å bruke noe som åpne porene lettere osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dampe ansiktet ved å sitte 5-10 min over en bolle med rykende varmt vann med håndkle over hodet. Klem ut, helst med en komedonskje. Bruk gjerne en leirmaske etterpå. Smør med fuktighetskrem.

Merk at dette bare er en midlertidig fix, og at de kommer tilbake om du ikke angriper årsaken til at de er der i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Professor Orm skrev:

Dampe ansiktet ved å sitte 5-10 min over en bolle med rykende varmt vann med håndkle over hodet. Klem ut, helst med en komedonskje. Bruk gjerne en leirmaske etterpå. Smør med fuktighetskrem.

Merk at dette bare er en midlertidig fix, og at de kommer tilbake om du ikke angriper årsaken til at de er der i det hele tatt.

Hva synes du jeg burde gjøre etter det? Jeg har en ´´syrekrem´´ fra MD formulations. Den er jo sterk og vil tro syre kjemper imot blackheadsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mimmii skrev:

Hva synes du jeg burde gjøre etter det? Jeg har en ´´syrekrem´´ fra MD formulations. Den er jo sterk og vil tro syre kjemper imot blackheadsene

Syre kan være bra å bruke, men du bør bruke det hver dag. Usikker på hvilken du mener. Hvis det er continous renewal serum det er snakk om, kan du trenge fuktighetskrem (og solbeskyttelse!) i tillegg. Men jeg vet at MD har kremer som også inneholder syrer, så om den gir nok fuktighet er det sikkert helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke blackheads du har på nesen, men sebaceous filaments. Om du forsøker å klemme dem ut, er de "lange og myke", eller er de mer som små harde klumper? Førstnevnte er sebaceous filaments. De er en naturlig del av huden din, og du kan aldri bli kvitt dem permanent. Eneste du kan gjøre er å forsøke å renske dem ut en gang i uken, f.eks. ved hjelp av oljemassasje, BHA og en leirmaske. De vil uansett fylle seg rimelig kjapt opp igjen. Ville aldri ha klemt dem ut selv, selv om jeg faller for fristelsen noen ganger... de kommer jo tilbake uansett.

Det er reklame som har satt et bilde i hodene våre om at det er unormalt å ha disse på nesen (og på haken), men det er helt normalt. Noen har flere enn andre, og på noen er de mer synlige enn andre. 

Anonymkode: deee3...71b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 20.00, Mimmii skrev:

Hva er ditt beste triks for å fjerne blackheads(sorte prikker) fortest mulig?  Jeg har fullt av dem på nesen så jeg tenkte jeg skulle få dem bort nå. Og nei, kremer funker ikke, tenkte å bruke noe som åpne porene lettere osv

Tony Moly - Egg Pore Blackhead Steam Balm burde du sjekke ut, er veldig god til å rense opp huden for stygge blackheads rundt f.eks nesen😊
Massere inn i huden 2-5 minutter, er helt nydelig etterpå! Brukes den jevnlig så forebygger du også..😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Frkoktober skrev:

Tony Moly - Egg Pore Blackhead Steam Balm burde du sjekke ut, er veldig god til å rense opp huden for stygge blackheads rundt f.eks nesen😊
Massere inn i huden 2-5 minutter, er helt nydelig etterpå! Brukes den jevnlig så forebygger du også..😄

Funker den virkelig? Blackheads sitter jo veldig dypt, så jeg har enda ikke funnet en mirakelkur for å si det sånn..

Anonymkode: 99162...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...