Gå til innhold

Om man kjører forbi en person som står på kanten av en bro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er man pliktet til å melde fra om dette?

Anonymkode: 5268e...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun om det er åpenbart at han skal hoppe. Men det er litt som utsagnet, om treet falt i skogen og ingen var nær nok til å høre den falle, lagde den en lyd? Så blir nok så og si umulig å vite om du var i stand til å hjelpe om ingen er rundt.

Anonymkode: 01040...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man pliktet til å melde fra om dette?

Anonymkode: 5268e...cd5

Selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det spørs hva du mener med kanten av en bro. For en rekke personer er dette et gravsted å besøke da asken til en nær person muligens er spredd i havet. Ikke alle som er i nærheten av en bro har intensjoner om å hoppe. Og det siste de trenger er forstyrrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, gjestvest skrev:

Det spørs hva du mener med kanten av en bro. For en rekke personer er dette et gravsted å besøke da asken til en nær person muligens er spredd i havet. Ikke alle som er i nærheten av en bro har intensjoner om å hoppe. Og det siste de trenger er forstyrrelse. 

Sjansen for at en person  står på kanten av en bro fordi at asken til en nær person er spredd der er meget(!) mikroskopisk... Så heller "forstyrr" en gang for mye enn en for lite sier nu jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest
2 minutter siden, Fuju skrev:

Sjansen for at en person  står på kanten av en bro fordi at asken til en nær person er spredd der er meget(!) mikroskopisk... Så heller "forstyrr" en gang for mye enn en for lite sier nu jeg. 

Det lønner seg å lese før en kommenterer et innlegg: " Det spørs hva du mener med kanten av en bro....".

Jeg tror man kan skille mellom en som har tenkt å hoppe, og en som er der for situasjonen jeg skisserte ut fra avstand til bro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun om det er åpenbart at han skal hoppe. Men det er litt som utsagnet, om treet falt i skogen og ingen var nær nok til å høre den falle, lagde den en lyd? Så blir nok så og si umulig å vite om du var i stand til å hjelpe om ingen er rundt.

Anonymkode: 01040...d2a

?

Hva mener du med dette?

Anonymkode: 9fc06...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hva du skrev og svarte på det. Står man på kanten av en bro, så står man på kanten av en bro. Det være seg om man skal besøke et "gravsted" eller hoppe. Skal man besøke noens "gravsted" kan man nu stå på innsiden av rekkverket.. Men jeg skal ikke kverulere.

Uansett. Jeg hadde stoppet og spurt om alt er i orden med personen, evt. ringt til politiet. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje tut når du er rett ved denne personen.

Anonymkode: 21fca...619

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...