Gå til innhold

Kjøpe utbytte coop


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg får ikke helt summen til å stemme. Har vært medlem i 5 år. Aldri tatt ut en krone. Mener jeg sjekket for et par år siden, at det da var rundt 4000kr jeg hadde disponibelt. For 2 år siden fikk jeg Coop betalingskort som skulle gi mer i kjøpe utbytte. Jeg sjekket i dag å på konto står det kun 1400kr? Kan dette stemme? I 2015 handlet jeg på Coop for over 550000, så jeg får ikke helt denne summen til å stemme. Hva får dere ca pr år?

Anonymkode: e371e...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt. Har du fått 1400 inn på konto i for i fjor, eller har du kun 1400 totalt, at det mangler 4000? 

 

Jeg fikk 200, handler ikke så mye på Coop. 

Anonymkode: ac09e...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt. Har du fått 1400 inn på konto i for i fjor, eller har du kun 1400 totalt, at det mangler 4000? 

 

Jeg fikk 200, handler ikke så mye på Coop. 

Anonymkode: ac09e...dbd

1400kr på alle disse årene. Jeg husker ikke helt summen på kontoen når jeg sjekket for noen år siden men mener det var rundt 4000

Anonymkode: e371e...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være noe feil på kortet? Du får rett og slett høre med coop!

Anonymkode: 71f12...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha tatt ut noe da. Det kan du vel sjekke på kontoen på coop.no. 

Anonymkode: ac09e...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler du for 550 000? Eller mener du 50 000? 

Anonymkode: ac09e...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Handler du for 550 000? Eller mener du 50 000? 

Anonymkode: ac09e...dbd

He he 55000 😊

Anonymkode: e371e...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du ha tatt ut noe da. Det kan du vel sjekke på kontoen på coop.no. 

Anonymkode: ac09e...dbd

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du ha tatt ut noe da. Det kan du vel sjekke på kontoen på coop.no. 

Anonymkode: ac09e...dbd

Har aldri tatt ut noe, eller overført.!

Anonymkode: e371e...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg får ikke helt summen til å stemme. Har vært medlem i 5 år. Aldri tatt ut en krone. Mener jeg sjekket for et par år siden, at det da var rundt 4000kr jeg hadde disponibelt. For 2 år siden fikk jeg Coop betalingskort som skulle gi mer i kjøpe utbytte. Jeg sjekket i dag å på konto står det kun 1400kr? Kan dette stemme? I 2015 handlet jeg på Coop for over 550000, så jeg får ikke helt denne summen til å stemme. Hva får dere ca pr år?

Anonymkode: e371e...e85

Hvis du handlet for over en halv mill, så burde du fått mye mer enn 1400 bare på 2015. Jeg handlet for ca 70 000, og fikk 800 i utbytte.

Tror du må ta kontakt med Coop for å finne ut av dette, for det må være noe helt feil med kontoen din. Jeg har vært medlem i ca 5 år, og har ca 4000 til sammen på konto nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pinkee skrev:

Hvis du handlet for over en halv mill, så burde du fått mye mer enn 1400 bare på 2015. Jeg handlet for ca 70 000, og fikk 800 i utbytte.

Tror du må ta kontakt med Coop for å finne ut av dette, for det må være noe helt feil med kontoen din. Jeg har vært medlem i ca 5 år, og har ca 4000 til sammen på konto nå.

Takk for svar. Har sendt Mail til dem. Handlet for 55000 i 2015, jeg skrev feil. Har handlet for rundt den summen hvert år de siste 5 årene, så da burde jeg vel hatt rundt samme sum som deg.

Anonymkode: e371e...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Er jo 1% kjøpeutbytte, så om du har handlet for 55 000 per år i 5 år. Så blir det 2750 totalt. Så hvordan du har hatt 4000 for et par år siden er usannsynlig. 3 år med 4000kr i kjøpeutbytte totalt betyr at du har handlet for 133 000kr per år i snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, etter litt tankegang, så kan du gå på selvangivelsen fra 2014. Coop rapporterer inn hva du hadde på kontoen ved årsskifte, slik alle banker gjør. Da ser du hvor mye du hadde ved årsskiftet 2014/2015. Hva du har tjent opp i 2015 står på årsoppgaven du fikk i posten, både hva du har på kontoen, hvor du har handlet og hvilke rabatter du har fått. Dette burde du enkelt klart å finne ut selv.

Anonymkode: 71f12...445

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har sendt Mail til dem. Handlet for 55000 i 2015, jeg skrev feil. Har handlet for rundt den summen hvert år de siste 5 årene, så da burde jeg vel hatt rundt samme sum som deg.

Anonymkode: e371e...e85

Okei, trodde du kanskje hadde pusset opp hus el, slik at du hadde kommet opp i en slik sum.

Men, som en annen sier, det er jo bare å sjekke selvangivelsene dine fra tidligere år, der står opptjent utbytte. Den husket ikke jeg på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du Coop betalingskort som et vanlig medlemskort? Altså at du skanner strekkoden, og betaler med et annet bankkort? Antar det er en forutsetning at du må betale med betalingskortet for å oppnå høyere kjøpeutbytte med det. Logg deg på coop.no, og se hva kontooversikten din sier.

Får en prosent i mitt s-lag. Det er latterlig lavt. Samtidig kaster de penger etter fyllekjørere. De bør i alle fall karre seg opp til de gamle tre prosentene, og heller sløse mindre. Lurer på hvor mange prosent Reitan og de får i utbytte fra sine butikker? Er jo litt småsvindel å bare betale eierne tilbake en prosent av hva de handler for. Det får jeg jo på trumf-kortet også, og der får attpåtil eierne utbytte oppå det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så lite man sparer med disse utbytte bonusene. Det er mye mer å spare på å bytte til kiwi og rema.

Anonymkode: 85642...551

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, så lite man sparer med disse utbytte bonusene. Det er mye mer å spare på å bytte til kiwi og rema.

Anonymkode: 85642...551

Det som lønner seg er å følge litt med på prisene, og handle der det er rimeligst. Lojalitetskort drar en der en kan, og takker for prosenten. Men slike kort bør selvsagt ikke bestemme hvor en handler. Det får prisen avgjøre. - Hvis butikken har giddet å prise varen, da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, NasseNøff skrev:

Jeg handlet for 21 000 i fjor. 
Fikk 500 kr i kjøpeutbytte. 

Har kun hatt coop kort i to år eller noe. Altså fått kjøpeutbytte 1 gang, dette er 2. gangen. Så denne gangen skal jeg ikke ta de ut, la de stå til en dag jeg faktisk trenger pengene. 
Hvordan er rentene? Dårlig? Gode? OK?

 

 

24 minutter siden, NasseNøff skrev:

Jeg handlet for 21 000 i fjor. 
Fikk 500 kr i kjøpeutbytte. 

Har kun hatt coop kort i to år eller noe. Altså fått kjøpeutbytte 1 gang, dette er 2. gangen. Så denne gangen skal jeg ikke ta de ut, la de stå til en dag jeg faktisk trenger pengene. 
Hvordan er rentene? Dårlig? Gode? OK?

 

Det er alltid en fordel å lese papirene en får tilsendt. Der står renten, og.

Og nei, man overfører ikke penger til andre kontoer. Medlemskontoen hos coop er som en bankkonto hos coop. 

Føler av og til at kg er en barnehage, for folk som ikke leser papirene sine. 

Anonymkode: 71f12...445

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...