Gå til innhold

Farlige hundeangrep - hva gjør man


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Naiv? Ja du var jo forutinntatt. 

Gidder virkelig ikke diskutere med testosteron-drevne aggressive menn som overhodet ikke klarer å se nyansert på noe som helst :fnise:

Den gule anden betyr vel å fnise. Så jeg drister meg til en liten kommentar.  det er langt mer enn testosteron som styrer en manns adferd og følelser. Jeg reagerte bare på hva du skrev. Dette med å kunne drepe ved en blackout.

Anonymkode: 94d3b...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Rottiser veier ikke 100 kg. Så da er den saken løs.

2. Ingen hunder låser kjevene. Ingen hunder har noen slags mekanisme som gjør at kjevene låser seg. Det er en ekstremt seiligvet myte som folk trur på. Noen hunder har derimot ekstremt stor styrke i kjevene sine, så de er vanskelige å få til å slippe ved å bryte opp kjevene på.

3. Forsvarsspray skal man være ekstremt forsiktig med, fordi det gjør i noen situasjoner bare ting verre. Du ønsker ikke å trigge hunder til å sloss mer.

Hvordan man stopper to hunder som sloss, kommer helt an på situasjon, antall mennesker rundt og hva slags hunder det har med å gjøre. Noen kamper har jeg stoppet med å heise angriperen opp etter bakbeina, andre med vold rett og slett. Noen vet jeg har fått hunder til å slippe med å blokkere luftveier helt.

Den videoen som TS poster viser ekstremt tafatte folk. Det står en haug med voksne mennesker som ikke gidder å gjøre noe bortsett fra å filme, annet enn han som slår litt på hunden. Jeg har sett ungdommer med mer guts i seg når uhellet har vært ute enn det der. De har også flere redskaper rundt seg de kunne ha brukt. Eksempel så er det biler der, biler har som kjent utstyr til å skifte hjul med og en jekk i skallen stopper ekstremt mange hunder. Og bruker utrolig lang tid til å klare å få fatt på drittbikkja.

Anonymkode: 20d18...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde likt å sett deg prøve å stoppe en rottweiler på 100kg

Anonymkode: 6e73a...55f

Rottweilere er ikke mer aggressiv enn andre hunder og veier ikke 100 kg men fra ca 40 til 55 kg.

Anonymkode: 49cea...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rottweilere er ikke mer aggressiv enn andre hunder og veier ikke 100 kg men fra ca 40 til 55 kg.

Anonymkode: 49cea...b76

bevares må jeg skrive en liste med 200 raser eller noe ?

Jeg står fast med mitt argument at å prøve å bryte inn når en stor hund sloss med din er en dårlig ide. 

Det beste er å være streng med båndet før de flyr på hverandre.

Anonymkode: 6e73a...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å unngå at hunden din havner i slåsskamp.Det gjøres ved 

1 Ikke slipp hunden din bort til andre hunder uten å spørre eier.

2 Lær deg å lese hunders kroppsspråk og sjekk kroppsspråket til den hunden din hund skal hilse på og din egen hund.

3.La hunden få hilse på andre hunder fritt ikke hold stram lenke så hundene blir stående snute til snute.

4 Følg med på hundene se opp for aggressivitet , nervøsitet  og dominans.

5 Vis du har liten hund ikke bær den eller løft den opp vis det ikke er absolutt nødvendig, det kan få den andre hunden til å hoppe på deg og forsøke å ta din hund.

Å si hva du bør gjøre ved en slosskamp er ikke enkelt det kommer annet på situasjonen og hvilken type hunder som sloss.

Jeg  har de få gangene det har skjedd som oftest bare gitt hunden beskjed om å slutte, andre ganger har jeg tatt tak i halsbåndet og  dratt hunden bort.

Anonymkode: 49cea...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få en hund til å slippe munngrepet sitt om noe/noen kan man stikke to fingre inn i kjeven bak tennene og dra bakover/knipe. Da åpner munnen seg nok til at du kan dra ut det den holder på. Har lært av veterinær.

Anonymkode: 0c485...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Canario

Må si du er passe dum hvis du stapper fingrene dine inn i kjeften på en hund som sloss/biter..  Det er vel også svært sjeldent at en hund i "kampens hete" står såpass i ro at du i det hele tatt kommer til  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...