Gå til innhold

Far ber meg levere nystrøkene penklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far skal ha ungene med seg i selskap og ber meg (på en mindre pen måte) om å sende med dem nystrøkene penklær.

Dette irritert meg, da jeg mener at han kan stryke klærne selv, han har tre dager på seg fra samværet begynner til selskap.

Jeg står for alle utgifter til klær til ungene, også det han ber om at de skal ha fast nede hos han. Jeg fornyer garderoben dems hos far ved behov. 

Ville du strøket klærne til ungene i dette tilfelle, eller latt far få gjøre det selv?

Det er kanskje relevant å informere om at jeg tidligere har levert alt av pentøy ferdig strøket i forkant av alle anledninger han ønsket slikt tøy, men droppet dette da de hadde samvær på nyttårsaften, og det falt ikke i smak hos far...

Anonymkode: 14ea8...b5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Far skal ha ungene med seg i selskap og ber meg (på en mindre pen måte) om å sende med dem nystrøkene penklær.

Dette irritert meg, da jeg mener at han kan stryke klærne selv, han har tre dager på seg fra samværet begynner til selskap.

Jeg står for alle utgifter til klær til ungene, også det han ber om at de skal ha fast nede hos han. Jeg fornyer garderoben dems hos far ved behov. 

Ville du strøket klærne til ungene i dette tilfelle, eller latt far få gjøre det selv?

Det er kanskje relevant å informere om at jeg tidligere har levert alt av pentøy ferdig strøket i forkant av alle anledninger han ønsket slikt tøy, men droppet dette da de hadde samvær på nyttårsaften, og det falt ikke i smak hos far...

Anonymkode: 14ea8...b5e

Ja, det hadde ikke kostet meg en kalori. Jeg hadde ikke giddet å lage ufred pga litt stryking som tar noen minutter.

Anonymkode: 7ef70...838

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be ham å levere klærne til sin mor om han ikke evner å stryke selv.

Anonymkode: a19b9...825

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan gjøre det selv! Skulle ellers bare mangle. Èn gang har jeg strøket en bunadskjorte og sendt med, men det for at barnet skulle slippe å stille i krøllete skjorte. Dessuten, de har jo så fantastiske stemødre, de kan jo gjøre det de?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han evner godt å stryke selv, og det tar ikke bare noen minutter å stryke til denne ungeskokken nei, men han liker det vell bare ikke...

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde ikke kostet meg en kalori. Jeg hadde ikke giddet å lage ufred pga litt stryking som tar noen minutter.

Anonymkode: 7ef70...838

Hadde det bare vært den ene gangen, og hadde det bare vært strykinga....

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kontormus skrev:

Han kan gjøre det selv! Skulle ellers bare mangle. Èn gang har jeg strøket en bunadskjorte og sendt med, men det for at barnet skulle slippe å stille i krøllete skjorte. Dessuten, de har jo så fantastiske stemødre, de kan jo gjøre det de?

Det er uheldigvis ingen stemor i det huset der :icon_frown:

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han evner godt å stryke selv, og det tar ikke bare noen minutter å stryke til denne ungeskokken nei, men han liker det vell bare ikke...

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

Han er bortskjemt med at du gjør det. Fra nå av sier du fra om at han må stryke når det er han som har barna.

Anonymkode: 663ea...970

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send klærne ustrøkne, og ta en telefon til hans mor og fortell henne at sønnen hennes trenger hjelp til å stryke barnas penklær.

Anonymkode: ab73c...884

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddi å laga krangel om det. Ender vel m at klærne ikke blir strøket og ungene må gå i krøllete klær, så bare barne det går utover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde ikke kostet meg en kalori. Jeg hadde ikke giddet å lage ufred pga litt stryking som tar noen minutter.

Anonymkode: 7ef70...838

Det er en prinsippsak. Dersom TS gjør det tillater hun at han herser med henne. Han kan fint stryke klærne selv. Om han lager et problem ut av det er det jo HAN som lager ufred. Ikke TS som setter foten ned og ikke følger urimelige ordrer han har satt. 

Anonymkode: 668d6...d43

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far kan stryke selv. Kan han ikke stryke får han lære seg det. Han kan sikkert finne en video på youtube. Tar ikke så lang tid for verken deg eller han, men hvis han skal i selskap så har han ansvaret. Hvis dere ikke har noen spesiell avtale på at du stryker klærne, og han gjør noe annet for deg. syns jeg ikke det burde være noen selvfølgelig at mor skal stryke. 

Anonymkode: 2c534...10a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er vell blitt en prinsippsak etter at jeg føler at far strekker min "tilrettelegingplikt formsamvær" urimelig langt 😡

Jeg leverer julekaker til jul når ungene er der, jeg leverer kalendergaver, vitaminer, såper, shampoo, kremer, blyanter og viskelær, kaker til bursdagselskaper, yoghurt og noen ganger middag (fordi han ikke har tid). Derom jeg ikke leverer, saborterer jeg ungenes samvær med sin far. Og ja, om det er sånn at de ikke kan ha samvær uten min "tilrettelegging", så er jeg inneforstått med min plikt som mor, men dette begynner mer og mer å likne på utnytting...

Samtidig, ser jeg stort på det, så er,ikke mitt bidrag en stor pris å betale for at ungene skal få være med sin far...

Første gangen jeg leverte klær ustrøkne var til nyttårsaften, og det er vell også første gang på alle disse årene at jeg ikke har gjort som han har bedt om...

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo gjort dette hele tiden frem til nå- så klart det vil bli bråk om du plutselig sier stopp, og det går jo bare utover alt og alle om det nå skulle bli bråk ut av slike "småting" som stryke/ikke stryke klær..

Velg dine kamper og svelg kamelflokker- man kommer gjerne lengre med det, på sikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og ungenes pentøy leveres vel tilbake i nyvasket og nystrøket utgave sammen med ungene kan man anta? :rolleyes: 

Eller ?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kjenner hårene i nakken reiser seg ved tanken på å få slengt en sånn ordre i fjeset av eksen.....! Han kan forbanne meg stryke selv, regner med at han har to velfungerende armer, så han er i stand til det.

Send med tøyet ustrøket, og bare si ved overleveringen at "husk å stryke tøyet først". Begynner han å krangle på det, så si ganske enkelt at det er ingen grunn i verden til at du skal gjøre den jobben før et selskap HAN skal ha ungene med i. Dere kan stryke pentøy annenhver gang kanskje?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...