Gå til innhold

Hjelp! Plutselig hadde jeg tre masker for mye😬


ms. Perfect

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du bør jo finne ut hvor feilen ligger, så den ikke gjentar seg, ved neste forsøk.

 

Hva strikker du og hvor er du i strikketøyet? Det er nemlig avgjørende for svaret her. 

Anonymkode: 7eabd...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 minutter siden, ms. Perfect skrev:

Er det bare å rekke opp igjen alt sammen? 

Det spørst hvor perfekt du trenger å ha det? Du kan jo enten rekke opp igjen til der du fikk for mange, eller så kan du bare strikke dem sammen igjen, så det blir riktig antall. Jeg synes i grunn ikke det gjør noe på et stort strikk at man har litt feil som det, synes ikke så godt. Vet du hvordan du strikker sammen igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å felle tre masker i en omgang for å justere maskeantallet blir sjelden synlig med mindre det er svært få masker i omgangen. Altså skulle det vært 7 masker og du nå har 10, så ville jeg ha rekket opp igjen. Hvis det skulle ha vært 210 masker og du nå har 213, ville jeg ha felt av og justert maskeantallet på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha 108 og har 111. Er bare på runde 4 etter vrangborden på et marius-pannebånd. Det kan se ut som feilen oppstod når jeg gikk over til bare å strikke rett. Nei, jeg vet ikke hvordan man strikker sammen, jeg er helt fersk i faget 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
49 minutter siden, Leo skrev:

Å felle tre masker i en omgang for å justere maskeantallet blir sjelden synlig med mindre det er svært få masker i omgangen. Altså skulle det vært 7 masker og du nå har 10, så ville jeg ha rekket opp igjen. Hvis det skulle ha vært 210 masker og du nå har 213, ville jeg ha felt av og justert maskeantallet på den måten.

Felle av? Er det ikke bedre å strikke sammen to og to masker fordelt utover de 108?

44 minutter siden, ms. Perfect skrev:

Jeg skal ha 108 og har 111. Er bare på runde 4 etter vrangborden på et marius-pannebånd. Det kan se ut som feilen oppstod når jeg gikk over til bare å strikke rett. Nei, jeg vet ikke hvordan man strikker sammen, jeg er helt fersk i faget 🙈

Det er enkelt. Du tar to masker i en og strikker det som en maske, dermed vil det på neste omgang være én maske der det før var to. Hvis du gjør dette 3 ganger fordelt utover lengden tror jeg det ikke blir spesielt synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Rainstorm skrev:

Felle av? Er det ikke bedre å strikke sammen to og to masker fordelt utover de 108?

Jeg kaller det (også) å felle av, men din formulering er absolutt bedre! Så ja, strikke sammen to masker tre ganger fordelt ut over omgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? Er det slik man feller masker? Det høres jo rimelig lettvint ut 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...