Gå til innhold

CoffeSlender-reklamen


arcsin

Anbefalte innlegg

Aner ikke om dette er riktig sted og spørre....

Så akkurat CoffeSlender-reklamen på tv. Hun rødhårete damen i reklamen blir der presentert som Monica Stokka. Men i andre reklamer for samme produkt heter hun visst Monica Johansen. Hva i alle dager? Dette synes jeg er veldig spesielt, og gir meg ikke akkurat mer tro på at produktet fungerer (ikke at jeg hadde så veldig stor tro på det i utgangspunktet :) )

2m33b5e.png

9tpt0p.png

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha. Bra observert!

Likerden reklamen, den er så latterlig dårlig :) 

Ikke at jeg har tenkt så veldig mye over det, men jeg har vel faktisk antatt at personen er ekte (selv om produktet er bullshit). Om ikke annet så fordi hun er verdens verste skuespiller.

Kanskje det er tvert om, hun er verdens beste skuespiller som spiller en "vanlig" person som ikke er helt kameravant eller klarer å lese et manuskript på en 100% naturlig måte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo misvisende reklame. Hadde meldt det inn til Forbruker rådet.

Anonymkode: 6f5cb...fb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fra Karmøy", og så snakker hun trøndersk

Anonymkode: 101c2...4fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Fra Karmøy", og så snakker hun trøndersk

Anonymkode: 101c2...4fa

Hun snakker mer finnmarking enn trøndersk.

Anonymkode: 98b42...b6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Hilde Lyrån i en reklame for Coffee Slender (eller noe lignende) på svensk TV :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Jeg kan si meg enig i at reklame og markedføring ikke virker svært troverdig her nei, MEN Kaffe er vanndrivende, og virker derfor slankende, dette gjelder kaffe generelt. Så tviler ikke på at produktet virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 kilo ned ved hjelp av pulverkaffe....

Er som de TV-shopreklamene som sier

"5 minutter om dagen med ab-pro-multi er nok!!!" 

*om man følger vedlagte kostholdsplan og holder seg generelt aktiv i løpet av dagen

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Sammen med ting som dette, kaffe eller hva enn det er, så starter man gjerne opp med mer bevegelse og sunnere kosthold samtidig - og så får kaffen æren for en vektnedgang som hadde kommet uansett på grunn av endret livsstil.

Men så lenge det ikke koster skjorta, så klarer jeg ikke å irritere meg voldsomt. Mange veier til målet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, chisandra skrev:

Sammen med ting som dette, kaffe eller hva enn det er, så starter man gjerne opp med mer bevegelse og sunnere kosthold samtidig - og så får kaffen æren for en vektnedgang som hadde kommet uansett på grunn av endret livsstil.

Men så lenge det ikke koster skjorta, så klarer jeg ikke å irritere meg voldsomt. Mange veier til målet. :)

Helt riktig. Og dette blir selvsagt ikke nevnt (eller bare såvidt nevnt) i undersøkelsene som skal dokumentere effekten.. Ser det samme mønsteret i de fleste slankeprodukter av denne typen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, chisandra skrev:

Sammen med ting som dette, kaffe eller hva enn det er, så starter man gjerne opp med mer bevegelse og sunnere kosthold samtidig - og så får kaffen æren for en vektnedgang som hadde kommet uansett på grunn av endret livsstil.

Men så lenge det ikke koster skjorta, så klarer jeg ikke å irritere meg voldsomt. Mange veier til målet. :)

Dette!

Anonymkode: 9df96...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, førstedamen skrev:

Jeg kan si meg enig i at reklame og markedføring ikke virker svært troverdig her nei, MEN Kaffe er vanndrivende, og virker derfor slankende, dette gjelder kaffe generelt. Så tviler ikke på at produktet virker.

Å miste vann er ikke det samme som å bli slank. For å ha en varig vektnedgang, må man miste fett, og da hjelper det lite å drikke kaffe. Folk må snart innse at ingen av disse slankeproduktene virker. Hadde de gjort det, ville det ikke vært et eneste overvektig menneske i verden, det er enkel logikk.

For å kommentere startinnlegget, damen i reklamen kan ha endret sivilstatus mellom reklamene, eller så heter hun ikke noen av delene i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Den 6.2.2016 at 20.52, Mythic skrev:

Å miste vann er ikke det samme som å bli slank. For å ha en varig vektnedgang, må man miste fett, og da hjelper det lite å drikke kaffe. Folk må snart innse at ingen av disse slankeproduktene virker. Hadde de gjort det, ville det ikke vært et eneste overvektig menneske i verden, det er enkel logikk.

For å kommentere startinnlegget, damen i reklamen kan ha endret sivilstatus mellom reklamene, eller så heter hun ikke noen av delene i det hele tatt. 

Vel mister jeg en luter vann blir jeg jo faktisk VELDIG slank, for jeg er så slank fra før. Det er dette som gjør at de kan markedføre det slik. På meg vil nemlig dette produktet VIRKE slankende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, førstedamen skrev:

Vel mister jeg en luter vann blir jeg jo faktisk VELDIG slank, for jeg er så slank fra før. Det er dette som gjør at de kan markedføre det slik. På meg vil nemlig dette produktet VIRKE slankende.

Fra bokmålsordboka:

Letter-K-blue-icon.png
II virke v1 (fra l.ty., samme ord som norr. verka)
1 arbeide
v- som misjonær / v- for en sak / hun v-t lenger enn han som lærer
2 ha, gjøre virkning
bremsene v-t ikke / medisinen tok til å v-
black_circle_e.png ha innvirkning på
ingenting v-r på henne / verdensøkonomien v-r inn på den nasjonale økonomien
black_circle_e.png fungere
systemet v-r godt
3 se ut, synes å være
v- yngre enn en er / han v-r arrogant / det v-r lett når du gjør det / det v-r unaturlig / hun v-r lengre enn han

 

Det virker for meg som om du forveksler betydning nr. 2 og 3 av ordet "virke". 

 

Anonymkode: 042ea...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun heter Monica Stokka Johansen? :vetikke:

Jeg stusser over at de ikke har før-bilde i reklamen, siden hun tross alt har gått ned 40 kg.. Veldig lite troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra bokmålsordboka:

Letter-K-blue-icon.png
II virke v1 (fra l.ty., samme ord som norr. verka)
1 arbeide
v- som misjonær / v- for en sak / hun v-t lenger enn han som lærer
2 ha, gjøre virkning
bremsene v-t ikke / medisinen tok til å v-
black_circle_e.png ha innvirkning på
ingenting v-r på henne / verdensøkonomien v-r inn på den nasjonale økonomien
black_circle_e.png fungere
systemet v-r godt
3 se ut, synes å være
v- yngre enn en er / han v-r arrogant / det v-r lett når du gjør det / det v-r unaturlig / hun v-r lengre enn han

 

Det virker for meg som om du forveksler betydning nr. 2 og 3 av ordet "virke". 

 

Anonymkode: 042ea...022

Mener at i reklamering og kampanjer er det ikke stort fokus på hva som står i ordboken. Jeg skriver bare hva det stod på nettet. At det VIRKER slankende. Det er ikke min personlige mening.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har jeg da stalket for lenge siden :fnise: hun heter Monica Johansen, men het Stokka før. tror hun har brukt produktet (hun postet eller kommenterte noe om det). haha

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...