Gå til innhold

Bra vaffeljern som steker jevnt?


PhilosopherSe7en

Anbefalte innlegg

Jernet vi har i dag er rett og slett ubrukelig. Det steker ujevnt, vaflene blir flat som pannekaker og de har en tendens til å feste seg litt for ofte om en ikke hiver på masse smør.

Så tenker kjøp nytt, og vil da ha et dobbelt vaffeljern som steker jevnt over hele platen, topp og bunn.

Det vi har i dag er fra Åviken, så det blir nok ikke dette merket igjen.

Erfaringer med jern du kan anbefale eller fraråde mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wilfa er veldig bra. Ikke noe dyrt og avansert, men steker fine jevne vaffler :)

Anonymkode: 2413a...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et dobbeltjern fra wilfa, det er kjempebra, steker jevnt, kan stille inn hvor lyse man vil ha dem(1-5), lyser når ferdig. Kan nesten steke uten bruk av fett! Hadde kjøpt igjen !

Anonymkode: 3b431...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.2.2016 at 14.22, Kamelia83 skrev:

Dette fra Wilfa liker jeg. Har det ikke selv, men kjenner noen som har det og det blir store, gode vaffelplater :) 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/WAS623BELL/wilfa-vaffeljern-was-623-bell

Denne har vi, og den er kjempe god! Vaflene blir luftige og gode! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5.2.2016 at 0.27, PhilosopherSe7en skrev:

Jernet vi har i dag er rett og slett ubrukelig. Det steker ujevnt, vaflene blir flat som pannekaker og de har en tendens til å feste seg litt for ofte om en ikke hiver på masse smør.

Så tenker kjøp nytt, og vil da ha et dobbelt vaffeljern som steker jevnt over hele platen, topp og bunn.

Det vi har i dag er fra Åviken, så det blir nok ikke dette merket igjen.

Erfaringer med jern du kan anbefale eller fraråde mot?

Vi har det samme, det vi har er dobbeltjern der den ene plata steiker jevnt og den andre veldig ujevnt. Trodde Åviken skulle være så bra når vi kjøpte det. Anbefalte derfor ikke dette til søsteren når hun nylig skulle kjøpe nytt, hun kjøpte et fra Wilfa og er veldig fornøyd med det. 

Anonymkode: ede7d...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig, jeg var veldig misfornøyd med Wilfa dobbeljern, det brukte himla lang tid og stekte ujevnt. Etter en stund gav jeg opp og gikk over til Åviken, som jeg er kjempefornøyd med. Har et Wilfa enkeltjern som jeg også er veldig fornøyd med, så skuffelsen var stor når jeg brukte dobbeltjernet deres!

Anonymkode: d4773...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte mitt på europris for en billig oenge, å har aldri sett makan til fantastisk jern ^^ love it <3

Anonymkode: 0474d...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.2.2016 at 14.24, penny_ skrev:

 

Den 7.2.2016 at 14.22, Kamelia83 skrev:

Dette fra Wilfa liker jeg. Har det ikke selv, men kjenner noen som har det og det blir store, gode vaffelplater :) 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/WAS623BELL/wilfa-vaffeljern-was-623-bell

Det er disse to jeg har nå, som jeg er kjempefornøyd med! :)

Anonymkode: d4773...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Artig, jeg var veldig misfornøyd med Wilfa dobbeljern, det brukte himla lang tid og stekte ujevnt. Etter en stund gav jeg opp og gikk over til Åviken, som jeg er kjempefornøyd med. Har et Wilfa enkeltjern som jeg også er veldig fornøyd med, så skuffelsen var stor når jeg brukte dobbeltjernet deres!

Anonymkode: d4773...2ca

 

Jeg var også misfornøyd med mitt dobbeltjern fra Wilfa, så jeg ga det bort. Men det store enkeltjernet er helt annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
1 minutt siden, Kamelia83 skrev:

 

Jeg var også misfornøyd med mitt dobbeltjern fra Wilfa, så jeg ga det bort. Men det store enkeltjernet er helt annerledes :)

Jeg har også dobbeltjern fra Wilfa, og synes det er temmelig tregt, og at særlig overvarmen er ujevn. Mitt er helt nytt. Ville gitt det et terningkast 3 og anbefaler å se etter et annet jern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorvaffeljernet fra Moods of Norway er det beste vaffeljernet jeg noensinne har hatt. 

Anonymkode: 947bf...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.2.2016 at 14.24, penny_ skrev:

Dette har jeg også. Veldig fornøyd med det, :) Steker jevnt og fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.2.2016 at 14.24, penny_ skrev:

Det er dette jeg alt har. Coop pleier å selge dette for 299/399. 

Det steker ujevnt og bruker ekstremt lang tid. Trodde det var noe gale med mitt jern så jeg byttet det, men er akkuratt samme sak på det nye.

Den 7.2.2016 at 14.22, Kamelia83 skrev:

Dette fra Wilfa liker jeg. Har det ikke selv, men kjenner noen som har det og det blir store, gode vaffelplater :) 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/WAS623BELL/wilfa-vaffeljern-was-623-bell

Ja jeg har sett at dette har gjort det veldig bra i tester,  så dette er i grunn det jeg vurderer nå. Kunne tenkt meg dobbelt, men bedre med et jern som er raskt på en plate enn tregt på to.

Vurderer også dette, som har store plater slik som det du linker til men er dobbelt.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/WAD619B/wilfa-vaffeljern-wad-619b

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Traktorvaffeljernet fra Moods of Norway er det beste vaffeljernet jeg noensinne har hatt. 

Anonymkode: 947bf...e0e

Det er det samme som det jeg linket til over, bare at det ene lager store hjerter og det andre lager traktorer. Blir nok hjerter på oss, billigere er det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips til andre som trenger skikkelig vaffeljern:

Testvinneren Wilfa WAS-623 er nå på tilbud hos Coop Obs til 349.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg startet denne tråden så kan jeg vel like gjerne komme med en siste oppdatering her.

Byttet som alt nevnt ut  Åviken dobbeltjern med Wilfa WAS-623 som jeg kjøpte i går. Siden det ble nytt vaffeljern måtte det jo selvsagt testes også.

Jernet lager store plater med 6 hjerter. Stekingen går raskt, og det piper tre ganger når vaflene er ferdig. Det steker jevnt på begge sider uten av vaflene henger fast i jernet.

Det fulgte med en øse, som gir perfekt mengde med røre hver gang. Hell alle røren i midten av nederste jernet, og når du lukker det så presses røren utover så det blir jevnt fordelt. 

Dette er helt klart et røverkjøp til 349.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...