Gå til innhold

Rikshospitalets suppekur; endre oppskrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet om det er mulig å endre oppskriften på suppa i den såkalt Rikshospitalets suppekur? Tenker da på om det gjør at kuren blir ødelagt på noe vis man ike følger nøyaktig den oppskriften som står oppført mange steder. Har funnet et par alternative oppskrifter, men tenker om det går an å bare justere etter hva man selv liker, så lenge det er grønnsaker, og ikke masse poteter, nudler og denslags. Noen som vet/har noen erfaringer? :) 

Anonymkode: 2d5cf...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare en myte at den suppen stammer fra Rikshospitalet. Søk på nett. Hvorfor i all verden skal du gjøre noe så idiotisk som å spise samme suppe dag ut og dag inn? Det har ingenting for seg. 

Anonymkode: 3c7c3...574

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den burde hete Risikohospitalets sultekur  :P

Anonymkode: 142d6...093

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mulige svar her.

Ja, kuren blir ødelagt hvis du ikke følger den til punkt og prikke. 

Hvorfor skal du i det hele tatt på noen kur?

Dette opplegget har ingenting med Rikshospitalet å gjøre, det er en bløff som har eksistert i mange tiår og kobles med et kjent sykehus i hvert land alt ettersom hvor den opptrer. 

Ja, du kan spise annen mat du liker og gå ned i vekt. Det er noe som heter kalorier som du skal passe på. Ingenting annet har noe å si når det kommer til vekttap. Men hvis du vil ned i vekt for helsas skyld, trenger du et godt sammensatt kosthold. Hvis du ikke vet hva det er, er det bare å spørre, her, eller legen din, moren din, eller søke på nett. Du vil få mange ulike svar, så du må gjøre deg opp din egen mening selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at dere svarer, men ingen av dere svarer på det jeg spør om da :P jeg VET at denne kuren ikke har noe med Rikshospitalet å gjøre (derav den"såkalte" Rikshospitalets suppekur...), og jeg VET også at det er andre måter å gå ned i vekt på. Men det er ikke det jeg spør om råd til; jeg lurer på om noen vet om det går an å variere oppskriften som brukes i denne kuren. Du svarer forøvrig på dette, Pringle. Takker for det :)

 

TS

Anonymkode: 2d5cf...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan du lage en annen grønnsakssuppe, og leve på den. Som du selv sier det, bare du ikke fyller den med pasta, nudler og slikt. eller masse fett. Hele suppekuren er jo en light "fastekur". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll godt med kjøtt i suppen, så får du en velsmakende kjøttsuppe som både er næringsrik og med et visst protein-innhold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg ikke svarer på det du lurer på nå, men jeghar erfaring med den kuren og noen tanker å komme med. Jeg ønsket så inderlig å gå ned i vekt så kjapt som mulig da jeg var yngre og litt uvitende  (21 år) og prøvde derfor denne suppedietten med en venninne. Den smaker forferdelig for det første, jeg klarte det i to dager... Etter det tok jeg et oppgjør med meg selv og innså at jeg faktisk må gjøre det eneste som fungerer i lengden og det er endre kosthold FOR GODT og TRENE. Jeg sultet meg absolutt ikke, men leste meg opp i kosthold og trening. Og jeg gikk ned 15 kg og ble ganske markert etter hvert. Jeg begynte å elske å trene og gjorde det ikke bare for å gå ned i vekt, men fordi jeg ble avhengig!  Jeg har holdt vekten i 10 år. Så jeg anbefaler virkelig å heller legge om livsstilen, det er kanskje ikke gjort på en uke, men det varer og man blir SUNN og FRISK!

 

Beklager avsporing og lykke til.

Anonymkode: 9d62e...c40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg ikke svarer på det du lurer på nå, men jeghar erfaring med den kuren og noen tanker å komme med. Jeg ønsket så inderlig å gå ned i vekt så kjapt som mulig da jeg var yngre og litt uvitende  (21 år) og prøvde derfor denne suppedietten med en venninne. Den smaker forferdelig for det første, jeg klarte det i to dager... Etter det tok jeg et oppgjør med meg selv og innså at jeg faktisk må gjøre det eneste som fungerer i lengden og det er endre kosthold FOR GODT og TRENE. Jeg sultet meg absolutt ikke, men leste meg opp i kosthold og trening. Og jeg gikk ned 15 kg og ble ganske markert etter hvert. Jeg begynte å elske å trene og gjorde det ikke bare for å gå ned i vekt, men fordi jeg ble avhengig!  Jeg har holdt vekten i 10 år. Så jeg anbefaler virkelig å heller legge om livsstilen, det er kanskje ikke gjort på en uke, men det varer og man blir SUNN og FRISK!

 

Beklager avsporing og lykke til.

Anonymkode: 9d62e...c40

Helt i orden med avsporing så lenge det er konstruktivt og sagt på en ordentlig måte som her :) er jo som sagt ikke det jeg lurer på dog, men takk for innspill for det :) 

 

TS

Anonymkode: 2d5cf...d7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig endre oppskriften. Det spiller i utgangspunktet ingen rolle hva du spiser når du spiser så lite mat. Det er rett og slett en sultekur. Det kan funke som en motivasjonsboost for å gå ned i vekt, eller for å komme inn i en kjole eller lignende. Du går raskt ned, men mest vann. Det vil si at mye av vekten du mister kommer tilbake igjen. 

Hvis du lurer på noe mer er det bare å spørre! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...