Gå til innhold

Han sa "Du er ikke akkurat en skjønnhet ..."


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Se på kjendisene som er kåret til verdens vakreste. De fleste ser ikke engang ut i dagslys uten sminke. Jeg tror du er helt trygg, ts😉 

Ikke la deg påvirke hva andre forteller deg vedrørende utseendet ditt. Det viktigste er hvordan du føler deg. Bruk heller tid med å jobbe med deg selv og selvtilliten din. 

Anonymkode: 3b8c0...0e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Genevieve skrev:

Beklager, men jeg har null tiltro til at psykologen har sagt det. Mulig det er noe du har misforstått TS. 

Samme her. Dette virker som TS sin egen tolkning. Det kan hende at psykologen har antydet at nettdating ikke passer for henne, men jeg nekter å tro på at grunnen er at TS er for lite attraktiv. Hvis jeg skulle tippe hadde det vært på grunn av mangel på selvtillitt og hvor lettpåvirkelig hun er. TS forteller jo selv at hun gikk rett ned i kjelleren på grunn av disse kommentarene. 

Anonymkode: eddac...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Smookiekins skrev:

Skjønner veldig godt at dette går innpå deg! Det er virkelig ikke normalt å si noe sånt til andre mennesker, psykolog eller ei! Hva var grunnen til at du snakket med psykologen om nettdating? Hvis du har lyst til å prøve det synes jeg du skal kjøre på!

Husk: Det finnes ikke bedre skjønnhetsmiddel enn lykke! :) 

Er det virkelig en god idé? Det er jo en grunn til at psykologen frarådet nettdating, og det dreier seg nok ikke om utseende.

Jeg synes det er helt utrolig hvor mange som kjøper at psykologen sa dette til henne. Det er greit å høre på det TS forteller, men det skader ikke å ha et litt kritisk blikk og grave litt mer inn i hva psykologen faktisk sa før man sier at hun skal bytte psykolog og rapportere han inn. Jeg betviler ikke at det finnes grums også i psykologyrket, men akkurat dette her dreier seg nok om egen tolkning. 

Anonymkode: eddac...606

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, skjønnhet er subjektivt. 

Brødre kan si mye rart. I tillegg til at man ikke ser på søsken på samme måte som andre i forhold til skjønnhet i den forstand...For meg vil alltid broren min se vanlig ut. Kjæresten hans har nok (selvfølgelig) et helt annet syn. Man vurderer ikke søsken på samme måte. 

Hva en tror trenger heller ikke samsvare med hva en annen tror. Så det du har hørt skal du ikke ta for god fisk på at du ikke er pen. Hadde du spurt alle mennesker i verden om preferanser, og erfaringer i forhold til hva man definerer som skjønnhet, så hadde du fått mye ulike svar. 

At psykologen sa det han sa virker veldig rart. En teori jeg har er at det er mulig at han mente du ikke er "typen" til å nettdate, da veldig mange damer som lager seg profiler på sånne sider gjør seg veldig til, og er veldig fokusert rundt sitt utseende. Så mange vil tenke på ordet attraktiv  som noe du gjør deg til, kanksje mer enn noe man i utgangspunktet er. Men det var likevel unødvendig å si noe sånn. Jeg mistenker likevel sterkt at han ikke mente det på den måten som du trodde.

Det er jo ofte sånn at de som folk ser på som attraktive er de som er mest kjent for å fokusere på å være attraktive, og utadvendte. Jeg har f.eks fått høre selv at jeg er attraktiv, men det er når jeg har dolla meg opp. Mesteparten av tiden vil jeg si jeg er ganske uinterresang/vanlig. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at broren sa det som spøk og visste ikke at det var et ømt punkt for TS. Psykologen har sannsynligvis sagt noe om at TS ikke er typen til nettdating eller lignende og TS har tolket det som at hun ikke er attraktiv, når det psykologen mente var at hun ikke har selvtillit til det eventuelt at hun ikke hadde tålt det. Noe som sannsynligvis stemmer om disse greiene går så hardt innpå TS.

 

Anonymkode: 02d9e...6f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig en god idé? Det er jo en grunn til at psykologen frarådet nettdating, og det dreier seg nok ikke om utseende.

Jeg synes det er helt utrolig hvor mange som kjøper at psykologen sa dette til henne. Det er greit å høre på det TS forteller, men det skader ikke å ha et litt kritisk blikk og grave litt mer inn i hva psykologen faktisk sa før man sier at hun skal bytte psykolog og rapportere han inn. Jeg betviler ikke at det finnes grums også i psykologyrket, men akkurat dette her dreier seg nok om egen tolkning. 

Anonymkode: eddac...606

Det kan godt hende. Det vet jeg/vi ingenting om.. Men om det faktisk skulle være sånn at psykologen frarådet det pga utseende synes jeg ikke at det skal stoppe henne, var vel det jeg mente. Det kan selvfølgelig finnes andre grunner, men vi har fått veldig lite informasjon og svar på det som har blitt skrevet fra TS. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hundre prosent overbevist om at psykologen ikke har sagt dette. Mulig vedkommende har sagt noe om nettdating, men ikke på den måten og med den begrunnelsen. 

Anonymkode: 04fc1...e94

Jeg er helt enig. Og jeg mener bestemt at du har skrevet like tråder før, både om slemme ting psykologen har sagt til deg, hvor sinte mennesker i familien er på deg, barn som ser stygt på deg etc. Om det stemmer at det er deg som har skrevet før, så har ikke psykologen sagt det du sier. Om det er deg, så har du ett veldig smalt toleransevindu og når du opplever ting som dytter deg utenfor toleransevinduet lager du tolkninger som er utenfor sannheten. Du trenger å snakke med psykologen om det du mener han/hun sier, slik at du får hjelp til å få større rom for påkjenninger før tankekvernen er i gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ab kom bare med en litt teit spøk! 

Anonymkode: 8a0f7...8cf

Åh ja, da så. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ab kom bare med en litt teit spøk! 

Anonymkode: 8a0f7...8cf

Det er helt riktig! Mvh AB med teit humor ;)

Anonymkode: 9be71...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/5/2016 at 23.39, AnonymBruker skrev:

Ja, dette sa broren min til meg, som er 10 år eldre enn meg. Jeg ble litt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si, og etterpå gjorde det veldig vondt. Vi hadde bare en normal samtale ...

Så fikk jeg vite av psykologen min at det ikke var noe for meg å nettdate, for jeg var ikke noe attraktiv...

Så når to forskjellige menn sier dette til meg, blir jeg ekstremt usikker.

Anonymkode: 003eb...d9b

HEI! 

 

Hallelujah JA dette er grunnen til jeg ikke er imponert av de fleste psykologer! 

Man må kunne tenke selv når man går til de! Og så Ikke gå tilbake til denne psykologen!

Utseende er ikke alt! Det er personen som du er som teller!!!

Det er det du skal fokusere på uansett om du er brad pitt eller ikke.

Jeg tror ikke noe på dette som de sa til deg da.

Men det er viktig at du bygger deg opp, og ikke lar dette gå innpå deg mer enn det har.

Bygg deg opp! Alle har noe de er usikre på! 

Det er Mye verre å få kritikk på den personen man er!

Også her gjelder det å bygge seg opp. Noe jeg sliter med selv for tiden.

Å ikke høre på det jeg har blitt fortalt av andre!

Begynn å tenk på hva du har å tilby andre. Hvilke kvaliteter har du.

Jeg må jobbe med dette selv, og å kun være pen, betyr ikke en dritt 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som bror og psykolog er sykt usikre selv, eller har no slags personlighets forstyrrelse.. Det er ikke i det hele tatt normalt å snakke sånn til noen, selv om de ikke er attraktive. Så jeg hadde ikke tatt det seriøst. 

Jeg var tidligere mobbet og hadde sykt dårlig selvtillit. I dag jobber jeg som bl.a modell og har veldig bra selvtillit (selv om jeg er realistisk om mine kropps feil, men har lært å akseptere det). Jeg syntes ofte at folk blir vakre av personligheten de har, selv om det kanskje høres klisje ut.. Kan møte verdens kjekkeste kar/peneste jente som blir stygg med en gang man blir kjent med de, og andre jeg ikke syntes er attraktiv helt først, som i mine øyne blir kjempe fin når jeg merker at de har selvtillit og bra personlighet. 

Jeg hadde byttet psykolog, og sikkert klaget også.. Ganske sikker på at det ikke er lov. Kjenner uansett flere mindre attraktive mennesker som har funnet kjærlighet på nett, sier ikke at du er det - det vet jeg ingenting om.. Håper du ikke tar det de sier til hjerte. Det bør du ikke!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.2.2016 at 0.00, Mythic skrev:

Dårlig eksempel, for hvem andre enn moren til Honey Boo Boo ville vært sammen med den mannen? Han er ikke akkurat noe catch, spør du meg. 

TS: Det første du gjør, er å bytte psykolog, det der var fullstendig uprofesjonelt. Også prøver du å heve deg over det broren din sa. Skjønnhet er subjektivt, og kommer helt an på øyet som ser.

Det var en spøk... :icon_lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søskena mi forteller meg hele tiden hvor stygg, irriterende og ekkel jeg er uten noen spesiell anledning. Alle sammen er voksne og vi har alltid gjort sånn. Søskensnakk er en annen ting.

Men om psykolog hadde sagt dette til meg så ville jeg ha blitt drittforbanna. Dette er uprofessionelt, uforsvarlig oppførsel og bortkastet penger. Du må klage og prøve å få penger tilbake. Du trenger ikke å ta til deg ordene fra psykologen, det var tullprat. 

Du kan selvfølgelig gå på date. Bare begynn å jobhe på selvtilliten din, elsk deg selv og slutt å høre på negative folk. 

Selvtillit er attraktivt. Når du er fornøyd med deg selv så får du oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎05‎.‎02‎.‎2016 at 0.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er hundre prosent overbevist om at psykologen ikke har sagt dette. Mulig vedkommende har sagt noe om nettdating, men ikke på den måten og med den begrunnelsen. 

Anonymkode: 04fc1...e94

Enig.

 

Anonymkode: ede51...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎05‎.‎02‎.‎2016 at 0.16, AnonymBruker skrev:

 

Fordi du tenker at psykologer er supermennesker som aldri gjør feil slik som å si upassende ting på upassende måter? 

Anonymkode: fda14...598

Uten å vite om et gjelder TS: En del pasienter gå til psykolog nettopp fordi de har lidelser hvor det skjer en negativ, forvrengt fortolkning av det andre sier.

Anonymkode: ede51...e9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...