Gå til innhold

Spleiset på blomster. Lurer på om dette kan stemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på blomster, og kan vurdere hvor mye en slik bukett koster i en vanlig blomstersjappe? Jeg begynner å mistenke at ikke alle pengene som er samlet inn har blitt brukt på dette.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12670102_10153696754972107_7057523640462576879_n.jpg?oh=cf1b2544fb4ffd10fd7a27ee474fd0bf&oe=57695CF7

Anonymkode: 383cc...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellom 400 og 600 betaler jeg for lignende buketter i min lokale blomsterbutikk. Avhenger litt av størrelse etc.

Anonymkode: f123d...950

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde den var billigere. Da stemmer det kanskje. Takk.

Anonymkode: 383cc...62a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en blomsterbutikk. Der tar vi 25 kr per nellik, 60 kr per stilk med krysantemum, 30 kr per gerbera, 45 kr per rose (spørs på størrelse), 30 kr per fresia og rundt 30 kr for limoleum, avhengig av hvor mye. Pluss grønt til ca-pris når det kommer til mengde.

Du har, som jeg kan se, 3 nellikker (75), 2 gerbera (60) 3 krys (180), 2 fresia (60), 1 rose (?) (45), limoleum"spray" til 40 kr og grønt til ca 80 kr. Da er buketten på 540 kr. Men det er mulig jeg ser feil på bildet, men du skal ikke undervurdere prisen på en bukett. Ligger også mye arbeid bak. 

Anonymkode: 8bda9...0cb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver det alltid feil; mente Limonium :P 

Anonymkode: 8bda9...0cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kommer det mange "ekspertsvar" som viser at Ts tar feil og at denne vesle buketten "selvsagt" kostet mellom 500 og 1000 boks, når den mer trolig kostet maks et par hundre. 

Anonymkode: 0dd22...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kommer det mange "ekspertsvar" som viser at Ts tar feil og at denne vesle buketten "selvsagt" kostet mellom 500 og 1000 boks, når den mer trolig kostet maks et par hundre. 

Anonymkode: 0dd22...bca

Å hva er det slags svar??

Anonymkode: ce31a...97e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ligger nok på rundt 3-400 kroner på plantasjen der jeg jobber. Men denne ser litt større ut.

Anonymkode: e58bb...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg trodde den var billigere. Da stemmer det kanskje. Takk.

Anonymkode: 383cc...62a

Hva tenkte du at den ville kostet vs hvor mye ble samlet inn? 

Anonymkode: cb672...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kommer det mange "ekspertsvar" som viser at Ts tar feil og at denne vesle buketten "selvsagt" kostet mellom 500 og 1000 boks, når den mer trolig kostet maks et par hundre. 

Anonymkode: 0dd22...bca

Jeg kan love deg at den ikke koster et par hundre. Jeg er ansatt i en blomsterbutikk. Det er hva jeg gjør. Jeg kan prisene. Forutsatt at TS har kjøpt denne på en blomsterforretning og ikke Shell så er den på minst 500 kr, det er i alle fall hva råvarene ville kostet hos oss. 

Ta deg en tur innom en faghandel og sjekk ut hva ting koster der, så får du litt mer realistisk syn på det. Aner du hvor mye jobb som ligger bak en blomsterbukett? Du kan sammenlikne det med å kjøpte latte fra automat vs. hos en barista. Same thing. 

*hissig når folk snakker ned på faget mitt* 

Anonymkode: 8bda9...0cb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan gi deg tre svar.

om du er et firma koster en sånn bukett deg 3-400 kroner. De betaler en mer real pris fordi de bestiller mye. Som kunde rett av gata koster den 5-600, fordi butikkene vet at folk flest ikke vet at firma betaler halvparten. De vet også at folk flest ikke vet at den reelle kostnaden trolig er 200 kroner.

 

Etter jeg begynte å kjøpe inn buketter for firma har jeg sluttet å kjøpe dem privat. De flår deg.

 

Men, ts: husk at du er kunden deres. Har du betalt flere hundre kroner og synes håndverket ser sjabby ut og fargekomboen er lite imponerende: si fra. Vær hyggelig og høflig, men få formidlet at denne buketten kan du faktisk ikke gi fra deg og at de dermed må lage en bedre en (eller forbedre den de har laget). Butikken noterer seg det og gir deg neste gang ikke den sjabby buketten de gir folk som ikke klager. For la oss være ærlige med hverandre: buketten over er ikke godt håndverk Og dermed ikke verdt prisen for, nettopp, håndtverk. Den er røska sammen på 5-10 minutter av en lærling eller noe.

Anonymkode: 9c599...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kommer det mange "ekspertsvar" som viser at Ts tar feil og at denne vesle buketten "selvsagt" kostet mellom 500 og 1000 boks, når den mer trolig kostet maks et par hundre. 

Anonymkode: 0dd22...bca

Dette er ikkje ein bukett til 200 kroner. Du har tydeligvis ikkje peiling. Lett å vere ovenpå og harselere over "ekspertsvar", men du verkar ikkje som ein ekspert sjølv. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kommer det mange "ekspertsvar" som viser at Ts tar feil og at denne vesle buketten "selvsagt" kostet mellom 500 og 1000 boks, når den mer trolig kostet maks et par hundre. 

Anonymkode: 0dd22...bca

Kan du gi link til en blomsterbutikk som selger slike buketter for rundt 200,-?

Anonymkode: a7939...87c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca 4-500kr tipper jeg. 

Jobber ikke i blomsterbutikk, men har opp igjennom årene bestilt endel blomster til familie og venner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- MEN det skal sies, det var ikke godt håndarbeid. Buketten hadde sett MYE bedre (og mer eksklusiv) ut med mer luft. Så selv om råvarene var dyre, var de ikke godt brukt, eller satt sammen på en god måte. 

Anonymkode: 8bda9...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer også an på om den er bestilt til levering eller kjøpt i butikk. Min erfaring er at man får mindre for pengene ved førstnevnte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...