Gå til innhold

Bråkete barn på butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen dager siden var jeg på butikken for å handle inn mat. Inn kommer et en mor med to barn i alderen 8 til 10 år. Moren får øye på en bekjent og blir stående og snakke med henne.
Ungene begynner å krangle seg imellom og står og skriker til hverandre samtidig som de drar i hver sin ende av handlevognen. Moren til barna gjør ingen ting og bare snakker videre med denne bekjente. 
Jeg ble mildt sagt både opprørt og sjokkert. 

Minuttene går og ungene holder fremdeles på, skriker og drar vognen mellom seg, helt til det ene barnet mister grepet og vognen fyker inn i en reol så varene fyker. Moren reagerer ikke?? Her ligger det varer utover gulvet og moren bare står der??

Etter det ble ungene iallefall enig og bestemmer seg for å leke indianer eller noe, den ene ungen står på kanten av vognen og den andre kjører rally inne i butikken. Jeg og andre som handler kaster oss unna for ikke å bli nedkjørt av disse ungene. 
Moren står fremdeles på samme sted og smiler og prater, er det mulig?

Virket nesten som om hun var stolt av ungene sine

Jeg er mye mer sjokkert over moren enn over ungene. Hvordan kan noen være så slapp i oppdragelsen som dette?

Anonymkode: 5fa8d...0f6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er det som kalles fri barneoppdragelse . Ungene finner ut av konflikter og utfordringer selv.. Passer bra om man lever isolert fra det siviliserte samfunnet.. Ikke så bra i en butikk ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellowrose

Greit nok med fri oppdragelse men hun må da ta ansvar å rydde opp når det er hennes vogn som fyker inn i reolene. Jeg forventer mer av en voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde snakket til moren. Hadde ikke det hjulpet, hadde jeg snakket med en av betjeningen.

Anonymkode: 43e3b...170

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri observert noe sånt selv, det der høres jo helt vilt ut. Gjør meg null og niks med slitne barn som gråter og trasser mens forelderen prøver å ha kontroll, det har jeg full forståelse for. Men så store barn som bare oppfører seg som idioter mens forelderen gir f blir noe helt annet.

Anonymkode: 33b92...f69

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Jeg hadde tatt ungene selv og kjeftet på de. Be de oppføre seg som normale i så stor alder. De bør vite bedre hvis de ikke er barnehagebarn. Så hadde jeg tatt mora etterpå. Spurt hva som feiler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om mora har null kontroll!  😨

Anonymkode: 28e9e...af6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Nei jeg har heller aldri tidligere opplevd maken til dette, for dette var drøyt. Jeg har selv hatt unger i den alderen, og jeg har forståelse for at de av og til lager leven, men jeg hadde aldri latt de holde på slik uten å PRØVE å få de til å holde opp. 

Og jeg hadde jo ryddet opp matvarene som lå og fløt utover gulvet i butikken etter at ungene hadde rent vognen inn i matreolen.

Og når de til slutt nesten kjører inn i de andre kundene i butikken fikk jeg helt bakoversveis. En eldre dame falt nesten da hun prøvde å komme seg unna. Selv sto jeg klem i mellom Bergen og Toro sin fiskesuppe. 

Jeg burde kanskje ha snakket til både ungene og moren eller butikk betjeningen, men jeg ble så paff over dette at jeg ikke fikk meg til noen som helst annet enn å gå der i fra.

Anonymkode: 5fa8d...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spesielt at ikke mor stoppet barna. Hadde jeg vært venninnen som snakket med henne, hadde jeg aldri klart å holde samtalen gående... 

Dette kalles ikke fri barneoppdragelse, men mangel på barneoppdragelse. 

Jeg mener at man har full rett til å si fra. Det har jeg selv gjort til barn som lekte med fryseboksen med is. De var mindre og kunne klemt fingrene! Ingen foreldre å se... 

Anonymkode: e6260...5d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk disse ungene lov til å holde på sånn? Det virker som det skjedde over et visst tidsrom, og du sto der og bare så på? Siden du fikk med deg alt?

Jeg skjønner ikke helt denne venninnen til moren heller jeg da. 

Anonymkode: 917bd...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stringfellow1 skrev:

 finnes vel bare ett ord for slike barn: dritt unger!

 :angry:

Ville vel heller sagt drittmor, som ikke skjønner når det passer å snakke med kjente i sju lange og sju brede...

Anonymkode: fc7b7...746

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6.2.2016 at 10.47, Stringfellow1 skrev:

 finnes vel bare ett ord for slike barn: dritt unger!

 :angry:

Barn blir ikke født drittunger. De blir formet av oppdragelsen. Så det blir feil å gi de skylden, når moren her helt klart ikke gjør jobben sin! 

Anonymkode: 3d8ef...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 12.22, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk disse ungene lov til å holde på sånn? Det virker som det skjedde over et visst tidsrom, og du sto der og bare så på? Siden du fikk med deg alt?

Jeg skjønner ikke helt denne venninnen til moren heller jeg da. 

Anonymkode: 917bd...631

Neida, jeg sto ikke bare å så på, jeg gikk rundt og handlet. Men jeg måtte ha vært døv og blind for ikke å få med meg hva som foregikk.

Denne familien kom inn i butikken rett etter meg, så jeg så og hørte når krangelen mellom barna begynte og at de var uenige om hvem som skulle styre handlevognen.

Unger som krangler og skriker, hører man over hele butikken. Jeg så hva som skjedde når vognen føk inn i en reol og rev ned varer ja, for da hadde jeg gått en runde og kommet i nærheten av ungene igjen. Og når jeg gikk videre kom de fykende rundt i vill fart hoiende, så vi andre i butikken nesten ble kjørt ned.

Jeg har annet å gjøre enn å stå stille i mange minutter og titte på andres uoppdragne unger, dessuten var det ikke ungene jeg var mest sjokkert over, det var at moren sto der og pratet som om det ikke angikk henne. 

Ja, jeg burde kanskje ha sagt noe, ikke fordi jeg tror det hadde spilt noen rolle, men jeg ble såpass satt ut at jeg bare gikk der i fra. 
Forhåpentligvis sa noen andre i fra.  

Anonymkode: 5fa8d...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør det sikkert for å fange oppmerksomheten til mor som ignorerer dem

Anonymkode: 961c3...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The Lost Dreamer

Barn er barn. De krangler i hytt og pine. Folk skulle sett kranglene mellom lillebror og meg, vi er ganske barnslige når vi krangler, og jeg er 7 år eldre. Det jeg tenker på her er at mora ikke engang sa de skulle skjerpe seg og roe seg ned, eller i det minste rydde varene som falt i gulvet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet i butikk, og dette skjer ganske ofte - om enn kanskje ikke like ille som dette da. 

Jeg har forståelse for at barn kan være høylytte og vanskelige - særlig med alle fristelsene i butikken. Men om man blir så høylytte at man plager andre kunder, roter/ødelegger varer eller spiser(!) varer så synes jeg man burde beklage.

Typisk eksempel er små barn som spiser av smågodtet hvor foreldrene ofte ikke bryr seg. 

Skal sies at disse tilfellene er mindretallet, men det er vel kanskje de man husker best allikevel..

Ser også mange barn som maser etter noe, og foreldre gir etter for å slippe å lage en situasjon hehe!

Anonymkode: d1bbc...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, for noen djevlefrø! Jeg hadde bedt kjerringa om å klappe igjen brødsaksa og se til helvete å passe på de frekke, uoppdragne krapyla sine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...