Gå til innhold

De følger etter kunder..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne hadde dåp forrige helg og det er en liten kirke/lite samfunn, så "alle kjenner alle". Det var en ukjent mann og dame tilstede i kirken og vi kom tilfeldigvis i prat med dem. Det viste seg at de bare kom i folks dåp i kirken uten invitasjon, fordi det er jo lov. Men det som er mest creepy er at de driver firmaet (nettside)hun bestilte dåpsinvitasjoner fra (sånn side der du kan velge og fylle ut dåpsinvitasjone ronline og legge ved bilde av barmet og så fyller du ut info om tid/sted for dåpen og får tilsendt kort+konvolutt i posten). Så de sa at de pleide å lese kortene folk bestilte og reise rundt på dåp hver gang det var dåp i kirken og de hadde mulighet til å komme.... Er det bare vi som synes det eller er det sykt? 

Anonymkode: 7d50c...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske sykt ja.. De misbruker bo på en måte informasjon de erverver i jobbsammenheng.. Neppe ulovlig, men likevel utrolig spesielt

Anonymkode: 0a188...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å vite hvilken nettside det er snakk om så man kan styre unna. Dette synes jeg er uprofesjonelt og ikke minst blanding av roller når man jobber som seriøs aktør. Jeg hadde en gang en lignende opplevelse hvor en radiovert tok privat kontakt og begynte å sende meg meldinger på fritiden etter et intervju jeg hadde gjort... sykt og creepy ja!

Anonymkode: 84b85...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Raindrops skrev:

Det er en litt spesiell hobby, men jeg ville ikke kalt det sykt. 

Enig.

Nå er vel dåp og kirken åpen for alle? også bryllupp og begravelser?
ja en spesiell hobby , men jeg kjenner til folk som starter hestemagasin og reiser rundt på alle hestearrangementer også,
og folk som har hundeoppdrett og plutselig dukker opp i området til en av de tidligere valpene osv.
Folk har forskjellige interessert. Det er faktisk noe ekstremt fascinerende med dåp, så jeg kan til en viss grad forstå at de liker å oppleve dåper. Om det derimot viser seg tendenser til at det er noe seksuelt ved siden av er det jo riktig bekymringsverdig, men tviler på det altså.

Anonymkode: 39b06...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke helt 100% her, men er ikke barnedåp på en måte "inni" en vanlig søndagsgudstjeneste? Hver gang jeg har vært i barnedåp har det alltid sittet mange eldre menn og kvinner som ikke har noe med babyen som blir døpt å gjøre, og som heller ikke er der for dåpen sin skyld, men er der på søndagsgudstjeneste.

Min svært kristne mormor sier at det alltid er mye hyggeligere og mer stas når det er dåp på søndagen, og at hun og venninna (som alltid fast går sammen i kirka) gleder seg litt ekstra. 

Kan det bare være at de er ordentlig kristne og rett og slett gleder seg over å "følge" babyen inn i kristen tro? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...