Gå til innhold

sykmeldt,hva nå?brev fra NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har idag fått brev fra Nav ang min sykmeldt. Er gravid i uke 25.har vært delvis sykmeldt siden svangerskapets start

Brevet ser ut som et "felles" brev,det står at jeg og arb giver må samarbeide om tilrettelegging for at jeg skal kunne jobbe osv,at jeg må sende inn dokumentasjon på at jeg har oppfylt mine plikter. (Punktvis, tilrettelegging,tiltak,dialogmøter med sjef,senest innen 8uker prøve meg i arbeidsrettet aktivitet,hvis det ikke kan dokumenteres at helsen eller arb situasjon gjør det umulig) trodde det var det legeerklæringen var til? 

. men det står også athvis dette ikke gjelder deg,kan du se bort fra brevet.

Jeg sliter mye med kvalme og hodepine hver eneste dag. Det gjør at jeg ikke takler stresset med å jobbe fullt,derfor sykmeldt. Skal jeg sende inn noe dokumentasjon på dette,eller se bort fra brevet, iom at det virker veldig "automatisk" brev dette her..

Anonymkode: 49f7a...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med deg brevet til legen.

Da vil du få en utvidet legeerklæring 

Anonymkode: 83222...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du kan se bort i fra det og la evt arbeidsgiver ta seg av evt oppfølging. Når det gjelder graviditet er deg ofte mindre som kan tilrettelegges osv, grunnen til fraværet er jo rimelig opplagt. Så skiller seg litt fra sykemelding av andre årsaker. Fikk samme her, delvis sykemeldt fra uke 24 og ut svangerskapet (utmattelse og lang reisevei gikk ikke godt sammen). Arbeidsgiver følte tydeligvis ikke for å gjøre noe mer ut av saken, så hadde ikke noen møter eller noe. 

Anonymkode: 4cb1a...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...