Gå til innhold

Hvor mye alkohol skal til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninde har kjøpt en 50 cl flaske med 21,9 % kalinka  som vi skal dele på et vors i kveld. Jeg er 18 og har ikke så mye erfaringmed alkohol fra før, har bare drukket et par ganger. Hvor mye skal til før man blir lettere full? Skal ikke bli drita, men jeg har lyst til å kjenne det en del hvertfall. Vi skal selvfølgelig blande det ut. 

Anonymkode: a6375...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vel akkurat nok til at dere kjenner det litt om dere får 25cl hver.. 

altså kjenne det, ikke lettere full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal alkoholmengde i en drink er 2 cl, 4 cl i en dobbel.

Dere vil få 5 doble drinker hver ut av denne flasken, og hvis jeg drikker 5 drinker på rappen, merker jeg det godt!

Anonymkode: 62deb...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og en venninde har kjøpt en 50 cl flaske med 21,9 % kalinka  som vi skal dele på et vors i kveld. Jeg er 18 og har ikke så mye erfaringmed alkohol fra før, har bare drukket et par ganger. Hvor mye skal til før man blir lettere full? Skal ikke bli drita, men jeg har lyst til å kjenne det en del hvertfall. Vi skal selvfølgelig blande det ut. 

Anonymkode: a6375...202

Jeg er 19. Drikker to 50cl kalinka selv.... men blir godt full da. Ville nok hatt en selv uansett, for å bli lettere full. En flaske delt på to er ikke mye :-)

Anonymkode: a5456...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Normal alkoholmengde i en drink er 2 cl, 4 cl i en dobbel.

Dere vil få 5 doble drinker hver ut av denne flasken, og hvis jeg drikker 5 drinker på rappen, merker jeg det godt!

Anonymkode: 62deb...2ba

Forresten, jeg tenkte ikke over at prosenten var 21,9, i motsetning til 40 % vodka som jeg normalt sett bruker i drinker.


Jeg tenker du vil få en god "buzz" av denne mengden, men uten å bli for full.

Anonymkode: 62deb...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som om å spørre om hvor langt er et tau. Det er jo så mange variabler som spiller inn her at det er jo umulig for noen som sitter på andre siden av skjermen å kunne svare på hvor mye alkohol du kan drikke.

Anonymkode: 1a967...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær forsiktig. Min ungdom ble så full at h*n havnet på akuttmottaket på 4 dl Kalinka.

Er du uerfaren med drikke alkohol starter du veldig veldig forsiktig. Helst burde du startet med rusbrus/vin, og ikke alkohol med såpass høy prosent.

Anonymkode: cc046...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig for andre å svare på hvordan din kropp reagerer på alkohol, og hvor mye som skal til for ¨å gjøre deg full.

Selv tåler jeg mye mindre enn mine venninner, og blir full bare av noen få drinker. Men før når jeg var yngre tålte jeg mye mer.

Så dette er også noe som kan forandre seg etter hvert, og helt etter dagsformen. Noen dager tåler man mer enn andre.

Mitt råd, drikk med måte, det er ikke noe poeng i å bli veldig full.

Anonymkode: b1024...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å beveg deg mellom drinkene.

Gå på do, drikk vann, dans....

Sprit er farlig. Man kan sitte stille å drikke. Når man reiser seg så slår alkoholen inn.

Drikk heller svake drinker.

Anonymkode: 64914...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Jeg pleier å drikke 50 cl vodka (21,9% - er under 20) på fest, og da drikker jeg alt selv. Men det blandes selvsagt ut for det meste, med unntak av når vi shotter. Så om dere drikker rent, er det mer enn nok. Om dere skal blande ut, kan det fort bli litt lite. Men dersom dere chugger (drikker mye fort) og ikke har drukket mye før, vil dere nok kjenne det godt før. Eventuelt blander sterkere. Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Den flasken TS snakker om inneholder omtrent samme mengde alkohol som fire halvlitere med pils til sammen. Hvis de deler likt, vil de få i seg omtrent like mye alkohol som i to halvlitere hver. Om det er nok til å bli brisen kommer an på hvor fort man drikker det og hvor mye man tåler. Antakeligvis vil man kjenne litt, men ikke ubehagelig mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...