Gå til innhold

Venninnen min sparket samboer hardt i ballene og han kveite ho. Nå må jeg velge side :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor hører vi ingenting mer fra TS?

Var dette et trolleinnlegg?

Anonymkode: 29b4d...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Harlekin skrev:

Hvordan kan du i det hele tatt vurdere å ta noen av dem sin side? Begge er voldelige idioter. Det var selvsagt din "venninne" sin feil (hvem driver egentlig og sparker noen i ballene unntatt i selvforsvar? Og hvorfor hev du henne ikke ut umiddelbart?), men en mann som ETTER at episoden oppstod, i kaldt alvor henter en kjetting og kveler noen, er enda verre helt forståelig etter å ha blitt sparket i ballene "for morroskyld"

 

Anonymkode: 1c0e8...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 1c0e8...d5b

Nei, det var ikke helt forståelig. I "kampens hete", ja, der man er blindet av smerte, men ikke senere. En mann som gjør sånt, er farlig. Det er for øvrig også venninnen ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal dømme kjæresten så hardt. Denne dama ydmyket han på det groveste, og satt og lo av han etterpå da han bad henne gå. Han hadde vel drukket, noe som medfører sterkere følelser og dårligere dømmekraft, som kjent. Jeg tror nok også at når hun ikke tok han alvorlig, så fikk han en trang til å markere seg, også overfor de andre, da han allerede var blitt ydmyket fra før - på sin bursdag. Jeg skjønner godt at han kunne kjenne et enormt raseri og hat mot denne dama i den situasjonen.

Så selv om det ikke var en riktig handling, så forstår jeg den.

Anonymkode: 29b4d...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Harlekin skrev:

Nei, det var ikke helt forståelig. I "kampens hete", ja, der man er blindet av smerte, men ikke senere. En mann som gjør sånt, er farlig. Det er for øvrig også venninnen ...

Han ville jo ha henne ut derfra, noe hun nektet. Og han hadde nok fortsatt vondt...

Anonymkode: 29b4d...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer som mange andre hvorfor ingen kasta ut venninna med en gang hun begynte å true med vold, spesielt hvis hun "pleier bli sånn på fylla"? Eller i alle fall, hvorfor ingen kasta henne ut etter hun sparket typen til TS, men før han hadde tid til å hente kjettingen? Jeg hadde blitt kvitt kvinnfolket så fort som mulig. Ikke snakk om å beholde henne i vennekretsen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke man skal dømme kjæresten så hardt. Denne dama ydmyket han på det groveste, og satt og lo av han etterpå da han bad henne gå. Han hadde vel drukket, noe som medfører sterkere følelser og dårligere dømmekraft, som kjent. Jeg tror nok også at når hun ikke tok han alvorlig, så fikk han en trang til å markere seg, også overfor de andre, da han allerede var blitt ydmyket fra før - på sin bursdag. Jeg skjønner godt at han kunne kjenne et enormt raseri og hat mot denne dama i den situasjonen.

Så selv om det ikke var en riktig handling, så forstår jeg den.

Anonymkode: 29b4d...a34

Det kan jeg også forstå, men det å faktisk prøve å drepe noen, det kan jeg ikke forstå. 

Anonymkode: 311de...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ville jo ha henne ut derfra, noe hun nektet. Og han hadde nok fortsatt vondt...

Anonymkode: 29b4d...a34

Ja, men han kunne fysisk ha løftet henne opp og plassert henne utenfor døra. DET hadde vært helt ok og forståelig. Han hadde ikke trengt å hente en kjetting og kvele henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Ja, men han kunne fysisk ha løftet henne opp og plassert henne utenfor døra. DET hadde vært helt ok og forståelig. Han hadde ikke trengt å hente en kjetting og kvele henne.

Nei, det burde han ikke ha gjort, men gjort er gjort og jeg tror det er mer konstruktivt for TS å motta råd i forhold til hva hun gjør videre. Hun kan likevel ikke endre det som har skjedd og hun må nå velge hvordan hun forholder seg til venninna og samboeren sin.

Jeg hadde ikke tatt fem øre for å ekskludere en slik venninne/kamerat. Hos meg hadde vedkommende fått klar beskjed om at det hun gjorde er helt uakseptabelt. Basert på tidligere historikk med voldelighet når hun drikker hadde jeg nok også endt vennskapet. Jeg ønsker ikke å ha ustabile personer i min vennekrets, som er potensielle voldelige bomber når de drikker. Men jeg hadde også grundig revurdert forholdet til en slik samboer. Det er greit å reagere, men å hente en kjetting lenge etterpå og så forsøke å kvele motstanderen er både uakseptabelt og livsfarlig. Det var selvfølgelig ikke han som startet og det er selvfølgelig forståelig at han var sint etter å ha bli sparket i ballene, men ved å reagere slik så viser han at han ikke har evnen til å bevare kontrollen. I verste fall kunne han ha drept henne.

Mitt råd til TS er i så måte å ikke fortsette forholdet til mannen samtidig som hun også kvitter seg med venninna si. Begge er ustabile psychoer. 

Anonymkode: 4386c...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det burde han ikke ha gjort, men gjort er gjort og jeg tror det er mer konstruktivt for TS å motta råd i forhold til hva hun gjør videre. Hun kan likevel ikke endre det som har skjedd og hun må nå velge hvordan hun forholder seg til venninna og samboeren sin.

Jeg hadde ikke tatt fem øre for å ekskludere en slik venninne/kamerat. Hos meg hadde vedkommende fått klar beskjed om at det hun gjorde er helt uakseptabelt. Basert på tidligere historikk med voldelighet når hun drikker hadde jeg nok også endt vennskapet. Jeg ønsker ikke å ha ustabile personer i min vennekrets, som er potensielle voldelige bomber når de drikker. Men jeg hadde også grundig revurdert forholdet til en slik samboer. Det er greit å reagere, men å hente en kjetting lenge etterpå og så forsøke å kvele motstanderen er både uakseptabelt og livsfarlig. Det var selvfølgelig ikke han som startet og det er selvfølgelig forståelig at han var sint etter å ha bli sparket i ballene, men ved å reagere slik så viser han at han ikke har evnen til å bevare kontrollen. I verste fall kunne han ha drept henne.

Mitt råd til TS er i så måte å ikke fortsette forholdet til mannen samtidig som hun også kvitter seg med venninna si. Begge er ustabile psychoer. 

Anonymkode: 4386c...330

Nesten ordrett det samme som jeg skrev i mitt forrige innlegg :) Altså, vi er helt enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere alle sammen i et rusmiljø eller lignende? Syns dette høres ut som veldig ekstrem oppførsel. Jeg kjenner ingen som har en kjetting liggende tilgjengelig. Er det flere våpen i huset hans? Høres ut som du bør komme deg vekk fra de folka der. Tenk om DU gjør dem sint en gang. Hva skjer da? Skumle mennesker!

Anonymkode: 2f92f...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...