Gå til innhold

Venninnen min sparket samboer hardt i ballene og han kveite ho. Nå må jeg velge side :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg synes du bør droppe både barken og veden for å si det slik. Når man er såpass gammel at man har en samboer over mange år vil man etter hvert begynne å tenke på om dette er et dugelig, kommende farsemne. Han her høres absolutt ikke slik ut.Venninnen din ville jeg kuttet ut fordi jeg er helt i mot vold. 

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg tenk meg nøye etter hvilke verdier jeg ønsker å ha i livet mitt, kunsten å stå for sine egne meninger selv om andre sier deg i mot, og sett etter nye måter å møte andre folk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, for noen folk! :P

Lurer forresten på hvorfor hun mener han er kvinnemishandler?

Vil ikke hun i så fall være mannemishandler? Hun startet jo helt ut av ingenting.

Hun er ikke fire år, hun vet jo at mannfolk får veldig vondt av sånt.

TS, jeg synes du skal rulle med øynene og beholde din irritasjon over dem begge. Synes at begge var superdust. Så får hun venninna di bare droppe deg helt til hun skjønner at hun var minst like ille! Og sørg for at samboeren din vet at du ikke velger samme side som han bare fordi dere bor sammen :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig egoistisk av dem å be deg velge side. Alvorlig talt, den krangelen kan de få ha mellom seg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn deg et nytt miljø å henge i...
Det her er white trash! Hvem blir så dritings midt i uken, at de sparker en mann i ballene? Jeg har nesten problemer med å tro på historien, for jeg har tydeligvis levd et så beskyttet liv, at jeg ikke skjønner hvordan det er mulig å ha slike aktiviteter på en torsdag? Har dere ikke jobb..? Og hvem i sitt rette henter en kjetting, og kveler noen med den?! Er dere rusa på mer enn alkohol hele gjengen..?
Her kommer KG-klisjeen; dump begge to! Gjør deg selv en stor tjeneste, og finn deg et sunnere miljø. 

Anonymkode: 2e73e...720

Du er vel klar over folk kan jobbe deltid eller jobbe kvelds skift eller reisejobb?  Ikke alle jobber 9 to 5 alle hverdager. 

Anonymkode: 2caa8...deb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel klar over folk kan jobbe deltid eller jobbe kvelds skift eller reisejobb?  Ikke alle jobber 9 to 5 alle hverdager. 

Anonymkode: 2caa8...deb

Ops siterte feil innlegg. Unnskyld 

Anonymkode: 2caa8...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke innvolvert meg. Om du har endret syn på typen din etter det han gjorde er din vurdering, men bare hold deg utenfor krangelen dem imellom, fortell dem at de er tullinger begge to.

Hva synes de andre som var tilstede?

 

Litt off topic: Jeg har fått min andel av gjerder, sykkelstenger og baller i skrittet. Jeg har vel og blitt sparket en gang om jeg ikke husker feil. Men hvorfor er det så ille med stiletthæler? Det er jo ikke hælen man sparker med?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, calleia skrev:

Jeg stusser litt på hvorfor hun følte behovet for å sparke han i ballene i utgangspunktet? Det måtte vel være en foranledning?

Men uansett syntes jeg kveling med kjetting "trumfer" ballespark...

Ja, for kvinner kan da vel aldri utøve vold uten en foranledning? :ironi:

Anonymkode: b7ac2...154

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Har litt vanskelig for å tro på dette... Han prøvde å kvele henne med kjetting? Virker ganske usannsynlig... 

Men altså, det at hun jenta gjordeer rimelig bitchy gjort, men det at han ''prøve å kvele henne med kjetting'', er ingen unnskyldning. Hold deg utenfor og ikke velg side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde ingen grunn. Hun var full og ofte kan hun bli sånn i fylla.

Anonymkode: ed5df...a19

Da gir du henne sparken som venninne asap. 

Anonymkode: 0dab3...475

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger da ikke velge side. De har begge oppført seg helt idiotisk og bør be hverandre om unnskyldning snarere enn å forvente at du skal velge side. Dere går da vel ikke på barneskolen? Og tror hun skal feie for sin egen dør før hun kaller andre for kvinnemishandlere, etter hennes logikk er jo hun en mannemishandler da, særlig siden hun startet det. Hun er jo rett og slett hyklerisk. Og å stille et ultimatum til venninna si  på toppen av det fordi man selv går til fysisk angrep på mannen hennes er lavmål. Tror heller ikke jeg ville ønsket å være venninne med noen som i fylla har for vane å sparke folk i balla. Tror også jeg ville revurdert forholdet til mannen. En ting er å ta igjen når noen går til angrep på deg, men å gå å hente kjetting i boden for så å ta igjen er jo helt psykt. Hadde det vært i affekt med hendene hadde det vært noe annet.

De får bare være sure om de vil være sure. Men siden du er en sentral person i livene til begge, ville det vitnet om mye mer respekt om de to klarer å skvære opp nettopp for å ikke sette deg i en så vanskelig situasjon. Det gjorde to av vennene mine som ble uvenner med hverandre. Men fordi de begge skjønte at jeg kom i en vanskelig posisjon som fremdeles ville være venner med dem begge, så kan de likevel omgås en gang i blant når jeg f.eks. har bursdag og behandle hverandre som folk.

Anonymkode: 4a69c...282

 

53 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Hadde sparket resultert i en knyttneve i haka på mer eller mindre ren refleks hadde jeg svart at dette utelukkende var venninna di sin skyld.

Men han gikk faktisk ned og henta kjetting, ga henne litt tid, og så kvalte han henne. Da hadde han ganske lang tid på å kjøle seg ned og på å vurdere om det å svare med vold var en god idé. 

Venninna di er ei hurpe som starta alt, men kjæresten din høres litt halvsprø ut han og, så jeg hadde revurdert relasjonen med begge. 

Enig i begge disse. Har egentlig ikke så mye mer å komme med enn at jeg hadde vært redd for hva han kan få seg til å gjøre hvis dere en gang krangler heftig, evt hvis han blir forbanna på fremtidige barn. 

Jeg tror de fleste "oppegående" menn hadde slått tilbake, hvis de ble sparka i ballene. Men som KKBB sier- Han fikk tid til å kjøle seg etter dette, og enda så begynner han å kvele på venninnen din. Blir for sprøtt for min del.

Hvor møter dere på kg disse sære folka forresten?

Endret av ElizabethTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne sparket mannen min i ballene helt uten grunn,  så hadde jeg blitt forbanna!  Sånt gjør man bare ikke :nei: Men hans reaksjon var skremmende. Jeg skjønner godt han ble sint, men kvele henne med kjetting?  Det var drøyt. Hvis han er kvinnemishandler, så er jo hun mannemishandler. Hadde lett droppet henne, men tenk nøye igjennom hva du vil gjøre med mannen din. Kan han bli veldig igjen eller var dette engangs tilfelle?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står mellom barken og veden nå, og det er ikke greit. Hun er en god venninne og han kjæreste gjennom 5 år. Har aldri sett han så sinna før, men hun begynte det hele. Det er sikkert. De er sure på hverandre og jeg må velge side. 

I går hadde vi en liten fest siden han hadde bursdag. Hun ble ganske så full og sa plutselig til han "jeg skal sparke deg i ballene " "gjør du det, så vil du angre" Hun ble advart, men sparket han hardt i ballene mens han sto oppe. Med stiletthæler!  Han legger seg ned i fosterstilling og ynker seg. Så løp han ned i verktøy boden og kom opp med en kjetting. Han sa "hvis ikke du har kommet deg ut innen jeg har telt til 3, så kveler jeg deg med denne" Hun bare lo mens han telte. Så han kveler henne! Det var ikke lenge, for vi fikk han fort bort fra henne,  men hun fikk et merke. Hun fikk beskjed om å gå og hun gikk mens hun kjeftet på oss mens hun kledde på seg. Smalt igjen døra hardt. 

De er sure på hverandre og begge sier jeg må velge side. Det vil jeg ikke,  for begge gjorde noe galt selv hun startet det. Hun har en tendens til å bli sånn hvis hun blir for full. Han har aldri rørt verken meg eller venninnene mine før. Han sier hun ikke er velkommen her mer.

Huff, dette er en vanlig vanskelig situasjon og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun vil faktisk ikke være venninne med meg mer hvis jeg fortsetter å være sammen med en kvinnemishandler sier hun. 

Hva hadde du gjort? 

 

Anonymkode: ed5df...a19

Hmm, har det foregått noe mellom de to der som du ikke vet noe om? 

Det virker seriøst sinnsyk og skulle sparke folk i skrevet sånn uten videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns begge høres ut som white trash, og jeg hadde kuttet ut både hun og han. Har ingen interesse av å ha slike folk i livet mitt.

MEN - hadde jeg måttet velge, tror jeg at jeg hadde valgt mannen.

Anonymkode: 7208f...dd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne som kan finne på gi folk et ballespark i fylla "bare fordi" hadde jeg klart meg fint uten. Jeg er for gammel til å bruke tid på folk som ikke kan oppføre seg og drikker mer enn de tåler. En mann hvis reaksjon på å bli utsatt for noe sånt ikke er å umiddelbart ta igjen (jeg hadde ikke akkurat satt pris på det heller, men det ville jo vært mer forståelig), men å gå og hente våpen (jo, en kjetting er i dette tilfelle et våpen) og gi den han er ute etter tid til å komme seg unna ville jeg vært livredd, Det er ikke en refleks-reaksjon, det er en kalkulert handling som krever en del tankevirksomhet - her burde fornuften slått inn et sted på veien. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var deg ville jeg ikke valgt noen av dem. Jeg hadde sagt min mening om hvor dårlig gjort det er å sette "meg" i denne situasjonen og i tilleg be "meg" velge mellom dem to. Så hadde jeg bedt de begge holde seg unna meg til de har kuttet ut med sånt tull. 

 

Det er ikke alt man bør være innvolvert i

Anonymkode: c3e06...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvis jeg MÅTTE velge en av de så ville jeg valgt mannen. venninner gjør ikke sånt med mindre noe er galt i hodet deres. mannen hadde virkelig fått høre det å, men hun hadde ikke vært i mitt liv mer. 

Mannfolket var like ille her, men jeg skjønner å at det å bli sparka i ballene uten grunn er jævlig og kan få hvem som helst til å fly i lufta. å hun fikk tross alt en advarsel, og når han kom med kjettingen så fikk hun også beskjed om å gå før han gjorde noe. 

 

merkelige mennesker...

Anonymkode: 40f3a...78a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.2.2016 at 12.58, AnonymBruker skrev:

Finn deg et nytt miljø å henge i...
Det her er white trash! Hvem blir så dritings midt i uken, at de sparker en mann i ballene? Jeg har nesten problemer med å tro på historien, for jeg har tydeligvis levd et så beskyttet liv, at jeg ikke skjønner hvordan det er mulig å ha slike aktiviteter på en torsdag? Har dere ikke jobb..? Og hvem i sitt rette henter en kjetting, og kveler noen med den?! Er dere rusa på mer enn alkohol hele gjengen..?
Her kommer KG-klisjeen; dump begge to! Gjør deg selv en stor tjeneste, og finn deg et sunnere miljø. 

Anonymkode: 2e73e...720

Dette var en frekk kommentar. Tror vi er rusa på narkotika?! Nei, vet du hva. Hun går på AAP, jeg begynner faktisk ikke jobb før 4 (jobber som sykepleier) mens han jobber i nordsjøen. Dette var ingen fyllefest. Kun en sammenkomst hvor hun var den eneste som drakk seg full. Tydelig du har levd et beskyttet liv ja. 

Etter å ha lest her, så blir jeg usikker. Han har ikke vært voldelig på 5 år, men dette var første gang. Kan jo si jeg er redd for han kan finne på det samme igjen. Vi har vært sammen i 5 år og jeg elsker han jo. Men den siden jeg så i går var helt ny. Faktisk skremmende, Venninnen min har jeg vært venninne med i 2 år. Veldig usikker. :( 

Ts.

Anonymkode: ed5df...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville funnet meg nye venner.

- og kanskje vurdert en psykoanalyse for å finne ut hvorfor jeg etablerer vennskap med dem jeg gjør ;)

Anonymkode: 05868...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært et enkelt valg for min del.


Venninnen din gikk til uprovosert fysisk angrep på kjæresten din, og samboeren din gikk til provosert angrep på din venninne.

Venninnen din oppførte seg som en idiot, det samme gjorde samboeren din.
Situasjonen var avklart, det var ikke snakk om selvforsvar, og det å besvare vold med grovere vold var ikke nødvendig.
Et bedre alternativ hadde vært å bortvise venninnen fra eiendommen, og deretter anmeldt henne for volden hun utsatte samboeren din for.
 

Hvis begge hadde bedt meg velge, hadde dette vært mitt svar: Jeg vil ikke ha en venninne eller kjæreste som bruker vold, uprovosert eller ikke.  Selvforsvar er eneste unntak!

Anonymkode: bd295...717

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...