Gå til innhold

Automatisk omrøring når man koker opp vann = Mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått beskjed om å røre rundt med salt mens jeg koker opp vann.

Problemet er at jeg ikke hart id tilå sitte å røre saltvann I 3-5 liter vann hver dag.

Jeg skal bruke vannet til å skylle nesa.

Et alternative er å kjøpe saltvann på apoteket, men det blir for dyrt I lengden.

Jeg lurte derfor på om det finnes noe kjøkkenredskap som kan røre rundt saltet i det kokte vannet?

Takk for svar :)

Anonymkode: 12fb2...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes, men om du ikke har klart å google deg frem til det selv er du for lat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, trenger du 3-5 LITER vann hver dag for å skylle nesa?

Nei, du trenger ikke å røre hele tiden (til tross for at det strengt tatt ikke tar lang tid) - du kan koke opp vannet, tilsette salt i kokende vann, røre rundt og avkjøle. 

Og hvis du hadde googlet (som hadde tatt mye kortere tid enn å skrive hele HI ditt), så hadde du selv funnet ut at finnes automatiske rørere https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=automatisk%20r%C3%B8rer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at legen har bedt deg bruke så mye saltvann? Sjekk det opp for det høres ut som en ekstrem belastning for nesen å skulle skylles med så store mengder vann. 

Da jeg brukte neseskyllehorn etter bihuleoperasjon, brukte jeg ca 5 dl i døgnet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/5/2016 at 12.32, Ulven skrev:

Er du sikker på at legen har bedt deg bruke så mye saltvann? Sjekk det opp for det høres ut som en ekstrem belastning for nesen å skulle skylles med så store mengder vann. 

Da jeg brukte neseskyllehorn etter bihuleoperasjon, brukte jeg ca 5 dl i døgnet. 

Tar det over 2 dager. Ja hu ene legen sa det.

Og nei det tar ikke akkurat 3 minutter, tar 15+ minutter med den kjelen som jeg har , så det så.

Anonymkode: 12fb2...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar det over 2 dager. Ja hu ene legen sa det.

Og nei det tar ikke akkurat 3 minutter, tar 15+ minutter med den kjelen som jeg har , så det så.

Anonymkode: 12fb2...d98

Du trenger ikke røre i 15 min da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar det over 2 dager. Ja hu ene legen sa det.

Og nei det tar ikke akkurat 3 minutter, tar 15+ minutter med den kjelen som jeg har , så det så.

Anonymkode: 12fb2...d98

Nei, det gjør faktisk ikke det. Sett vannet på koking, skru på en alarm slik at du ikke glemmer det, gå å gjøre noe annet i de 15 minuttene dine som du tydeligvis bare står å ser på at vannet koker(malingen tørker). Når klokken ringer så går du tilbake, tilsetter salt og rører i vel 10 - 20 sekunder. Tada! Jeg sparte deg akkurat for 14+ minutters arbeid.

Anonymkode: 57ba0...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...