Gå til innhold

Noen som skal ha/hadde koldtbord i bryllup? Nok mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om standard koldtbord catering tilbyr er nok mat.

For eksempel en koldtbord hos Norges catering er beskrevet som følgende retter:

  • Varmrøket krydderlaks med eggerøre
  • Hav med reker og majones
  • Roastbiff med remulade
  • 1/4 Kylling med waldorfsalat
  • Skinkestek med svisker
  • 2 typer spekemat med potetsalat, eggerøre
  • Purre/røket laksepai med rømme
  • Mozarella med tomat og pesto

Vi skal ha buffet, så vi avtalte å ha disse rettene fordelt jevnt over alle bord. Alle skal kunne spise alt.

Spørsmålet mitt er om koldtbord er nok mat for en bryllupsfest. Kaker og drikke kommer utenom.

Har aldri vært i et bryllup først, men hadde jo koldtbord på sommerfester med jobb og det ble masse mat igjen.

Anonymkode: 18cc7...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler man må ha noe varmretter også! Kan ikke bare ha kald mat, føler jeg da. Hadde blitt litt skuffa hvis jeg hadde fått dette koldbordet.

Anonymkode: 4f641...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så hadde jeg blitt skuffet uansett om jeg hadde fått koldtbord i et bryllup. Dersom dere vil ha flere retter som alle skal forsyne seg med, hadde jeg heller gått for tapas. Om dere uansett skal ha koldtbord så ville jeg hatt enda litt flere retter å velge mellom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at vi skal ha buffet. Maten skal ligge på bordene. Så hvert bord skal ha 8 fat med mat. Vet ikke om det blir plass til flere tallerkener. Kan vel eventuelt bytte noen retter med varmmat. Samtidig heter jo dette standard koldtbord. Er det ikke meningen at det skal mette folk?

TS

Anonymkode: 18cc7...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koldtbord er helt vanlig både til dåp/navnefest, konfirmasjon og bryllup i min omgangskrets ihvertfall. Eneste varmretten jeg har opplevd å få sammen med det er karbonader og stekt løk. 

Så jeg hadde ikke blitt det minste skuffet om jeg fikk koldtbord, det du lister høres jo kjempegodt ut :)

Og ja, om man bestiller til x antall personer har jeg aldri opplevd at det har vært i nærheten av å gå tomt engang, tvert imot har det vel vært lass på lass med mat igjen. 

Anonymkode: 87128...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir garantert nok mat! Er det noen spesiell grunn til at dere velger et slikt koldtbord? Har dere vurdert en mer spennende variant som tapas eller diverse retter med et tema? F.eks. texmex-buffet, middelhavsbuffet eller  kinesisk/indisk-buffet? Eller kanskje noen varme retter(kyllinglår, karbonader etc) sammen med noen av de rettene du nevner?

Anonymkode: 7ea9d...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir garantert nok mat! Er det noen spesiell grunn til at dere velger et slikt koldtbord? Har dere vurdert en mer spennende variant som tapas eller diverse retter med et tema? F.eks. texmex-buffet, middelhavsbuffet eller  kinesisk/indisk-buffet? Eller kanskje noen varme retter(kyllinglår, karbonader etc) sammen med noen av de rettene du nevner?

Anonymkode: 7ea9d...551

Halvparten av gjestene kommer fra utlandet, så dt som er vanlig for Norge blir jo nytt og spennende for dem. Derfor tar vi tradisjonelt koldtbord.

TS

Anonymkode: 18cc7...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir garantert nok mat! Er det noen spesiell grunn til at dere velger et slikt koldtbord? Har dere vurdert en mer spennende variant som tapas eller diverse retter med et tema? F.eks. texmex-buffet, middelhavsbuffet eller  kinesisk/indisk-buffet? Eller kanskje noen varme retter(kyllinglår, karbonader etc) sammen med noen av de rettene du nevner?

Anonymkode: 7ea9d...551

TexMex ja. Det er det jeg alltid drømmer om, å spise tacoskjell med dressen på. Eller for dem med kjole, en fint dryppende tortilla? :P

 

Vi hadde buffet da jeg giftet meg med exkona for en god del år siden. En god blanding av varme og kalde retter, og det fungerte perfekt, spesielt siden det var en god del barn på gjestelisten som selv fikk velge hva de ville spise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Halvparten av gjestene kommer fra utlandet, så dt som er vanlig for Norge blir jo nytt og spennende for dem. Derfor tar vi tradisjonelt koldtbord.

TS

Anonymkode: 18cc7...822

Hmmm-  spørsmål om hvor de kommer fra.  Kan ikke si at en tradisjonelle norsk koldtbord er noe spennende eller godt, spesielt hvis man har blitt bortskjemt på utenlands bryllup :)  Men har null kommentar om hva dere vil eller ønsker til å servere i bryllupet - det er jo deres dag   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville elsket å fått dette servert i bryllup, men så er jeg ikke så kravstor heller da :)

Anonymkode: cda51...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid kjempeglad for koltbord uansett bryllup, dåp eller hva det måtte være. Jeg er ganske kresen men med koltbord klarer jeg alltid å finne noe jeg liker :) Syntes dette hørtes flott ut!

Det jeg derimot ofte savner på koltbord er en skikkelig salat! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sirah skrev:

Jeg blir alltid kjempeglad for koltbord uansett bryllup, dåp eller hva det måtte være. Jeg er ganske kresen men med koltbord klarer jeg alltid å finne noe jeg liker :) Syntes dette hørtes flott ut!

Det jeg derimot ofte savner på koltbord er en skikkelig salat! 

Vi skal ha gresk salat i tillegg =)

Anonymkode: 18cc7...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5.2.2016 at 13.20, AnonymBruker skrev:

Må legge til at vi skal ha buffet. Maten skal ligge på bordene. Så hvert bord skal ha 8 fat med mat. Vet ikke om det blir plass til flere tallerkener. Kan vel eventuelt bytte noen retter med varmmat. Samtidig heter jo dette standard koldtbord. Er det ikke meningen at det skal mette folk?

TS

Anonymkode: 18cc7...822

Jeg har aldri i mitt liv vært ute for et cateringfirma som ikke har levert nesten dobbelt så mye mat som det som går med, så mengden tror jeg du kan være helt trygg på. :) 

Jeg stusser mer på at du sier maten skal stå på bordene. Er det praktisk, da? Den vanlige betydningen av buffet er at maten står på egne bord, og at gjestene går bort og forsyner seg selv. Da slipper man å sende fatene, det er lettere å dekorere bordet, og så får man pratet med andre enn de man sitter sammen med når man er oppe og forsyner seg med mer mat. :) 

Anonymkode: a9295...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha gresk salat i tillegg =)

Anonymkode: 18cc7...822

Da hadde jeg vært overlykkelig over å være gjest i deres bryllup iallefall 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du legger til marinert scampi og karbonadekaker, er dette menyen vi hadde til vårt bryllup. Det ble en hit! 

Cateringfirmaet gikk gjennom mengde med oss, hvor vi ønsket dobbelt opp av karbonader (70 stk til 35 pers), scampi og litt ekstra av annet. Vi var 35 gjester, der 7 var barn. Det var nok mat til middagen og ettersnacks utover kvelden (vi tok med restene videre, det var perfekt!). 

Anbefaler å gå litt over, selv om cateringfirmaet sier det skal holde med så-så mye til hver. Og ja, jeg og mannen fikk ikke smake på karbonadekakene en gang, for plutselig var de alle vekk.. 

Kan si at det var kun noen skiver igjen med roastbiff pg annet til brødskiven dagen etter. Og vi hadde som sagt dobbelt opp av et par ting. 

Anonymkode: becbb...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 6. februar 2016 at 13.22, Fjompen skrev:

TexMex ja. Det er det jeg alltid drømmer om, å spise tacoskjell med dressen på. Eller for dem med kjole, en fint dryppende tortilla? :P

 

Vi hadde buffet da jeg giftet meg med exkona for en god del år siden. En god blanding av varme og kalde retter, og det fungerte perfekt, spesielt siden det var en god del barn på gjestelisten som selv fikk velge hva de ville spise. 

Jeg mente ikke tacoskjell o.l., men marinert kjøtt, grønnsaker osv. Typisk buffet-mat som kan spises med kviv og gaffel.

Anonymkode: 7ea9d...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du vil de skal få en smak av hva Norge har å tilby, så ville jeg kanskje gått for noen andre retter. Hva med en hjemmelaget norsk tapasbuffet? Kanskje dere kan lage noe selv? Eller kanskje dere kan få andre til å lage dette?

Da tenker jeg på små porsjonsretter, feks:

-rømmegrøt

-spekemat

-fårikål

-fisk av noe slag (feks gravlaks)

-elg i stedet for roastbiff av okse

-en gryte av noe slag. Vilt?

-div norske oster

-lefser/flattbrød med godt pålegg

-svineribbe

Og kanskje noen av disse dessertene: multekrem, riskrem, bløtkake (evt til kakebordet), 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke tacoskjell o.l., men marinert kjøtt, grønnsaker osv. Typisk buffet-mat som kan spises med kviv og gaffel.

Anonymkode: 7ea9d...551

Greit å få presisert. Jeg fikk noen ganske underholdende mentale bilder av taco i bryllup da jeg leste hva du skrev. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...