Gå til innhold

Jeg trenger en skjult ekstrajobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en enslig mor til 4 unger, og i dag har jeg en kommunal lederstilling. Jobber 100% stilling, kun dagarbeid i ukedagene.

Lønnen er middels, og dette strekker ikke til lengere. En middels lønn gir ikke rett til bidragsforskudd, så jeg må klare å forsørge ungene alene. Vi har eget hus og bil, og det er ikke ett alternativ å selge noen av delene for å minske utgiftene, ellers lever vi svært sparsommelig.

Løsningen må bli kveldsarbeid hjemmefra, eller helgearbeid annen hver helg, men jeg har ikke funnet noe arbeid som kan være aktuelt. Jeg tar hva som helst, problemet er at dette må foregå i det skjulte. Arbeidsgiver godtar ikke at jeg jobber andre plasser når jeg er ansatt 100% i den stillingen jeg har i dag. 

Er det noen som har en ide om hvordan jeg kan tjene mer penger?

 

Anonymkode: 4dae2...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal din arbeidsgiver få vite at du har deltidsjobb ved siden av da? Uansett tenker jeg at du kan jo tjene noen kroner på å selge f.eks produkter fra forever living eller noe (tenkte på forever living da jeg har hørt om en del som tjener litt på det) og det blir jo på en måte mer en hobby og det kan ikke arb.giver "ta" deg på :) 

Anonymkode: 71881...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å overrasket hvis ingen sier at du burde prostituere deg selv.

Anonymkode: 06881...f28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal din arbeidsgiver få vite at du har deltidsjobb ved siden av da? Uansett tenker jeg at du kan jo tjene noen kroner på å selge f.eks produkter fra forever living eller noe (tenkte på forever living da jeg har hørt om en del som tjener litt på det) og det blir jo på en måte mer en hobby og det kan ikke arb.giver "ta" deg på :) 

Anonymkode: 71881...daa

Jeg bor på et lite sted i sør, så det er store sjangser for at arbeidsgiver vil få greie på det hvis jeg jobber et annet sted (også i byen som er i nærheten, siden de fleste som bor her jobber der). Det gjelder også "salgsjobber" av den typen du nevner, men takk for at du prøver å hjelpe 😊

Anonymkode: 4dae2...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver kan da ikke legge seg opp i om du har en ekstrajobb eller ikke? Så lenge du møter på jobb og gjør jobben din. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å overrasket hvis ingen sier at du burde prostituere deg selv.

Anonymkode: 06881...f28

Jeg er rimelig desperat, for jeg ser at budsjettet ikke går opp. Ungene vokser og trenger nye ting, og ikke alltid vi kan arve fra andre. Matprisene stiger og andre utgifter øker i utakt med lønnen min. Denne vinteren må vi til og med spare på strøm, så jeg går rundt i huset og slår av varme og lys, det er kaldt når vi kommer hjem, og kaldt når vi står opp. 

Men prostitusjon er ikke veien å gå, da jeg ikke akkurat er noe fruktfat etter alle barnefødslene 😉

Anonymkode: 4dae2...f20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på et lite sted i sør, så det er store sjangser for at arbeidsgiver vil få greie på det hvis jeg jobber et annet sted (også i byen som er i nærheten, siden de fleste som bor her jobber der). Det gjelder også "salgsjobber" av den typen du nevner, men takk for at du prøver å hjelpe 😊

Anonymkode: 4dae2...f20

Men sjefen har ikke lov å sparke deg for at du har en hobby som å selge for forever living eller tupperware eller whatever. 

Anonymkode: 71881...daa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, O.G. skrev:

Men kommunen kan jo ikke legge seg opp i om du tar på deg annen arbeid.

Juridisk sett kan de det hvis det er en god grunn til dette, og at det er kontraktfestet. I dette tilfelle har jeg dette i min kontrakt med arbeidsgiver.

Anonymkode: 4dae2...f20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sjefen har ikke lov å sparke deg for at du har en hobby som å selge for forever living eller tupperware eller whatever. 

Anonymkode: 71881...daa

Dette har vært drøftet, og svaret var at dersom det kan defineres som ett arbeidsgiver-/arbeidstakerforhold i forhold til lønnsutbetaling/provisjon, så defineres det ikke som hobby.

Anonymkode: 4dae2...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skrive noveller og fra virkeligheten-historier for ukeblader. Eller hva med snømåking, barnepass eller assistent for eldre? Sett inn ei annonse i avisa hvor du søker etter en liten ekstrajobb, er nok mange som er villig til å hjelpe en alenemor i nød.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, icom skrev:

hvorfor er det ikke aktuelt å selge hus eller bil for å tilpasse seg situasjonen? 

 Fordi dette er ting som de aller fleste faktisk har bruk for i dagliglivet?

 Det er faktisk ikke alle som bor ett par minutter unna buss eller trikk, som går hvert femte minutt heller!

Anonymkode: 9b4eb...544

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbe som spåkone/callingsenter hjemme?

Det er bare å si til folk at alt går til helvete så tror de på deg uansett og går det bra så er det ingen som kommer til å skylde på deg:)

Anonymkode: f2058...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vurdert å søke støtte fra et legat?

Det finnes mange som har opprettet legat i mangel på livsarvinger. Og det er utrolig hvilke hjertesaker folk har opprettet støtteordninger for. Fra unge kvinner som studerer tysk til hjemløse katter i Trysil. Finnes sikkert noen som kan støtte deg i den situasjonen du er i. Verdt et søk...

Anonymkode: 65d94...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Fordi dette er ting som de aller fleste faktisk har bruk for i dagliglivet?

 Det er faktisk ikke alle som bor ett par minutter unna buss eller trikk, som går hvert femte minutt heller!

Anonymkode: 9b4eb...544

Huset beholder vi fordi vi ikke kan finne rimeligere sted å bo, selv ikke om vi flytter. Det vil bli dyrere å leie, og huset er lite, så å selge for å kjøpe noe enda mindre, det går ikke. Jeg har i dag bart 4300,- i utgifter på huslån per måned.

Bil MÅ jeg ha for å komme meg til og fra jobb, her er ikke bussforbindelse.

TS

Anonymkode: 4dae2...f20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger å stemme riktig. Din inntekt, slik den er derivert av din klasse, er avhengig av hvilke politikk du stemmer for.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er flink til noe hobbyrelatert kan du kanskje holde kurs for nybegynnere?

Anonymkode: 7a640...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...