Gå til innhold

Jeg er snart 35 og singel, og klarte ikke gå på jobb idag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva som er galt med meg, men jeg klarer ikke tiltrekke meg menn. Jeg har alltid vært singel, og har aldri fått oppmerksomhet fra menn. Har vel bare lært meg å leve med dette, men det gjør litt vondt å se andres lykke når jeg aldri får oppleve min egen.

Noen ganger har jeg så lyst til å late som om jeg har en kjæreste, så andre kan se at jeg også har funnet lykke i livet. Kanskje lage en falsk facebook-profil til "kjærsten" min. Har så sjelden kontakt med vennene mine uansett, for de er opptatt med sine liv og lykke og problemer, så de hadde aldri funnet ut av dette.

Har følt meg så langt nede i hele dag så jeg klarte ikke gå på jobb ... Føltes ut som om jeg skulle bryte sammen da jeg dro til jobb idag tidlig, så jeg hoppet av tbanen, og dro opp til marka. Jeg gikk langt inn i skogen og ringte til jobben og sa jeg var syk..

Da jeg var ferdig med samtalen kom alle følelsene og jeg brøt helt sammen. Føltes ut som om hele verden skulle rase sammen, og det var en helt forferdelig følelse. Jeg gjemte meg i skogen og krøp sammen og gråt mine bitre tårer. Skulle ønske noen stakk en kniv i hjertet mitt der og da. Skulle ønske hele verden bare gikk i oppløsning.

Etter en stund prøvde jeg å komme meg, og dro hjem. Det var så vondt å holde smerten inni meg hele veien hjem. Jeg brøt sammen da jeg lukket døren til leiligheten min og seg ned på gulvet. Husker ikke hvor lenge jeg ble liggende der før jeg begynte å samle meg. Lurte på om jeg skulle ringe fastlegen, men turte ikke. Det er så mange mennesker som har det mye værre enn meg, og redd for hva jeg blir møtt med. Sitter her fortsatt med en vondt følelse i magen, og lurer på om jeg klarer å komme meg på jobb i morgen.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har ingen familie eller venner å prate med... Og sånn som jeg har det nå klarer jeg ikke kommer meg på jobb.

Anonymkode: 127ab...83a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har gått på veggen. Ring fastlegen i morra og be om sykemelding. Så kan du fortelle om hva som har skjedd og be om en psykolog så du har noen å prate med om du vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Ring fastlegen i morgen tidlig og fortell om hvordan du har det og det som skjedde med deg i dag (sammenbruddet og alle de vonde følelsene), og be om hjelp fra legen

Anonymkode: dc0ef...9e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mortem skrev:

Høres ut som du har gått på veggen. Ring fastlegen i morra og be om sykemelding. Så kan du fortelle om hva som har skjedd og be om en psykolog så du har noen å prate med om du vil det.

Jeg er redd fastlegen bare vil be meg ta meg sammen ... Det har jeg prøvd, men det er ikke så enkelt å være helt alene uten noen, familie eller venner.

Anonymkode: 127ab...83a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Kjenner meg så igjen i det du skriver her :hug: Jeg blir også 35 i år og er like singel som alltid. Har et forhold med en fyr bak meg + jeg datet en del da jeg var yngre. Men dumpet blir jeg likevel, og det er så vondt. Heldigvis har jeg gode venner og familie da, så føler meg ikke ensom sånn sett.

Har du noen du kommer godt overens med på jobb du kan snakke med? Ofte er folk mer forståelsesfulle enn du tror. Og det er ikke bare deg som sliter med dette, jeg har til og med venninner på min alder som er jomfruer fordi de aldri har fått oppmerksomhet av menn. Når du ikke klarer å gå på jobb så høres det ut som du har gått inn i en depresjon. Har du vært i kontakt med fastlege ang psykolog? Ring i morgen og be om en henvisning. Skader ikke å prøve. 

Vet absolutt hvordan det er å se alle lykkelige par på facebook.. den ene etter den andre som gifter seg å få barn, som er min største drøm men nei det kommer jeg aldri til å oppleve. Så facebook kutter jeg ut mest mulig.

Vi er MANGE i samme situasjon, husk det. Ingen skam å være singel heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring fastlegen i morgen tidlig og fortell om hvordan du har det og det som skjedde med deg i dag (sammenbruddet og alle de vonde følelsene), og be om hjelp fra legen

Anonymkode: dc0ef...9e4

Jeg er redd fastlegen bare vil be meg ta meg sammen ... Det har jeg prøvd, men det er ikke så enkelt å være helt alene uten noen, familie eller venner.

Anonymkode: 127ab...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, TS, så trist å lese. Gir deg en klem :klem:Har du råd til å gå til privat psykolog, slik at du får time raskt? De er gjerne mer effektive også i behandlingen.

Anonymkode: b1a87...8b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd fastlegen bare vil be meg ta meg sammen ... Det har jeg prøvd, men det er ikke så enkelt å være helt alene uten noen, familie eller venner.

Anonymkode: 127ab...83a

Jeg har  ikke hørt om fastleger som har sagt slikt til pasientene sine.

Hvorfor er du redd for at din fastlege skal si slikt? Har han/ hun sagt lignende ting til deg før?

Anonymkode: dc0ef...9e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Viss du trenger noen å prate med kan du sende meg p.m så skal jeg lytte (lese) :) det å være singel og 35 er no big deal.. Det at du tar så tungt på det er mer alvorlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det singelproblemet som er (hoved)problemet her, og at det påvirker alt annet?

Da foreslår jeg å go for it. Du er din egen lykkes smed. Du har et sterkt ønske, go for it. Nettdating er genialt, der er ALLE slags folk. Det er både spennende mens du leter, og det blir fart på sakene - om du vil det selv. Dater, treffe folk, og kanskje en dag smeller det (på positiv måte). Opp med haka og gå på!

Om det er noe annet som tynger deg, som du ikke skriver noe om evt, må du ta tak i dette. Føler du at alt er håpløst, må du finne noen som må hjelpe deg. Steg for steg. Få tyngden med å gå på jobb unna ---> få sykemelding. Jobb og pengeproblem løst. Begynn å nøste opp neste steg, kanskje psykolog. Bare sett i gang, steg for steg. Snart nøstes knuten opp litt om litt.

Anonymkode: 0457e...c52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, TS, så trist å lese. Gir deg en klem :klem:Har du råd til å gå til privat psykolog, slik at du får time raskt? De er gjerne mer effektive også i behandlingen.

Anonymkode: b1a87...8b7

Jeg kan jo ta meg råd, men kanskje jeg burde prate med fastlegen først?

Anonymkode: 127ab...83a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har  ikke hørt om fastleger som har sagt slikt til pasientene sine.

Hvorfor er du redd for at din fastlege skal si slikt? Har han/ hun sagt lignende ting til deg før?

Anonymkode: dc0ef...9e4

Nei, men har opplevd det fra andre tidligere når jeg følte angsten komme ...

Anonymkode: 127ab...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, cheshirecat skrev:

Viss du trenger noen å prate med kan du sende meg p.m så skal jeg lytte (lese) :) det å være singel og 35 er no big deal.. Det at du tar så tungt på det er mer alvorlig.. 

Det hadde vært godt å prate (skrive) med noen, men kan vi ta det her?

Føler meg så lite verdt når jeg ikke er attraktiv for menn ...

Anonymkode: 127ab...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 35 (mann) og finner heller aldri kjærligheten, så du er i hvert fall ikke alene. Jeg dveler rundt den ene dama jeg hadde for flere år siden, og hvor dum jeg var som lot henne gå. Tenker at jeg aldri vil finne noen igjen, og det gjorde meg depressiv, og jeg mistet all lyst på livet. Jeg forklarte det bare sånn til legen. At jeg ikke kom meg videre i livet. Da ble jeg henvist til psykolog uten problemer. Og om hvis du er i tvil kan du jo smøre litt tjukt på, så går det helt sikkert fint.

Anonymkode: d2b1f...40c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men har opplevd det fra andre tidligere når jeg følte angsten komme ...

Anonymkode: 127ab...83a

Har andre sagt at du skal "ta deg sammen" når du har hatt angst?

Du kan stole på at leger er profesjonelle, og at de er der for å hjelpe pasientene sine.

Anonymkode: dc0ef...9e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en klem og lar deg vite at du er ikke alene. Jeg er ikke 35 år, er en del år yngre men har samme følelsene. Har heller ikke familie eller venner jeg kan vende meg til. Håper det ordner seg for deg. <3 

Anonymkode: d81fd...5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest cheshirecat

Såklart vi kan ta det her :) først av alt, så kan jeg garantere at selv om menn ikke kaster seg over deg, så et det noen der ute som kan og vil elske deg. Neste på lista er; selv om du ikke har noen kjæreste, så har du helt sikkert masse andre egenskaper og ferdigheter som gjør akkurat DEG spennende og intressant!  Kan du ramse opp tre til fem ting med degselv som er unikt for deg, og positivt ? Jeg vil gjerne bli litt bedre kjent med deg, AB 83a 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det singelproblemet som er (hoved)problemet her, og at det påvirker alt annet?

Da foreslår jeg å go for it. Du er din egen lykkes smed. Du har et sterkt ønske, go for it. Nettdating er genialt, der er ALLE slags folk. Det er både spennende mens du leter, og det blir fart på sakene - om du vil det selv. Dater, treffe folk, og kanskje en dag smeller det (på positiv måte). Opp med haka og gå på!

Om det er noe annet som tynger deg, som du ikke skriver noe om evt, må du ta tak i dette. Føler du at alt er håpløst, må du finne noen som må hjelpe deg. Steg for steg. Få tyngden med å gå på jobb unna ---> få sykemelding. Jobb og pengeproblem løst. Begynn å nøste opp neste steg, kanskje psykolog. Bare sett i gang, steg for steg. Snart nøstes knuten opp litt om litt.

Anonymkode: 0457e...c52

Jeg vet ikke helt. Det er kanskje vanskelig at jeg ikke har noen omgangskrets. Jeg liker å være alene, men ikke konstant. Jeg savner å ha venner, og å kunne finne på ting innimellom. Savner jo også kjæreste.. Har ikke noe sosialt liv, og det er vanskelig...

Anonymkode: 127ab...83a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva som er galt med meg, men jeg klarer ikke tiltrekke meg menn. Jeg har alltid vært singel, og har aldri fått oppmerksomhet fra menn. Har vel bare lært meg å leve med dette, men det gjør litt vondt å se andres lykke når jeg aldri får oppleve min egen.

Noen ganger har jeg så lyst til å late som om jeg har en kjæreste, så andre kan se at jeg også har funnet lykke i livet. Kanskje lage en falsk facebook-profil til "kjærsten" min. Har så sjelden kontakt med vennene mine uansett, for de er opptatt med sine liv og lykke og problemer, så de hadde aldri funnet ut av dette.

Har følt meg så langt nede i hele dag så jeg klarte ikke gå på jobb ... Føltes ut som om jeg skulle bryte sammen da jeg dro til jobb idag tidlig, så jeg hoppet av tbanen, og dro opp til marka. Jeg gikk langt inn i skogen og ringte til jobben og sa jeg var syk..

Da jeg var ferdig med samtalen kom alle følelsene og jeg brøt helt sammen. Føltes ut som om hele verden skulle rase sammen, og det var en helt forferdelig følelse. Jeg gjemte meg i skogen og krøp sammen og gråt mine bitre tårer. Skulle ønske noen stakk en kniv i hjertet mitt der og da. Skulle ønske hele verden bare gikk i oppløsning.

Etter en stund prøvde jeg å komme meg, og dro hjem. Det var så vondt å holde smerten inni meg hele veien hjem. Jeg brøt sammen da jeg lukket døren til leiligheten min og seg ned på gulvet. Husker ikke hvor lenge jeg ble liggende der før jeg begynte å samle meg. Lurte på om jeg skulle ringe fastlegen, men turte ikke. Det er så mange mennesker som har det mye værre enn meg, og redd for hva jeg blir møtt med. Sitter her fortsatt med en vondt følelse i magen, og lurer på om jeg klarer å komme meg på jobb i morgen.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har ingen familie eller venner å prate med... Og sånn som jeg har det nå klarer jeg ikke kommer meg på jobb.

Anonymkode: 127ab...83a

Fikk helt vindt av å lese dette og du er så mye mer verdifull enn du tror selv. Enig med de som sier at du må kontakte fastlegen din imorgen. Dette er noe han/hun må  ta seriøst for det å gå på veggen er rett og slett forferdelig! Ønsker deg alt godt! Klem.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, cheshirecat skrev:

Såklart vi kan ta det her :) først av alt, så kan jeg garantere at selv om menn ikke kaster seg over deg, så et det noen der ute som kan og vil elske deg. Neste på lista er; selv om du ikke har noen kjæreste, så har du helt sikkert masse andre egenskaper og ferdigheter som gjør akkurat DEG spennende og intressant!  Kan du ramse opp tre til fem ting med degselv som er unikt for deg, og positivt ? Jeg vil gjerne bli litt bedre kjent med deg, AB 83a 

Jeg har ekstremt dårlig selvtillit til menn og meg selv og til venner, og jeg klarer ikke ramse opp noe positivt ..

Anonymkode: 127ab...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...