Gå til innhold

Hotell og legging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har overnattet på hotell en gang med gutten vår. La han i 19-tida, la oss samtidig og hadde stille og langvarig sex. Sovnet tidlig og våknet uthvilt på samme tid som han grytidlig neste dag. Har vel aldri brukt kvelden så fornuftig!! :P

Anonymkode: 0bf1a...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt veldig god erfaring med å bruke airbnb på reise. Hvis man har en leilighet med soverom, kan vi legge barnet og være i stuen og lage mat/spise take away/se en film/deler en flaske vin. Blir mer kos for alle og gjerne rimeligere og (men man går glipp av hotellfrokost)

Anonymkode: 3deac...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på hotell når jenta vår var 4-5 mnd. På kvelden spiste vi enten før vi la henne eller tok med mat på rommet. Hun er vant til lyd så vi så på tv mens hun sov med lite lys på. Gikk greit det. Men neste blir det nok leilighet fordi da er man litt friere til å gjøre ting mens hun sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos flere hoteller går det også an å leie barnevakt som kan være på rommet sammen med baby dersom dere vil ut og spise.. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mange lager så mye styr og unødvendige problemer med en gang de får barn. 

Anonymkode: 9272c...7e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5.2.2016 at 9.45, AnonymBruker skrev:

Hehe, dere kommer til å slite ;) Jeg hater å dra på besøk til folk som har babyer som "må ha det stille", det blir nemlig bare verre og verre, og man kan ikke gå på do i etasjen barnet sover engang, fordi det kan vekke babyen. Og søsken, hvor skal jeg starte.. Mitt barn vil ikke sove over hos venninnen sin fordi det er småsøsken der som kan våkne, slik at de må sitte nede med mor istedet for å leke eller skravle på rommet! 

For guds skyld, la ungene bli vant til lyder, MASSE lyd! Blir de vare for lyder så kommer dette til å forfølge dem hele livet. Hører om voksne folk som ikke får sove fordi den andre puster tungt, snur på seg eller hoster litt, det må jo være ufattelig slitsomt. Å la barn bli vant til lyd er helt supert, da sover de uansett om man har to andre vennepar på middag og det blir latter og skrål. 

Anonymkode: c1bf9...a4a

Nå er det ikke alle barn som tåler lyder helt fra dag 1. Jeg gjorde et iherdig forsøk på å tilvenne min første lyd og lys. De første ukene gikk det greit, men en dag (ca 3 måneder) nektet hun plent å sove på den måten. Det måtte være mørkt, kjølig og stille. Vi gjorde flere forsøk på å tilvenne henne videre, men det endte bare i hyling og null søvn uansett hva vi gjorde. 

De andre barna er noe mindre sensitive enn førstemann, men de er alle vare for lyder, og har vært det hele veien, til tross for at vi har prøvd å tilvenne dem lyd og lys. Jeg var visstnok likedan da jeg var liten, og jeg er det fremdeles. 

Kan nevne at eldstemann har vokst det fra seg. Sov som en stein gjennom nyttårsaftenen, enda hun våknet hele natten i forfjor. Håper resten følger etter før eller siden... 

Her ville Netflix med høretelefoner vært løsningen. 

Endret av lunamuna
Tastefeil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...