Gå til innhold

Drittunge! Skikkelig forbannet!


Gjest Aye

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier jo at han kan snakke til ungen, det ville jeg helt klart ha gjort. Noen unger blir veldig gira på besøk eller om de har besøk, det har jeg sett både på egne og andres. Men de er som oftest tilsnakkelige... Virker veldig rart med hysterisk nødrop på KG når man har besøk 😁

Tenk som en buddhist = prøv å trøste deg med at materielle ting betyr lite i den store sammenhengen. Jeg skjønner at man kan bli supertrist når noe med affeksjonsverdi blir ødelagt, men å kreve penger for det en fireåring har vært uheldig å knuse strider hvertfall i mitt hode mot skikk og bruk....da ville jeg tenkt at vedkommende manglet sosiale antenner og hvertfall var en dårlig vert. 

Anonymkode: 47d94...d1f

Jeg vet godt om Buddhismen altså :-D men du,det hjelper ikke her! En ting er jo mer enn en ting iblant vet du vel.

Skjønner Ts jeg altså. Ville snakket til ungen. Sånt gjør jeg bare,for når de er ute av kontroll så må de få beskjed. Også for deres del! Voksne må være trygge,og da må en sette grenser.

Mulig Ts ikke er vant til barn. Jeg måtte jo smile litt av frustrasjonen,men med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du snakke til ungen når moren ikke gjør det. Du bestemmer i ditt hjem!

Er så utrolig glad for at venninnene har fantastisk herlige barn, og om de skulle finne på noe tull. Så har de ikke noe mot at sier i fra ☺( noe som skjer veldig automatisk med meg etter mange år med barnehage jobbing) 😂😂

Mamma hadde ei venninne som hun måtte si i fra til, at ikke var velkommen med eldste sønnen sin på besøk hos oss.

Han var helt vill. Fra de kom på besøk første gangen, gikk det 20min før han beit lillesøsteren min til blods. Han ble sint for at hun satt seg der han ville sitte. Lillesøsteren min var 1 1/2 år. Han kastet mat, hylte så fort han ikke fikk vilja si og var så stygg i munnen. Han gikk på bade å tømte ut hele tannkremen tuben på gulvet, og stappet doen full av papir da han skulle gå alene på do.

Han ødela også flere leker og tegnet på veggene med tusj, mens vi andre sov.

Han var bare 4år.

Mamma ble så sjokkert, og ga beskjed om at de fikk reise hjem. De skulle være en helg, men dro dagen etter.

 

Endret av MissPierce
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med mora å si at i ditt hus er ikke dette akseptabelt. Dette er ikke barnets feil, men morens, det er jo ingen konsekvenser på uønsket oppførsel. Man gir positiv tilbakemelding på god oppførsel, og man tar tak i dårlig oppførsel.

Snakk med barnet på en fin måte, og bare legg ned reglene for ditt hus. Ingen kasting av mat, ingen hyling etc

Anonymkode: 81b8c...cc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt at man blir sint og lei seg for at en ting som har affeksjonsverdi blir ødelagt, og det er ikke greit at mat blir kastet rundt.  
Men å kalle et barn for en drittunge, er for meg helt bak mål. Her er det jo tydelig at moren trenger å sette grenser for hva som er OK, ihvertfall hjemme hos andre. Har du barn selv?
Og forresten, så er det helt greit å snakke til barn selv om det ikke er dine egne. De fleste ganger ser jeg også at det funker bedre når det kommer fra fremmede enn fra mor. 

 

Anonymkode: af593...ae1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal få bli her, og mora skjenner mer på ungen nå. Hun beklaget seg, men hun var så utslitt. Ser på henne at hun er helt ferdig. Ikke rart med en sånn unge.. Nå er hun heldigvis litt roligere etter mora og jeg var streng. Hun skal betale meg for den tingen selv om det ikke kan erstattes med ny :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aye skrev:

De skal få bli her, og mora skjenner mer på ungen nå. Hun beklaget seg, men hun var så utslitt. Ser på henne at hun er helt ferdig. Ikke rart med en sånn unge.. Nå er hun heldigvis litt roligere etter mora og jeg var streng. Hun skal betale meg for den tingen selv om det ikke kan erstattes med ny :( 

Det er ikke barnets feil, barnet har blitt slik fordi mora ikke har tatt tak i tinga etterhvert som det har utvikla seg. 

Anonymkode: 81b8c...cc5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke barnets feil, barnet har blitt slik fordi mora ikke har tatt tak i tinga etterhvert som det har utvikla seg. 

Anonymkode: 81b8c...cc5

Kan godt være, har ikke sett hvordan hun har oppdratt barnet i de 4 åra, men hun har sagt at hun alltid har vert vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok satt ungen på plass og tilbudt henne å sove ute hvis hun ikke oppførte seg ordentlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, høres ut som mor bare har resignert. Kanskje ikke så rart, med tanke på den drittungen hun må hanskes med HVER dag. :P

Anonymkode: 8c108...735

Grunnen til at ungen er en drittunge er vel fordi moren har resignert fra dag 1 vil jeg tro. Som forelder har en ansvar om å oppdra ungen.

Anonymkode: 4b962...4c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit å bruke ordet drittunge. Vi har alle vært det i en eller annen sammenheng.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

off...igjen et eksempel på hvordan unger blir i dagens dulle samfunn. 

Det er ikke på sunt på noen måte at unger vokser opp og tror jorden kretser om deres behov. Før i tiden lærte unger å respektere voksne og at de voksnes behov kom først. De lærte å tilpasse seg og være takknemlige..

Jeg ser med gru på hvordan disse ungene kommer til å bli når de vokser opp

Anonymkode: 7809b...30f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen går dere ut i mange timer så ungen får herjet fra seg, og så sier du i fra med en gang det skjer en ny episode. Ungen må bare lære seg at sånn går det ikke an å oppføre seg. Og det er mora som må ta kampen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske normal oppførsel for en 4 åring du beskriver. Skjønnet moren er sliten. Har en slik en selv, som ikke vil spise, griser og piller borti alt. Det er et BARN uten ferdig utviklede sosiale/motoriske ferdigheter. 

 

Ta med barnet ut, Finn på noe, da blir alt bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere, jeg har en drittunge. En fireåring som kan finne på å oppføre seg sånn. Som kan finne på å overhodet ikke høre. Som kan kaste mat og ødelegge ting. Spesielt når hun er gira. Og hun er lettgira. Så snart siste test kan tas, regner bup med å kunne sette diagnose adhd. 

Jeg er også utslitt innimellom. Uten at frøkna får styre showet helt likevel. Hun får både tilsnakk og konsekvenser. Hun kan være fantastisk veloppdragen - når hun er i form til det. Dessverre er hun ofte ikke det.

Uansett hva dere måtte mene, så finnes det faktisk unger som er over gjennomsnittet vanskelige å oppdra. Det betyr ikke at vi ikke gjør vårt beste, det betyr tvert imot at vi hele tiden, hver time av hver dag, gjør vårt aller ytterste for at de fantastiske små menneskene vi er velsignet med skal få det aller beste utgangspunktet her i livet. Og dere? Det gjør at vi blir slitne og innimellom glipper totalt. Og med et barn med slike utfordringer blir det VELDIG synlig når vi glipper...

Anonymkode: 00855...e07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, høres ut som mor bare har resignert. Kanskje ikke så rart, med tanke på den drittungen hun må hanskes med HVER dag. :P

Anonymkode: 8c108...735

Skikkelig sjarmerende å kalle en fireåring for drittunge! Skjerpings folkens!

Anonymkode: 8f3b7...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, MiniMjau skrev:

Det er faktisk ganske normal oppførsel for en 4 åring du beskriver. Skjønnet moren er sliten. Har en slik en selv, som ikke vil spise, griser og piller borti alt. Det er et BARN uten ferdig utviklede sosiale/motoriske ferdigheter. 

 

Ta med barnet ut, Finn på noe, da blir alt bedre. 

NORMALT er det vel ikke. Normalt om man ikke oppdrar barna sine, men de fleste har da nok kustus så ungene klarer å oppføre seg. Foreldre som har ting på stell har som oftest veloppdragne barn, alle barn jeg vet om som er "drittunger" har foreldre som har rett og slett feilet i oppdragelsen og at de ikke bryr seg nok.

Anonymkode: 5869d...78c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh. Putt både ungen og mora i bur resten av natta. Imorra insisterer du på at mor og barn (og eventuelt du) tilbringer halve dagen ute så ungen får løpt fra seg (og da betyr det ute, leke i snøen, klatre i trærne etc, IKKE sitte på kafé), og så sier du at de er velkommen inn igjen senere på kvelden hvis mora lover å ha kontroll på avkommet sitt.

Det er helt greit at noen unger er vanskelige og at man som forelder blir uendelig utslitt av og til, men da må man SI IFRA til den man skal besøke så de er forberedt! Kanskje kunne TS ha låst vekk viktige ting i et eget rom og ryddet vekk det meste som ikke tåler å bli skittent hvis hn bare hadde visst hva som kom til å dukke opp.

Anonymkode: a627e...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at ungen er en drittunge er vel fordi moren har resignert fra dag 1 vil jeg tro. Som forelder har en ansvar om å oppdra ungen.

Anonymkode: 4b962...4c4

Ja, for alle unger er jo helt like. Bare følg standardoppskriften, så blir hele søskenflokken aldeles like og veloppdragne.:rolleyes:

Anonymkode: 47d94...d1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du TS har lyst til dette hvis du har fått ungen helt i halsen, men...  hva med å ta med ungen ut, gjerne en lekeplass, smør med niste, vær ute i mange timer. Mange barn blir roligere når de da kommer inn igjen. Kanskje du og ungen får bedre kontakt og hun lettere hører på deg. Og samtidig kan mamman bli igjen og få hvilt ut. Da får du kanskje et rolig barn den kvelden og en litt mer uthvilt venninne som kanskje da orker å ta tak i mer etterpå. 

Kanskje denne mamman kunne trengt litt veiledning på hvordan sette grenser for barn etc, Kanskje du kunne hjulpet henne og finne ut hvor man finner det..

Bare noen tanker....uansett håper jeg det bedrer seg...

Anonymkode: f617f...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...