Gå til innhold

Drittunge! Skikkelig forbannet!


Gjest Aye

Anbefalte innlegg

Ei venninne som jeg ikke har sett på lenge er hos meg i dag og skal være til søndag. Hun har med seg ungen på 4 år. Sist jeg så henne var hun gravid. Jeg lagde mat til henne til de kom og gledet meg. Nå er jeg i sjokk. Drittungen er gal! Hun kastet mat på gulvet og nektet å spise. Hun hyler og maser hele tiden, er frekk i munnen, og hun knuste noe som betydde mye for meg. En pynteting. Et minne etter farmor som er død som hun ga meg og sa det skal jeg ha som minne etter henne! Jeg måtte svelge gråten som var på vei. Det verste er at mora/venninnen min kun sitter og gjør ikke en dritt. Hun sier ingenting til datteren sin og hjelper meg ikke med noe. Skulle tro hun kom for å få fri og legge all jobb over på meg. Ikke min unge! Jeg kjenner ikke venninnen min igjen. Begeret rant over når hun knuste det der. Jeg vil aldri få en sånn unge!! Leiligheten min ser ikke ut nå. Dette er ikke venninnen min lenger, det er ei helt annen. Hun ligger i sofaen og ungen gjør som hun vil. Tørr ikke kjefte for mye heller. Hva skal jeg gjøre? Er det for slemt å kaste de ut? Det er det eneste jeg vil nå. Jeg vil ikke ha den ungen her mer. Men hva kan jeg si? Det kom noe i veien så jeg må reise bort? HJELP! Jeg klikker av sinne snart!

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må nok gi beskjed. Spør henne om datteren er slik når de er hjemme også, om det ikke er travelt for henne når datteren er slik? Og om moren ikke vil gjøre noe så må du faktisk bare fortelle jentungen hvordan man gjør det i ditt hus. Bedrer det seg ikke så ville jeg bare sagt at de fikk dra. Ettersom det er fire år siden sist du såg henne så er hun vel ikke en supernær venninne? Hun regnet nok med å få litt barnevakt ja, men barnevakter har lov å si fra!

Anonymkode: ac659...05a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, høres ut som mor bare har resignert. Kanskje ikke så rart, med tanke på den drittungen hun må hanskes med HVER dag. :P

Anonymkode: 8c108...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EvaLena skrev:

Be hun ta ansvar og si at du ikke finner deg i sånn oppførsel i ditt hjem.

Tro meg jeg har prøvd. Hun trengte å hvile først. Nå har hun hvilt seg i over en time. Skjønner godt at hun er utslitt med en sånn gal unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt noe til henne? Du må si ifra at ungen hennes er helt ut av kontroll og at du ikke godtar at hun bare sitter og ser på men hun ødelegger tingene dine.

Høres ut som et lite monster ja, men det er jo mor sin feil for å være så passiv.

Anonymkode: dd1c5...dcb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du allerede har prøvd å snakke til henne ville jeg faktisk ha kastet dem ut. Fortell om hva den tingen farmoren din gav deg betydde for deg, og si at du er kjempe trist over det. Si at de får ta seg inn på et hotell.

Anonymkode: 4a085...cdc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aye skrev:

Tro meg jeg har prøvd. Hun trengte å hvile først. Nå har hun hvilt seg i over en time. Skjønner godt at hun er utslitt med en sånn gal unge.

"nå må du faktisk gjøre noe. Om du ikke vil det må jeg nesten be dere om å reise så ikke flere uvurderlige ting går i knas".

Anonymkode: c6cdb...7e2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, høres ut som mor bare har resignert. Kanskje ikke så rart, med tanke på den drittungen hun må hanskes med HVER dag. :P

Anonymkode: 8c108...735

Nei det er ikke rart hun er utslitt. Synes synd på henne også.

Skal si i fra en gang til. Vil ikke at hun skal bli sur heller, men det får bare skje. Det blir ikke for slemt å be de dra eller få noen andre til å passe ungen så skal hun få være her? For dette orker jeg ikke en hel helg. Kan klare det til i morgen. Jeg er så lei for det som er ødelagt. Er det frekt å be om penger for det? For meg var det verdt mye. 

Huff koker inni meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt sier du i fra til ungen. "det her er mitt hjem og her bestemmer jeg. Her snakker vi med innestemme og løfter ikke på noen ting uten å spørre om tillatelse først".

Anonymkode: c6cdb...7e2

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
17 minutter siden, Aye skrev:

Ei venninne som jeg ikke har sett på lenge er hos meg i dag og skal være til søndag. Hun har med seg ungen på 4 år. Sist jeg så henne var hun gravid. Jeg lagde mat til henne til de kom og gledet meg. Nå er jeg i sjokk. Drittungen er gal! Hun kastet mat på gulvet og nektet å spise. Hun hyler og maser hele tiden, er frekk i munnen, og hun knuste noe som betydde mye for meg. En pynteting. Et minne etter farmor som er død som hun ga meg og sa det skal jeg ha som minne etter henne! Jeg måtte svelge gråten som var på vei. Det verste er at mora/venninnen min kun sitter og gjør ikke en dritt. Hun sier ingenting til datteren sin og hjelper meg ikke med noe. Skulle tro hun kom for å få fri og legge all jobb over på meg. Ikke min unge! Jeg kjenner ikke venninnen min igjen. Begeret rant over når hun knuste det der. Jeg vil aldri få en sånn unge!! Leiligheten min ser ikke ut nå. Dette er ikke venninnen min lenger, det er ei helt annen. Hun ligger i sofaen og ungen gjør som hun vil. Tørr ikke kjefte for mye heller. Hva skal jeg gjøre? Er det for slemt å kaste de ut? Det er det eneste jeg vil nå. Jeg vil ikke ha den ungen her mer. Men hva kan jeg si? Det kom noe i veien så jeg må reise bort? HJELP! Jeg klikker av sinne snart!

Barnet er fire år,så du setter deg ned med henne,får øyekontakt og sier at sånn oppførsel er ikke greit! Vær bestemt,ikke sint(selv om jeg godt skjønner at du er det!) Om du ikke "tør"dette,så ta det opp med moren når dere er alene. Du må si fra. Utrolig trist med det du arvet,og utrolig kjedelig,og provoserende,med slike foreldre. Skjønner ikke at det går an. Respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Aye skrev:

Nei det er ikke rart hun er utslitt. Synes synd på henne også.

Skal si i fra en gang til. Vil ikke at hun skal bli sur heller, men det får bare skje. Det blir ikke for slemt å be de dra eller få noen andre til å passe ungen så skal hun få være her? For dette orker jeg ikke en hel helg. Kan klare det til i morgen. Jeg er så lei for det som er ødelagt. Er det frekt å be om penger for det? For meg var det verdt mye. 

Huff koker inni meg. 

Penger hjelper vel ikke for affeksjonsverdien på det som ble knust?! Du får be mor skjerpe seg, eller så mu de desverre se etter et annet sted å være i helgen…. Blir hun sur så går det vel over.. du har jo ikke sett henne på 4 år uansett, så SÅ nære er dere vel ikke!? Be an adult ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får seie ifrå til jentungen korleis dine reglar i ditt hus er, og gjer det på ein skikkeleg måte medan mora høyrer på. Kanskje treng mor litt hjelp til å sette grenser...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, du virker jo helt hysterisk. Aldri sett unger før? JA, de er slitsomme og kan bli ekstra gira borte på besøk. Men du har lov å prate til ungen altså! 

Å kreve penger for noe med affeksjonsverdi høres helt søkt ut. Ja, veldig kjedelig, men penger løser det jo.ikke. Og det er jo bare en TING. Tenk som en buddhist.

Når det er sagt, tror jeg egentlig du er et teoll :)

Anonymkode: 47d94...d1f

Barn på fire år kaster ikke mat på gulvet. De skal ikke hyle og skrike inne. Vær så snill. Og moren ligger ikke på en sofa uten å bry seg. Det er ingenting "vanlig"og akseotabelt dette. Tenk som en buddhist?? Slutt a!

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Aye skrev:

Ei venninne som jeg ikke har sett på lenge er hos meg i dag og skal være til søndag. Hun har med seg ungen på 4 år. Sist jeg så henne var hun gravid. Jeg lagde mat til henne til de kom og gledet meg. Nå er jeg i sjokk. Drittungen er gal! Hun kastet mat på gulvet og nektet å spise. Hun hyler og maser hele tiden, er frekk i munnen, og hun knuste noe som betydde mye for meg. En pynteting. Et minne etter farmor som er død som hun ga meg og sa det skal jeg ha som minne etter henne! Jeg måtte svelge gråten som var på vei. Det verste er at mora/venninnen min kun sitter og gjør ikke en dritt. Hun sier ingenting til datteren sin og hjelper meg ikke med noe. Skulle tro hun kom for å få fri og legge all jobb over på meg. Ikke min unge! Jeg kjenner ikke venninnen min igjen. Begeret rant over når hun knuste det der. Jeg vil aldri få en sånn unge!! Leiligheten min ser ikke ut nå. Dette er ikke venninnen min lenger, det er ei helt annen. Hun ligger i sofaen og ungen gjør som hun vil. Tørr ikke kjefte for mye heller. Hva skal jeg gjøre? Er det for slemt å kaste de ut? Det er det eneste jeg vil nå. Jeg vil ikke ha den ungen her mer. Men hva kan jeg si? Det kom noe i veien så jeg må reise bort? HJELP! Jeg klikker av sinne snart!

Hvis det er en god venninne så må du sette deg ned å snakke med hun om dette som en venn. Jeg regner med at hun bare ikke vet noe om hvordan man oppdrar et barn. Bare tenk hvor ille det blir for hun når barnet er gammel nok til å virkelig ta av.

Hør hvorfor hun ikke gjør noe osv.. Evnt les med hun om barne psykologi/oppdragelse. 

Hvis hun ikke vil forandre noe så må du bare si at du ikke klarer det mer. 

Håper du finner ut av det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The Lost Dreamer

Herregud jeg klager altfor ofte over min fire år gamle søster, uten grunn nå ser jeg. Hun har aldri oppført seg slik og er utrolig rolig og ikke minst lydig. Skjønner ikke hvordan unger kan være så forskjellige. 

Det er ærlig best du sier ifra. Sånn kan du ikke ha det

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Aye skrev:

Nei det er ikke rart hun er utslitt. Synes synd på henne også.

Skal si i fra en gang til. Vil ikke at hun skal bli sur heller, men det får bare skje. Det blir ikke for slemt å be de dra eller få noen andre til å passe ungen så skal hun få være her? For dette orker jeg ikke en hel helg. Kan klare det til i morgen. Jeg er så lei for det som er ødelagt. Er det frekt å be om penger for det? For meg var det verdt mye. 

Huff koker inni meg. 

Finnes ikke frekt å kreve erstatning. Det skulle bare mangle at hun ikke erstattet tingen som ble ødelagt

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mora sin feil at ungen er blitt slik. Det er en 4-årinng, man må være ganske tafatt om man ikke klarer å få kontroll på en sånn liten tass

Anonymkode: 4adcd...7c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blomsterert skrev:

Barn på fire år kaster ikke mat på gulvet. De skal ikke hyle og skrike inne. Vær så snill. Og moren ligger ikke på en sofa uten å bry seg. Det er ingenting "vanlig"og akseotabelt dette. Tenk som en buddhist?? Slutt a!

Jeg sier jo at han kan snakke til ungen, det ville jeg helt klart ha gjort. Noen unger blir veldig gira på besøk eller om de har besøk, det har jeg sett både på egne og andres. Men de er som oftest tilsnakkelige... Virker veldig rart med hysterisk nødrop på KG når man har besøk 😁

Tenk som en buddhist = prøv å trøste deg med at materielle ting betyr lite i den store sammenhengen. Jeg skjønner at man kan bli supertrist når noe med affeksjonsverdi blir ødelagt, men å kreve penger for det en fireåring har vært uheldig å knuse strider hvertfall i mitt hode mot skikk og bruk....da ville jeg tenkt at vedkommende manglet sosiale antenner og hvertfall var en dårlig vert. 

Anonymkode: 47d94...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...