Gå til innhold

Midlertidig ansatt og annet jobbtilbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et lite dilemma her, er midlertidig ansatt på heltid hos en bedrift der jeg trives veldig godt. Har fått fornyet kontrakt en gang, og sjefen sa han var veldig i tvil om hvorvidt han skulle gi meg fast ansettelse umiddelbart, men pga litt uavklarte ting hadde han sikret seg for deres del, og gitt meg 6 mnd til, frem til sommeren. Men han sa også at den kontrakten evt kunne termineres og bli erstattet av en fast stilling. 

I dag ringte sjefen for en annen bedrift der jeg tidligere har vært på intervju for fast heltidsstilling (det var et par mnd før jeg begynte hos de jeg er hos nå). De har fått noen kontrakter som var uavklart i høst, og trenger derfor flere folk og ville gjerne ha meg ut til ny samtale over helgen. Jeg har vært fast helgevikar hos dem annenhver helg så de kjenner meg jo forsåvidt, og kollegene mine har visst skrytt over meg. Så jeg blir ikke forbauset om det kommer et tilbud på bordet.

Jeg har veldig lyst til å nevne dette for nåværende hovedarbeidsgiver allerede nå. For jeg har mest lyst til å jobbe for dem, men det er bedre med en kontrakt om fast jobb i hånden, enn en svevende i luften.

Samtidig vil jeg ikke kaste bort tiden til bi-arbeidsgiveren min ved å gå på intervju igjen, så tilbud for SÅ å snakke med de andre igjen...

 

Hva sier folket?

Anonymkode: 66fa1...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville ikke sagt noe til nåværende arbeidsgiver om dette i det hele tatt. gå på intervju, å se hvordan det går :)

Anonymkode: 13b2a...7fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går i jobbintervju og avventer resultatet fra dette. Dersom du får tilbud om fast jobb hos bi-arbeidsgiveren din, ber du om en samtale hos den arbeidsgiveren du ønsker mest å jobbe hos. Da forteller du at du har fått tilbud om fast jobb et annet sted, og spør hvordan de stiller seg til det, og om de kan tilby deg det samme. 

Så lenge du kun har tidsbegrenset kontrakt bør det ikke komme som noe sjokk på hovedarbeidsgiver at du er ute og snuser i markedet. Du jobber jo ikke hos dem for å være snill, og de fleste er avhengig av en inntekt, og vil helst ha fast jobb pga tryggheten det gir. 

Du trenger ikke tenke på at du «kaster bort tiden» hos bi-arbeidsgiver, med mindre du er helt sikker på at du ikke under noen omstendighet vil jobbe der. 

Anonymkode: 19371...0b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med lederen min i dag, han sa de ville ha meg og at jeg skulle la være å dra på det intervjuet. 

 

Så da har det visst ordnet seg :) 

Anonymkode: 66fa1...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket med lederen min i dag, han sa de ville ha meg og at jeg skulle la være å dra på det intervjuet. 

 

Så da har det visst ordnet seg :) 

Anonymkode: 66fa1...5d8

Jeg håper begrepet  "ha deg" betyr at du får tilbud om fast stilling i løpet av ett par uker. Hvis det ikke er tilfelle har det ikke ordnet seg for deg, men arbeidsgiveren din har sikret seg at du mister muligheten til fast stilling og de kan fortsette ansettelsesforholdet som det er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket med lederen min i dag, han sa de ville ha meg og at jeg skulle la være å dra på det intervjuet. 

 

Så da har det visst ordnet seg :) 

Anonymkode: 66fa1...5d8

Gratulerer, så kjekt. 

Jeg ville gjort akkurat det samme som det jeg har fått til inntrykk at du har gjort. Synes det er rederlig og ryddig av deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, lulle skrev:

Jeg håper begrepet  "ha deg" betyr at du får tilbud om fast stilling i løpet av ett par uker. Hvis det ikke er tilfelle har det ikke ordnet seg for deg, men arbeidsgiveren din har sikret seg at du mister muligheten til fast stilling og de kan fortsette ansettelsesforholdet som det er. 

Ja selvfølgelig. De har sagt hele veien at det "ligger i kortene", de har sendt meg på dyrt kurs etc. Men en kontrakt med fast stilling i hånden osv, og det har jeg også sagt til de. Så da skal de gi meg det, så forsvinner jeg ikke :)

Anonymkode: 66fa1...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...