Gå til innhold

Dårlig samvittighet for ammeslutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mye "mamming" i denne tråden. Stakkars lille som koser seg og absolutt har nytte av morsmelk. 

 

Bra jobba, men det er vel sminke å få kjøpt? Evnt. time hos psykolog om selvbildet er såpass lavt.

tips til ryggen, prøv å ligge og amme

Anonymkode: 1d06c...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekkelt å amme barn som er over 1 år.. de er jo for store når de spiser selv synes jeg  

Anonymkode: 9d17a...917

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ekkelt å amme barn som er over 1 år.. de er jo for store når de spiser selv synes jeg  

Anonymkode: 9d17a...917

For et ekstremt uvitende svar.

Anonymkode: 95fae...02b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.2.2016 at 2.49, AnonymBruker skrev:

Mye "mamming" i denne tråden. Stakkars lille som koser seg og absolutt har nytte av morsmelk. 

 

Bra jobba, men det er vel sminke å få kjøpt? Evnt. time hos psykolog om selvbildet er såpass lavt.

tips til ryggen, prøv å ligge og amme

Anonymkode: 1d06c...e8c

Hun har jo amma i over et år. Nå kan ts få lov å tenke litt på seg selv også. Barnet tar null skade av å bli avvent med amming nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du jo avgjøre selv, ikke noe galt i det. Men barnet HAR fremdeles i høyeste grad stort utbytte av morsmelk. Selv ammer jeg ei på 18 mnd, og kunne aldri sluttet av slike grunner som du nevner. 

Anonymkode: 71300...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du jo avgjøre selv, ikke noe galt i det. Men barnet HAR fremdeles i høyeste grad stort utbytte av morsmelk. Selv ammer jeg ei på 18 mnd, og kunne aldri sluttet av slike grunner som du nevner. 

Anonymkode: 71300...950

Det synes du var nødvendig å få frem eller? 

Anonymkode: bdf78...5cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant denne lenken på ammehjelpen. Joa, det er en fordel at barnet ammes til 2-årsalderen (relatert til immunsystem tror jeg), men om det er et ønske du vil ta, får du tips til hvordan.

Sitat

For barn som er 1-2 år

For ett- til toåringen er det mye annet enn sult som gjør at barnet liker å die. Trøst, kos, nærhet og avslapning kan være grunner til at barnet ønsker å fortsette ammingen, selv om det har rundet året. Men for disse barna, gjelder det å gjøre ting litt annerledes enn hos de minste, og det er fint hvis du kan gjøre det til en langsom prosess opp til 6 måneder. Det du gjør, er å kutte ned på ammestundene, utsette ammingen til et mer beleilig tidspunkt, bytte ut ammingen med annen mat og avlede med andre aktiviteter. Kos med, hold og lek med barnet mer enn vanlig. Det er viktig å være tålmodig og støtter barnet i denne løsrivelsesprosessen.

(Fra ammeslutts hjemmesider)

 

Sitat

In A Time to Wean, Katherine Dettwyler states that "Western, industrialized societies can compensate for some (but not all) of the immunological benefits of breastfeeding with antibiotics, vaccines and improved sanitation. But the physical, cognitive, and emotional needs of the young child persist."[13] Many children who are breast-fed into their toddler years use the milk as a comforting, bonding moment with their mothers

(wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Extended_breastfeeding#Psychological_effects )

Vi trappet ned ammingen og trappet opp mme, slik at hu fikk ha kosestunden med oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Emiliania skrev:

Fant denne lenken på ammehjelpen. Joa, det er en fordel at barnet ammes til 2-årsalderen (relatert til immunsystem tror jeg), men om det er et ønske du vil ta, får du tips til hvordan.

 

Vi trappet ned ammingen og trappet opp mme, slik at hu fikk ha kosestunden med oss. 

Ungen er jo snart to

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. februar 2016 at 1.49, AnonymBruker skrev:

Mye "mamming" i denne tråden. Stakkars lille som koser seg og absolutt har nytte av morsmelk. 

 

Bra jobba, men det er vel sminke å få kjøpt? Evnt. time hos psykolog om selvbildet er såpass lavt.

tips til ryggen, prøv å ligge og amme

Anonymkode: 1d06c...e8c

Måtte bare kommentere dette, da jeg syntes det var litt nedlatende å foreslå time hos psykolog. Har du hatt alvorlig akne selv? Man får ikke iso uten grunn, ergo er ikke dette noe en kan sminke over. Huden min har alltid vært ille, men etter graviditet og amming er den verre enn noensinne. Vi snakker her kviser på rygg, bryst og armer(!) i tillegg til ansikt. 

Selvbildet mitt er helt fint, men akkurat i bryllupet mitt ønsker jeg å kunne gå med den kjolen jeg vil og gjøre det beste ut av eget utseende.

Anonymkode: fef67...6aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Maleficenta skrev:

Ungen er jo snart to

Ungen er ikke snart 2, 15 måneder er 9 måneder fra 2. Og poenget med kommentaren er? At TS bare skal kutte ut amminga cold turkey? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emiliania skrev:

Ungen er ikke snart 2, 15 måneder er 9 måneder fra 2. Og poenget med kommentaren er? At TS bare skal kutte ut amminga cold turkey? 

Det betyr at hun uten "dårlig samvittighet" kan avslutte amming av en på 15 måneder ja.

Det er en uting å legge seg opp i andres amming, ts har gjort en god innsats. Min helsesøster ble overrasket over at jeg fortsatt ammet etter 12 måneder, da mange gir seg rundt der. Barnet har fått et super grunnlag :)

Lykke til på bryllupsdagen ts, kos deg hvert minutt! :)

Anonymkode: bdf78...5cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at hun uten "dårlig samvittighet" kan avslutte amming av en på 15 måneder ja.

Det er en uting å legge seg opp i andres amming, ts har gjort en god innsats. Min helsesøster ble overrasket over at jeg fortsatt ammet etter 12 måneder, da mange gir seg rundt der. Barnet har fått et super grunnlag :)

Lykke til på bryllupsdagen ts, kos deg hvert minutt! :)

Anonymkode: bdf78...5cc

Om du hadde sett tidligere i tråden hadde du sett at jeg også støtter ts (har selv vært i en situasjon hvor jeg måtte kutte ut ammingen), men gir tips om at det kanskje er best om å trappe ned, spesielt siden barnet fremdeles nyter ammingen. Jeg synes også hu har gjort en god innsats, så er liksom ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. februar 2016 at 1.20, AnonymBruker skrev:

Det synes du var nødvendig å få frem eller? 

Anonymkode: bdf78...5cc

Er ikke dette et diskusjonsforum og ikke en støttegruppe? Eller er det slik at de eneste innleggene som er lov er de som støtter og hyller TS?

Anonymkode: 71300...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette et diskusjonsforum og ikke en støttegruppe? Eller er det slik at de eneste innleggene som er lov er de som støtter og hyller TS?

Anonymkode: 71300...950

Da lurer jeg på, hvorfor skulle man ikke støtte ts? 

Ser ikke hva det skulle være å diskutere heller, da amming er en privatsak. Her er det i tillegg snakk om et 15 måneder gammelt barn. 

Anonymkode: bdf78...5cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...