Gå til innhold

Hva er ok pris når det kommer til utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva dere tenker er grei pris å bruke per pers når man arrangerer et utdrikningslag? 

Så i en annen tråd at prisen per pers ble på 4-5000kr og det syns jeg var horribelt! 

Anonymkode: d5feb...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes max 500 kr. Det er så inderlig tullete å skulle ha gjestene til å bruke enorme summer på denslags fjas, det burde være helt unødvendig. Spesielt om man er i tyve-tredveåra, og gjestene gjerne er studenter, nettopp har fått barn, kjøpt hus, etc, og trenger pengene til andre ting enn å sponse helikoptertur til bruden. Og man i den alderen gjerne blir bedt i flere lag i året... 

Anonymkode: 7219b...b17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 ja! Eller om dette er folk i forskjellige livssituasjoner så går det ann å si at prisen er fra 200-800, siden noen er studenter og kanskje har dårligere råd, så kanskje de med bedre råd har lyst til å sponse mer. Altså ikke kreve det, men gi folk et valg. 

Anonymkode: bc884...582

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes 500,- er en fin pris. 

De fleste utdrikningslag jeg har blitt invitert til i det siste har hatt en pris på ca. 1500,- pluss at man må betale for egen drikke og selvsagt transport hjem. Det syntes jeg er i meste laget for en kveld med fjas. 

Anonymkode: 680fb...43c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes for alt inkludert (også evnt gave til kommende brud) ikke bør overstige 1000 kroner. Jeg håper og har gitt uttrykk til min forlover at det er viktig for meg at det ikke er for dyrt, ingen skal føle at de må telle over at de har nok penger for å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min omgangskrets har vi lagt på rundt 1000 + man tar med seg en flaske vin. Det omfatter da gjerne brunsj, mellommåltid og middag, transport, en til to aktiviteter, en del alkohol til alle og alt til bruden. Har selv vært forlover, og uansett om man lager maten selv og handler på budsjett baller det fort på seg. Vet som oftest om det ca 6 mnd før og setter av pengene.  

Anonymkode: 03ae8...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes 500,- er en fin pris. 

De fleste utdrikningslag jeg har blitt invitert til i det siste har hatt en pris på ca. 1500,- pluss at man må betale for egen drikke og selvsagt transport hjem. Det syntes jeg er i meste laget for en kveld med fjas. 

Anonymkode: 680fb...43c

Det er jeg enig i. Skal det koste mer, så får de som har lyst og mulighet sponse med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp i et som kostet 500 kr. Da måtte vi lage all maten selv. Vi prioriterte heller 3 aktiviteter, samt mange gratisaktiviteter som quiz ol. hjemme. Kunne godt spyttet inn 50-100 kr til og kjøpt middag ute. Vi hadde rett og slett avstemning på hvor mye det burde koste og endte på 500 kr :) 

Anonymkode: af58f...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har løst det enkelt. Hver betaler for sin mat og drikke ute til lunsj og tar med en rett hver og evt egen alkohol. :) 

Anonymkode: b9d7b...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg har vært i har ligget på 800-ish. Det har vært helt greit, iom at jeg har fått sett hva utgiftene gikk til og hva ting kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva dere tenker er grei pris å bruke per pers når man arrangerer et utdrikningslag? 

Så i en annen tråd at prisen per pers ble på 4-5000kr og det syns jeg var horribelt! 

Anonymkode: d5feb...a16

500. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i 500 kr. Er foreløpig student så mer enn det har jeg rett og slett ikke lyst til å bruke på fjas. Har mer fornuftige ting å bruke penger på, sparing for eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes 1000 er maks, selv om jeg har full jobb. Da jeg var student var det for mye. Og det var hvertfall for mye da jeg ikke engang ble invitert i bryllupet. Så å avstemme litt hva de andre gjestene tenker, og ikke minst høre med bruden om alle inviteres i bryllupet tenker jeg er lurt

Anonymkode: f6946...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer litt an på innholdet, men mat til bruden, litt drikke og en fin opplevelse + mat til seg selv kan jo fort bli 1000 kr. Jeg var i et utdrikningslag for noen år siden og det ble over 1000kr. Jeg var tilreisende, så totalt ble det litt mye, men venninna mi var veldig glad og det var viktigst da. 4000kr som nevnt i en annen tråd her hadde vært uaktuelt.

 

Anonymkode: c20f4...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+/- 1000 kr - litt avhengig av livssituasjonen til de inviterte. Jeg er i begynnelsen av tredveårene med barn, og vil heller betale litt ekstra for å slippe å ta med mat o.l. Er de fleste yngre med mer tid og mindre penger, kan man gjerne finne på noe rimeligere.

Anonymkode: 13dac...ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1500 syntes jeg er toppen av hva jeg gidder å betale. Men det er klart, for riktig venninne hadde jeg nok ikke droppet det "uansett" pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 1.000-2.000 er vanlig i min venninnegjeng. Innholdet i disse dagene varierer mye, alt fra bare aktiviteter der man må dekke mat, transport og evt overnatting selv til alt inkludert.  Jeg vil betale max 2.000 for en dag med aktiviteter, mat og overnatting.  Ca 1.500 uten overnatting er max.  Er (selvsagt) mer interessert i å legge mer penger i en dag for nære venninner enn for en kollega...

Synes uansett at man selv kan betale for evt alkohol den dagen, jeg er ikke interessert i å dekke andres drikking på kvelden.  (Et glass musserende til lunsj kan godt være med i prisen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er greit og ikke kommer vel helt ann på hvem som skal feire. 

Består laget hovedsakelig av studenter på 22 år vil det bli en annen pris enn om laget består av veletablerte damer på 35+ år med høyere utdannelse og fast jobb. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer helt an på hva som er inkludert i prisen. Får man selv delta i ulike aktiviteter er jeg villig til å betale en del mer. Men en helt OK pris for min del er rundt 1000,-. Det er da ærlig talt ikke "fjas" slik enkelte over her omtaler utdrikningslag. De utdrikningslagene jeg har vært i har vært en veldig koselig dag som har gitt bruden flotte minner for livet. Men det har da IKKE vært snakk om å kle opp vedkommende i ulike antrekk for å løpe rundt og selge kondomer på gata for å si det på den måten. DET er jeg enig er "fjas".

Endret av FruGlad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...