Gå til innhold

Kalle gutt for Troms


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på å kalle gutten jeg venter for Troms. Vet ikke om det er lov, men jeg synes det er så fint som navn! Han er unnfanget i Troms også. I USA så bruker de navn på stater som navn på mennesker (Dakota, Texas) og bynavn er det også vanlig å ha der borte. Hva synes dere om Troms?

Anonymkode: 084cd...c6b

Får veldig Brødrene Dal-feeling av dette, og jeg synes ikke det var et pent navn :rolleyes:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Er vel ikke noe særlig lov om hva en skal kalle barna sine. Søstera mi heter død på engelsk (skrives die, men uttales ikke sånn)...

Er vel egentlig heller det at gutten kan få problemer på skolen... Det er også egentlig veldig rart... Husk, du bor ikke i USA og her gjelder andre skikker

Uttales det Die? Diiee liksom?

Anonymkode: 0a08c...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Troms blir godkjent som fornavn, men det er vel ingen som stopper deg fra å kalle ham det norsk-amerikanske navnet Finn Mark.

Anonymkode: 8aa0a...aaa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Lost Dreamer skrev:

Jepsi

Som å die en kalv?

Anonymkode: 0f8cd...a0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som å die en kalv?

Anonymkode: 0f8cd...a0c

For det første er det ingen som dier en kalv. For det andre er det ikke bare kalver som dier, det gjør menneskebarn også. Sjekk ordboka før du slenger ut frekke kommentarer.

Anonymkode: 66af9...d72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Lost Dreamer
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som å die en kalv?

Anonymkode: 0f8cd...a0c

Nei. Die som i vakkert og beskyttende øye, på Kurdisk, som er det samme som sånne beskyttende blå øynene en kan kjøpe som ''beskytter'' mot negative tanker fra andre mennesker

Eller misforsto jeg deg nå?

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første er det ingen som dier en kalv. For det andre er det ikke bare kalver som dier, det gjør menneskebarn også. Sjekk ordboka før du slenger ut frekke kommentarer.

Anonymkode: 66af9...d72

Rull inn puppen, jeg snakker om uttalen av det navnet som kom opp, Die. Hadde du lest innlegget jeg siterte hadde du skjønt det.

Anonymkode: 0f8cd...a0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Nei. Die som i vakkert og beskyttende øye, på Kurdisk, som er det samme som sånne beskyttende blå øynene en kan kjøpe som ''beskytter'' mot negative tanker fra andre mennesker

Eller misforsto jeg deg nå?

Tenkte på uttalen :) Die (som i død) og Die (som en kalv som dier) uttales forskjellig.

Anonymkode: 0f8cd...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på uttalen :) Die (som i død) og Die (som en kalv som dier) uttales forskjellig.

Anonymkode: 0f8cd...a0c

Die som i et dyr eller menneske som blir melket. Diie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Die som i et dyr eller menneske som blir melket. Diie

Ah, ok. Synes det var rart når jeg leste det, men da jeg sa det høyt noen ganger synes jeg det var riktig så pent 

Anonymkode: 0f8cd...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiberhusk skrev:

Får veldig Brødrene Dal-feeling av dette, og jeg synes ikke det var et pent navn :rolleyes:

Gaus Roms og Brumund Dal, var det første jeg tenkte på også når jeg så overskriften

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på etternavnet synes jeg. 

Anonymkode: 25a55...0cb

Får håpe de heter Dahl til etternavn :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så sarkastiske og spydige folk skulle være da. Går an å svare ordentlig. Jeg syns det er en fin idé, men personlig ville jeg funnet et utenlandsk stedsnavn som høres mer ut som et navn, som f.eks. Lión. Men om du syns at Troms ville blitt et fint navn, så kan du gå for det :) syns nå jeg! 

"Barnet kommer til å bli mobbet" hva er det for en slags innstilling? Er det sånne holdninger dere har til ting dere ikke liker mens barna dere ser på og observerer dere? Ja da er det ikke rart at dere lager dere den forutsetningen, om at barnet vil bli mobbet, kun basert på et navn dere selv ikke ville valgt til deres eget barn! Lær barn å akseptere hverandre, også det å være ulike. Barna vil synes at Troms er et rart navn om de har voksne rundt seg som gir uttrykk for det. Om voksne stiller inn som voksne til alle, og viser aksept, så vil også barna være mer aksepterende. Hvorfor er det vanskelig å skjønne at barn gjenspeiler de menneskene de har rundt seg som veiledere? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kalle mitt neste barn for Ryfylke :)

Anonymkode: cb315...bfe

Det er flott.
Kunne ikke tenke meg å hete Hålogaland derimot.

Anonymkode: db1cd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Får håpe de heter Dahl til etternavn :-)

Nesten som Christer Tromsdal
(et navn jeg mistenker å være "tatt").  Tenker på han velkjente vinningsforbryteren.

Anonymkode: db1cd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal kalle mitt neste barn John-Harry Trandum.
(nei forresten, jeg har alt for mange barn fra før og begynner å bli......voksen).

Anonymkode: db1cd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også Troms var stilig! Jordnært, spesielt, og ikke jålete som de fleste andre "fantasifulle" navn. 

Anonymkode: 2d295...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...