Gå til innhold

Ha veileder som virker romantisk interessert på masteroppgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal finne veileder til masteroppgave. En av dem jeg vurderer er veldig flink og har veldig relevant bakgrunn i forhold til det jeg vil skrive om .Problemet er bare det at han har virket veldig interessert ganske lenge. Lurer på om noen har prøvd å jobbe sammen med en veileder på masteroppgaven og hvor det har oppstått "søt musikk"? Blir det helt umulig å samarbeide da, slik at man risikerer at hele oppgaven blir enten utsatt eller enda verre går i vasken? Jeg er ikke singel heller, hvis ikke hadde det vel kanskje bare vært en bonus om det hadde oppstått "søt musikk" ;).

Anonymkode: 7076c...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, vær profesjonell da vel. Du er ikke interessert. Dersom veileder har faglig kompetanse innenfor området ville jeg valgt han. Folk vektlegger veileders hjelp for mye uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle utdannings institusjoner har retningslinjer som berører veileder forholdet . Veileder skal være profesjonell - og forholdet mellom veileder og student skal ikke stride mot det profesjonelle forholdet .

retnkngslinjene er ganske like mellom institusjonene, men her er UiB sitt som eksempel :

https://regler.app.uib.no/regler/Del-2-Forskning-utdanning-og-formidling/2.2-Utdanning/2.2.5.-Kvalitetssikring-akkreditering-grader-med-videre/Etiske-retningslinjer-for-relasjonen-mellom-veileder-og-student-eller-kandidat-ved-Universitetet-i-Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha innledet et profesjonelt forhold til en som viser romantisk interesse. 

Anonymkode: 05d14...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli problematisk dersom det blir en romantisk tone. At det blir vanskelig å holde seg konsentrert om det man skal. Samtidig kan jo situasjonen utnyttes og du kan kanskje få litt ekstra hjelp utover den aller mest nødvendige veiledning. 

Anonymkode: c5fe6...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en ansatt ved et universitet? Hva får deg til å tro at personen er interessert i deg på den måten? Dersom han/hun har gjort noe som tyder på dette bør du melde personen inn da dette er ulovlig.

 

Anonymkode: 058a7...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en ansatt ved et universitet? Hva får deg til å tro at personen er interessert i deg på den måten? Dersom han/hun har gjort noe som tyder på dette bør du melde personen inn da dette er ulovlig.

 

Anonymkode: 058a7...919

Det er da ikke ulovlig å ha romantisk interesse for en student. Mer innviklet blir det dersom man følger denne interessen i handlinger. Det er uansett heller ikke ulovlig for en ansatt å ha et romantisk forhold til en student en ikke skal sette karakter på.

Anonymkode: 05d14...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke ulovlig å ha romantisk interesse for en student. Mer innviklet blir det dersom man følger denne interessen i handlinger. Det er uansett heller ikke ulovlig for en ansatt å ha et romantisk forhold til en student en ikke skal sette karakter på.

Anonymkode: 05d14...135

Er det ikke veilederne som er med på å sette karakteren, eller tar jeg feil nå?

 

Anonymkode: 7076c...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre det som føles rett for deg, men for meg selv ville jeg hatt problemer om jeg hadde hatt en veileder som jeg følte var interessert i meg. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel rundt han, og det synest jeg er veldig viktig i en veiledningsituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...