Gå til innhold

Dere som har forlovelses- eller giftering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilke situasjoner tar dere den av?

Dusjer dere med den, feks? Sover dere med den?

Anonymkode: 4e9a0...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har den på konstant. Unntakene er: 

- Hvis den er ubehagelig når jeg trener

- Når jeg baker eller tilbereder kjøtt som jeg ikke vil ha på ringen

- Når jeg håndterer maskineri der det er farlig om ringen setter seg fast

Ellers tar jeg den aldri av.

Anonymkode: 571f8...d20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

LJeg har den på konstant. Unntakene er: 

- Hvis den er ubehagelig når jeg trener

- Når jeg baker eller tilbereder kjøtt som jeg ikke vil ha på ringen

- Når jeg håndterer maskineri der det er farlig om ringen setter seg fast

Ellers tar jeg den aldri av.

Anonymkode: 571f8...d20

Har du ring med eller uten sten?

Anonymkode: 4e9a0...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilke situasjoner tar dere den av?

Dusjer dere med den, feks? Sover dere med den?

Anonymkode: 4e9a0...005

Tar de av når jeg er hjemme, på før jeg går ut. Store, upraktiske diamanter på begge. 

Anonymkode: debe4...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en giftering uten noen diamant og en alliansering med 5 diamanter, dem bruker jeg kontant, tar de forsovidt aldri av, med mindre jeg skal lage mat med henda, noe jeg ikke pleier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den av bare under operasjon på sykehuset. Ellers aldri.

Anonymkode: bc9b0...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte klippe av gifteringen for et par mnd siden, da jeg ikke tenkte på å ta den av når jeg ble gravid :-/

Anonymkode: 2b68b...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke gifteringen på jobb pga hygienepolicy (sykehus). Tar også av gifteringen når jeg lager mat eller baker pga matrester som kan sette seg under ringen selv om jeg vasker hendene flere ganger under matlaging. 

Har en helt glatt bred gullring uten noe diamant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger i esken sin i smykkeskrinet, gitt.. Blir kun tatt på når jeg skal pynte meg, altså kanskje 2-3 ganger i året. 

Jeg hater å gå med ringer. Det er upraktisk og uhygienisk. Det er skikkelig ekkelt at folk ikke tar den av seg når de vasker seg på hendene etter å ha gått på do! 

Også ved håndhilsing, trening, matlaging, hagestell og husarbeid er det upraktisk med ring. Siden jeg lager mat flere ganger om dagen, går på do flere ganger om dagen, trener en gang om dagen, og gjerne vasker litt innimellom, hadde jeg blitt sprø av å ta den av og på, og garantert glemt den igjen på et offentlig toalett. 

Anonymkode: f666f...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man dusje med sånn enstens diamantring?

Sikkert dumt spørsmål... Skjønner at stein og gull tåler vann, men kan den slites fortere hvis jeg dusjer med den? Feks større fare at steinen faller av?

Anonymkode: 4e9a0...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar den ikke av. Kun dersom jeg må. (operasjon)

Anonymkode: 389f9...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.2.2016 at 7.34, skruf skrev:

Bruker ikke gifteringen på jobb pga hygienepolicy (sykehus). Tar også av gifteringen når jeg lager mat eller baker pga matrester som kan sette seg under ringen selv om jeg vasker hendene flere ganger under matlaging. 

Har en helt glatt bred gullring uten noe diamant. 

DET er grunnen til at du tar den av under matlaging..? Hva med alle bakteriene som finnes under ringen og som man ikke vil ha i maten? Virker ikke akkurat som du er helsepersonell om du ikke vet dette.. 

Anonymkode: c3e62...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest cheshirecat

sykepleier, så må ta av alle ringene før alle skift. Hovner jeg opp pga. spist salt osv. tar jeg de også ofte av. Har de vel ringene på 50/50 av tiden, litt avhengig av hvor mye jeg jobber.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar den aldri av. Trodde folk her var klar over at tar du av giftering i hytt og pine så øker det sjansen for at ekteskapet ikke holder. Det bringer faktisk ulykke. 

Anonymkode: ce9c1...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DET er grunnen til at du tar den av under matlaging..? Hva med alle bakteriene som finnes under ringen og som man ikke vil ha i maten? Virker ikke akkurat som du er helsepersonell om du ikke vet dette.. 

Anonymkode: c3e62...548

Å herrefredogjemini, trodde ikke det skulle være nødvendig å finforklare den; men ok da: matrester under ring=bakterier. Derfor tar jeg den alltid av. Sånn; da skulle den være grei. 

Var så dum at jeg tok det som en selvfølge at når jeg skrev matrester så skjønte folk flest at det da også menes bakterier, men fra nå av skal jeg være mere tydelig i mine svar så selv den enkleste forstår det... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dem nesten alltid på, men tar dem av når jeg skal ta en ordentlig dusj (ikke alltid om jeg bare skal ta en kjapp dusj om morgenen), når jeg skal bake eller lage mat som gjør at jeg blir klissete (f.eks rulle kjøttboller) og når jeg er i svømmehallen.  Det hender også at jeg tar dem av for å vaske hendene, dersom jeg er ekstra skitten.  Mannen min tar av seg sin når han trener og når han gjør tungt hagearbeid.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...