Gå til innhold

trenger hjelp med å innrede stuen. Se vedlagt skisse :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en helt tom stue nå fordi jeg ble så lei og solgte alt. Det eneste som står igjen er selve TV'en :lete:
Synes det er så vanskelig å innrede fordi det er en avrundet hjørneleilighet(?) og stuen er derfor ikke typisk "4kantet" se vedlagt skisse er dere snille. Aner ikke hvor det er naturlig å ha TV'en engang, i og med at det ikke er noe plass til å ha en sofa parallelt, i hvert fall ikke som jeg ser.

Det er høy avstand til taket, med en takhøyde på 3.08m. Veggene er brekkfarget (Grå), og stua har 3 dype store vinduer. Inngangen fikk jeg ikke til å få litt skrå, men man kommer inn skrått i samme området som markert på skissen.

Har skikkelig lyst på et moderne preg, og trenger hjelp med alt fra hva slags sofa og ja.. egentlig alt. Kom gjerne med konkrete tips til møbler, som "denne sofaen fra xxx"

På forhånd, takk for alle bidrag!

Screenshot (3).png

Anonymkode: 8a324...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ha spiseplass i stuen? Hva ønsker du å ha der?

Er det TV-uttak et sted? Har du stor TV? Eller; hvilken avstand foretrekker du å ha til TV.?

Jeg foreslår hjemmesnekra hyller i nisjen. Sofa i hjørnet på hitsiden av bokhyllen. TV i egnet TV-møbel mot skråvindu. Gjerne på hjul så du kan skyve den inntil.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmm nå kom ikke bildet med...

Nå kan det hende det ble veldig stort dette...Men her ser du en måte du kan gjøre det på. Du hadde ikke mål på alle vegger. Så har kun gått ut i fra tegningen din. Du ser jo hvor jeg ville plassert sofagruppe og så tven på veggen. Og på skråveggen kunne du hatt en kul pult/arbeidsbord hvor du kan sitte med pc, arbeide med ting o.l. Og så ser du spisegruppen og bak den kan du gjerne ha et vitrineskap, kommode eller begge deler. Og i det lille innhukket ha bokhylle (kjøp passende størrelse eller lag hylle av planker du har tilpasset selv). 

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Luckiness skrev:

 

Hmm nå kom ikke bildet med...

Nå kan det hende det ble veldig stort dette...Men her ser du en måte du kan gjøre det på. Du hadde ikke mål på alle vegger. Så har kun gått ut i fra tegningen din. Du ser jo hvor jeg ville plassert sofagruppe og så tven på veggen. Og på skråveggen kunne du hatt en kul pult/arbeidsbord hvor du kan sitte med pc, arbeide med ting o.l. Og så ser du spisegruppen og bak den kan du gjerne ha et vitrineskap, kommode eller begge deler. Og i det lille innhukket ha bokhylle (kjøp passende størrelse eller lag hylle av planker du har tilpasset selv). 

Nå funker det, får jeg håpe :) 

test rom.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luckiness skrev:

Nå funker det, får jeg håpe :) 

test rom.jpg

Det ble knallbra :)

Anonymkode: cc42b...03e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...