Gå til innhold

Hva har du av krydder etc NÅ?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Tenker på kryddere, ferdigposer med vafler (?), mel, sukker, bakepulver, gelépulver.... Alt sånt.. Hva er din liste, hvor lang er den? Er nysgjerrig på om jeg har mye eller lite i hylla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Hva har ikke jeg av krydder i skapet mon tro? Har to fulle hyller med krydder, tipper vi har det meste. Vi lager all mat fra bunnen, og bruker mye krydder. 

Av bakevarer har jeg alltid tørrgjær (selv om jeg foretrekker fersk gjær) natron, hornsalt, bakepulver, vaniljesukker, vaniljestang, gelatinpulver/plater, sukker, perlesukker, melis, vanlig hvetemel, fin sammalt hvetemel, pizzamel, mandelmel, linfrø, valmuefrø, gresskarkjerner, solsikkefrø - puh kommer ikke på mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigposer: absolutt ingenting. Jeg har mel (siktet hvete, fint sammalt hvete, grovt sammalt hvete, fint sammal rug, grov sammalt rug, havremel, havregryn, byggmel), bakepulver, natron, hornsalt, gjær, vaniljesukker, vaniljeekstrakt, kakaopulver, og alt annet man trenger for å bake. 

Krydder & urter: timian, rosmarin, estragon, basilikum, persille, dill, oregano, nellik, muskat, anis, gressløk, løkpulver, hvitløkspulver, paprikapulver, røkt paprikapulver, gurkemeie, ingefær, kayennepepper, chili, spisskumin, kanel, kardemomme, sterk karri, mild karri, garam masala, og nogot attåt. 

Anonymkode: cc8c7...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder: kajennepepper, paprika, hvitløkspulver, cumin, oregano, basilikum, timian, muskatnøtt, gressløk, kanel, kardemomme, estragon, karri, sitronpepper, Natvigs krydderblanding, og hjemmelaget tacokrydder. Salt og pepper så klart :)

Bakevarer: hvetemel (siktet og sammalt fin), grov sammalt rug, havregryn, bakepulver, vaniljesukker, tørrgjær, natron, kakaopulver, sukker, melis, havrekli, kruskakli, solsikkekjerner, linfrø, sesamfrø. Baker ikke egentlig så ofte. Akkurat nå har jeg en ferdigpose vaffelrøre stående også, men det er ikke normalen - foretrekker ting fra bunnen.

Endret av Egiett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen "ferdigposer". 

Krydder; paprika, chili, kajenne, malt pepper, salt, gourmetsalt, helpepper, muskat, ingefær, persille, timian, oregano, løkpulver, hvitløkspulver, estragon, gressløk, karri, spisskummen, garam masala, kanel, kardemomme, rosmarin, stjerneanis, basilikum, nellik, gurkemeie. 

Bakevarer; hvetemel, fin sammalt hvete, grov sammalt hvete, fibramel, griljermel, potetmel, gjær, søtgjær, natron, hornsalt, bakepulver, vaniljesukker, vaniljepulver, melis, kakao, sukker, perlesukker, mandler, hasselnøtter, solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, havregryn, kokosflak, sukrin, sukrin +. 

Tror det var alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FantasDick skrev:

Ingen "ferdigposer". 

Krydder; paprika, chili, kajenne, malt pepper, salt, gourmetsalt, helpepper, muskat, ingefær, persille, timian, oregano, løkpulver, hvitløkspulver, estragon, gressløk, karri, spisskummen, garam masala, kanel, kardemomme, rosmarin, stjerneanis, basilikum, nellik, gurkemeie. 

Bakevarer; hvetemel, fin sammalt hvete, grov sammalt hvete, fibramel, griljermel, potetmel, rismel, gjær, søtgjær, natron, hornsalt, bakepulver, vaniljesukker, vaniljepulver, melis, kakao, sukker, perlesukker, mandler, hasselnøtter, solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, havregryn, kokosflak, sukrin, sukrin +. 

Tror det var alt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, FantasDick skrev:

 

Pluss på anis, sennepsfrø, paprikapulver og laurbærblad så er listene våre identiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SkjultBruker skrev:

Pluss på anis, sennepsfrø, paprikapulver og laurbærblad så er listene våre identiske. 

Jeg har laurbærblad og paprikapulver også!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt, malt sort pepper, hvitløk, oregano, basillikum, ingefær, spiskummen, koriander, lauvberblad, grillkrydder, pomfrikrydder, timian, paprikapulver, peppermix, chillipulver, gourmetsalt, løkpulver, gressløk, karri, kardemumme, garam masala, kanel, gressløk, sitronpepper, dill, og 2 typer popcornkrydder som smaker gymsokker. Tror det er alt i alle fall:P

Hvetemel, havregryn, sukker, kakaopulver, sukrin, gelatinplater, gelebokser(som du blander med vann), tørrgjær, melis, mandler, valnøtter, bakepulver, vaniljesukker, 2 glass konditorfarge... Bruker lite sånne ferdig-poser, men det hender seg. Har ferdig taco-krydder da, det må jeg innrømme.

Anonymkode: ff166...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Altså.. dere som ikke har ferdigposer: Dere trenger ikke å skrive at dere ikke har ferdigposer! Det var kun et forslag til hva folk kan ha i skapet. Og at det inngår i hva jeg tenkte på siden det er pulver. 

Sånn ellers, takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydre

Løkpulver, hvitløkspulver, paprikapulver, smoked paprika, mineralsalt, salt med jod, vanlig salt, himalaya salt, maldonsalt, havsalt, hvit pepper, grovkvernet pepper, peper med røde(?) greier i, finmalt pepper, sitronpepper, tørket oregano, tørket basilikum, tørket dill, tørket rosmarin, tørket timian, tørket koriander, tørket persille, kanel, en sterkere kanel, vaniljestang, vaniljepulver, ekte vaniljepulver, muskat i pulverform, ingefær i pulverform, cayennepepper, chillipepper, tørket chilliflak, malt chilli, gurkemeie, spisskummen, kumin, safran, fennikel frø, mynte blader, garam mansala, kardemomme, grillkrydder, pizzakrydder, fiskekrydder, salatkrydder, kjøttkrydder, potetkrydder, tørket gressløk, indian tandoori, tørket estragon, einebær (urk), sennepsfrø, urtesalt 

 

Bakevarer

Vanlig hvitt sukker, brunt sukker, litt sukrin gold, "coconut sugar", perlesukker, honning, lys sirup, mørk sirup, siktet hvetemel, siktet spelt mel, byggmel, siktet rugmel, mandelmel, vanlig rug, havregryn lettkokte, havregryn store(?), maizena, potetmel, bokhvetemel, griljermel, bakekakao, finere bakekakao, mandler, valnøtter, hasselnøtter, pistasjnøtter, peanøtter, revet kokos, bakepulber, natron, hornsalt, fersk gjær, tørr gjær vanlig bakst, tørr gjær søt bakst, chiafrø, sosikkefrø, linfrø, sesamfrø, gresskarkjerner, quinoa, bokhvete, hirse

Ellers har vi noen poser med ferdigsupper, sauser, foccacia, scones, surkål, osv. Blir sjeldent tatt i bruk. Vi har altfor mye mat fra før av:rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Tatt fra hukommelsen, da jeg ikke gidder å reise meg for å sjekke :fnise::

Krydder:
havsalt, seltin, urtesalt, hel svart pepper, kajennepepper, chilipulver, karri, dill, muskat, kardemomme, dill, basilikum, estragon, timian, koriander, anis, kummin, einerbær, laurbærblad, fajitas-krydderblanding, taco-krydderblanding, provence-krydderblanding (alt tørket), persille (nedfryst uten tørking først), pluss noen terninger med grønnsakbuljong

Bakevarer/tørrvarer
Hvetemel, grov sammalt hvete, fin sammalt hvete, rugmel, byggryn, maizena, potetmel, havregryn, sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner, mandler, sukker (løs raffinade), melis, sukkerbiter (ok, ikke akkurat bakevarer...), vaniljesukker, bakepulver, natron, et par pakker gele, litt forskjellig kakepynt av den typen man strør oppå glasuren.
I tillegg har jeg diverse utgaver av pasta, makaroni, ris og couscous.

Ferdigposer
Potetmos, en pakke lasagne, en pose vaffelmix, bearnaisesaus, tomatsuppe (muligens noen flere supper også) og noen poser «Real turmat». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Mel
Sukker
Salt
Pepper
Muskat
Timian
Laurbærblader
Einebær
Tacokrydder
Oregano

Har ingen ferdigposer akkurat nå (er ikke helt mot det eller noe sånt. Har bare ikke funnet noe her som jeg liker noe særlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salt, seltin,pepper,sitronpepper,chili,paprika,kajennepepper,oregano,kardemomme,garam masala, tandoori masala,spisskummen,grillkrydder, vaniljestang, to typer popcornkrydder, kummin, ceylonkanel,sukrin,karri,natvigs krydderblanding,gurkemeie

Havregryn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder: Salt + maldonsalt, pepper i kvern, og hel pepper, hvitløkspepper, paprikapulver, piri piri(chili), spisskummen, estragon, oregano, basilikum, hvitløkspulver, karri, gastromat, sitronpepper, kajennepepper, kardemomme, muskatnøtt, kanel, grillkrydder, gressløk, dill og  svartfrø(kalonji)

I bakevareskuffen: Ekte vaniljesukker, vaniljestang, vaniljeekstrakt, bakepulver, natron, hjortesalt, fiberhusk, hvetemel(siktet og grovmalt), havregryn, havremel, byggryn, linfrø, solsikkefrø, femkornblanding, bakekakao, melis, hvitt sukker, brunt sukker, perlesukker, (kandissukker), lys sirup, maissirup, tørrgjær, gelatinplater og utallige typer strøssel og konditorfarger.

Middagstørrvare: Noen få poser med peppersaus og kyllingsaus, dipmix, maggie juicy chicken, griljermel, grønnsaks- og kjøttbuljongterninger, pasta(fusilli, makaroni, spagetti, penne og lasagneplater), jasmin- og fullkornsris og noen få poser med diverse supper og gryter(som omtrent bare blir liggende.)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder: Pepper, oregano, basilikum, kanel, dill, fiskekrydder, estragon, rosmarin, salt

Bakevarer: hvetemel, sammalt rugmel grovmalt, sammalt rugmel finmalt, melis, hvete helkorn, sammalt hvete grovmalt, bakepulver, melis, sukker, havremel.

Middagstørrvarer: fullkornsris, fullkornspasta, havremel, bernaisesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bakevarer: hvetemel, fullkornsmel, sukker, melis, natron, vaniljesukker, bakepulver, tørrgjær

Krydder og urter: sort pepper, sitronpepper, persille, kanel, koriander (fersk og malt), kardemomme, paprikapulver, chilipulver (hot), dill, karri, curry, madras, garam masala, piffi, gastromat, rosmarin, oregano, estragon, hvitløkspulver, spisscummin, cayenne, laurbærblad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Badebuksa skrev:

Tenker på kryddere, ferdigposer med vafler (?), mel, sukker, bakepulver, gelépulver.... Alt sånt.. Hva er din liste, hvor lang er den? Er nysgjerrig på om jeg har mye eller lite i hylla ;)

Krydder: en hel hylle i et kjøkkenskap fullt med krydder. Mye av det er stablet i høyden, som f.eks krydderet fra Herbaria. Der har jeg tre i høyden. Eksakt hvilke typer krydder blir for mye å ramse opp...har det meste

I de to hyllene over har jeg også litt krydder i poser, et par store glass med tørket kantarell, 2 pakker med gelatinplater og 3 poser med gelatinpulver, 3 poser sesamfrø, 2 poser gresskarkjerner, 1 pose linfrø, 2 poser kokosmel, agavesirup, honning, bakekakao, kruskakli, frysepulver, diverse konditorfarger, mandelessens, peppermynteolje, buljong på glass og terninger, vaniljepulver, bakepulver, jbkm, fiberhusk, søtningsmidler...ja og sikkert en hel del til innimellom som jeg ikke husker i farten

I kjøleskapet har jeg finmalt mandelmel, og i et kjøkkenskap har jeg ca 3 kilo mandler + en hel del kartonger med knuste og hele tomater og kokosmelk

Tror ikke jeg har noe mer tørrvarer enn det

Endret av Wenda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder:

Sitronpepper, basilikum, paprika, chili powder, timian, rosmarin, urtekrydder med hvitløk, oregano, pizzakrydder, urtesalt, grillkrydder, provencekrydder. 

Bakevarer:

Mel, vaniljesukker, sukrin gold, mandelmel, fiberfin, fiberhusk, johannesbrødkjernemel, bakepulver, sammalt hvete, havregryn, chiafrø, sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...