Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Syns det høres lurt ut at du ringte gynekologen, så vet dere litt om alternativene. For meg har det  vært godt å vite at det finnes alternativer, selv om jeg ikke har hatt noe som helst lyst til å bruke dem. Har nok lest litt for mye om pergo jeg også i det siste, og man kan bli skremt. Men på en annen side, alle medisiner har bivirkninger, og googler man så dukker alt det negative opp. Det er mange som har blitt gravide og fått orden på syklusen med pergo også :) Det høres uansett lurt å prøve litt til, og så ha det klart som neste steg om det ikke skjer noe . Vi skal kanskje teste pergo i neste syklus, om det ikke blir IVF med en gang. Så da kan jeg forhåpentligvis fortelle deg at det ikke var så ille som fryktet :) 

Håper du får ei fin helg, men noen koselige, lange helgemorgener med kaffe og radio!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 15.9.2016 at 20.19, Illy skrev:

Syns det høres lurt ut at du ringte gynekologen, så vet dere litt om alternativene. For meg har det  vært godt å vite at det finnes alternativer, selv om jeg ikke har hatt noe som helst lyst til å bruke dem. Har nok lest litt for mye om pergo jeg også i det siste, og man kan bli skremt. Men på en annen side, alle medisiner har bivirkninger, og googler man så dukker alt det negative opp. Det er mange som har blitt gravide og fått orden på syklusen med pergo også :) Det høres uansett lurt å prøve litt til, og så ha det klart som neste steg om det ikke skjer noe . Vi skal kanskje teste pergo i neste syklus, om det ikke blir IVF med en gang. Så da kan jeg forhåpentligvis fortelle deg at det ikke var så ille som fryktet :) 

Håper du får ei fin helg, men noen koselige, lange helgemorgener med kaffe og radio!

 

Ja, jeg syns også det er fint å få vite litt mer om alternativene som vi har. Og du har jo helt rett, Illy, i at når man googler noe så kommer det masse negativt opp. Håper jo at det ikke er så "skummelt" som det kan virke. :) Så det kan faktisk bli til at dere går direkte på ivf? Antar du vet mer om veien videre etter neste legetime, så jeg blir nok oppdatert i dagboka di. :)

 

Helga går dessverre mot slutten allerede. Dessverre alt for raskt denne gangen. Jeg har nemlig vært på jobbreise i det store utland denne uka, og kom ikke hjem før lørdag ettermiddag. Sukk, skulle gjerne ha hatt litt mer fri før jobb, men i morgen er det på'n igjen. Denne uka blir det jobbreise fra tirsdag-torsdag. Det er litt synd, fordi jeg tror jeg skal ha EL i uka som kommer. Får legge inn aksjer i dag og i morra i det minste. :)

Hmmm, da tror jeg det er pp11? Holder på å gå i surr her. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss klaffet det jo på første pergokur :) Så jeg syns definitivt bivirkningene var verdt det. Nå merket ikke jeg så mye da, kun mer smerter ved EL. Syns egentlig bare det var gode symptomer, i og med at jeg nesten aldri kjente når jeg hadde EL til vanlig. Så for oss var pergo stor suksess uten noe særlig bivirkninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.9.2016 at 19.59, Atziri skrev:

Hos oss klaffet det jo på første pergokur :) Så jeg syns definitivt bivirkningene var verdt det. Nå merket ikke jeg så mye da, kun mer smerter ved EL. Syns egentlig bare det var gode symptomer, i og med at jeg nesten aldri kjente når jeg hadde EL til vanlig. Så for oss var pergo stor suksess uten noe særlig bivirkninger :)

Takk for svaret, det gjør godt å lese om sånne suksesshistorier. :) Jeg merker heller ikke noe særlig til El, så sånn sett håper jeg at jeg får samme pergo-opplevelsen som du har hatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei hektisk uke på jobb med befaringer, har jeg selvsagt klart å bli syk. Jeg har heller ikke klart å få positiv EL-test. Hadde en ganske sterk strek på søndag, men mandag-onsdag var de alle svært svake. På grunn av reising fikk jeg ikke testet i går, og jeg vet ikke om det er noe vits i å teste i dag. En evt. EL skal ha kommet og gått nå. 

Jeg har tenkt en del på det med pergotime. Jeg tror jeg skal legge fram for mannen at jeg ønsker å starte med det i november. Prøve bittelitt mer selv først. :)

Katta var supersnill trøster i sted, men etter å ha mast seg til vann fra springen på badet har han nå forduftet. Det er jo ekstra spennende for han å være ute nå for tida. Alt det løvet som fyker er det jo spennende å fange! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så typisk å bli syk når man endelig kan slappe av litt! Håper du får til å nyte helga litt allikevel. Og det er også typisk å gå glipp av EL. Men det er kanskje sannsynlig at den kom mellom testen på søndag og testen på mandag da? Bra at katta passer på og trøster! :)

Skjønner godt at dere vil prøve litt til før Pergotime. Selv syns jeg det er litt skummelt, men samtidig er jeg veldig ivrig etter å komme igang nå. Kanskje det er akkurat det som skal til :) Sånn aller helst håper jeg at EL var på et perfekt tidspunkt denne måneden, og at det alt har klaffet for dere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Ville bare legge igjen en hilsen hos deg også, jeg har ikke lest igjennom hele tråden, for den var lang :D

Men ser ut som vi er i litt like situasjon ;) Vi er begge første gangs prøvere over 30 ;) og vi har begge litt snodig eggløsning? Stemmer det? 

Uansett,  ønsker deg masse lykke til og gleder meg til å følge deg på ferden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2016 den 21.52, Ruccula skrev:

Heisann! Ville bare legge igjen en hilsen hos deg også, jeg har ikke lest igjennom hele tråden, for den var lang :D

Men ser ut som vi er i litt like situasjon ;) Vi er begge første gangs prøvere over 30 ;) og vi har begge litt snodig eggløsning? Stemmer det? 

Uansett,  ønsker deg masse lykke til og gleder meg til å følge deg på ferden :)

Hei og takk for hilsen! :) Det stemmer det at vi begge er førstegangsprøvere over tredve. (Har faktisk klart å bikke 34 - iiiik!) Og ja, om ikke EL til meg er rar, så er det ihvertfall veldig vanskelig for meg å påvise med sikkerhet når jeg har det. Har ingen symptomer, og ikke alltid EL-tester fanger de opp. Det som er mest utfordrende for min del er at syklusene er ganske lange og til tider veldig ustabile. Sukk. Men man kan jo ikke gi opp håpet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsmorgen og jeg sitter i sofaen med kaffekoppen. Liker jo veldig godt disse rolige morgenene, og det er jo sånn som man har mange av når man ikke har barn. Akkurat nå føler jeg meg litt trist igjen. Denne her PP gikk ikke så bra. Jobbreiser, uklar EL og sykdom til både meg og mannen har ført til at vi har lagt inn minimalt med aksjer denne måneden. Og da sier det seg selv at sjansene for at det ble klaff er små. Av en eller annen grunn tok jeg en graviditetstest på fredagsmorgenen. Ovia mente det var på tide, så da tenkte jeg skitt la gå. Den var selvsagt blendahvit. Ikke merker jeg noe som helst på kroppen av liksom-symptomer heller. 

Jaja, sånn går nu dagan. Er litt demotivert for tida, og jeg merker at det går litt utover sexlysten akkurat nå. Men det tar seg vel opp igjen. Det gjelder å prøve å holde motet oppe, og ikke minst prøve å ikke la prøvinga få et for stort fokus i hverdagen. Men det er lettere sagt enn gjort innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! Vi får jo nyte disse rolige morgenene mens vi kan, for etter hvert går ikke det mer, det er jeg sikker på :) Ikke før ungen(e) har blitt tenåring(er), og begynt å sove halve dagen i helgene i hvert fall! Men jeg kjenner igjen følelsen. Noen ganger er det vanskelig å nyte roen når man mer enn gjerne hadde byttet den bort. Har hatt noen sånne litt triste morgener. Det blir ikke noe bedre av å ha tatt en test, eller fått et symptom på at mensen nærmer seg, slik at det lille håpet som lurte i bakhodet forsvinner.

Prøving og sexlyst er et kapittel for seg syns jeg. Sex må jo ikke, som samboeren min sier, bli utelukkende produksjon. Men skuffelse og bekymring påvirker lysten. Å beholde lyst, og å kose seg og nyte høsten er i hvert fall et prosjekt som krever innsats.

Sender noen varme tanker og håper at resten av dagen blir god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg logget meg på KG igjen. Har nesten ikke vært her de siste ukene. Det har vært svært hektisk på jobb, med mye reising og annet stress - og ikke minst overnattingsbesøk av slekt de siste helgene. Ergo har det vært lite egentid foran pc`n. Men det har i og for seg vært fint også. Det gjør seg med en pause av og til, det gjør det lettere å ikke tenke prøving hele tida. 

Motivasjonen denne pp er litt bedre enn forrige måned. Appene mine sier at jeg er i den fruktbare fasen nå og at EL skal være like rundt hjørnet. Har tatt EL-tester siden onsdag. Ingen positive enda, men vi har lagt inn aksjer. Dessverre starter mannen med ei sinnsykt hektisk uke på jobb i morgen hvor han har døgnvakt. Dette skjer kun noen få ganger i året. Så det blir verre for oss å legge inn aksjer i uka som kommer. Det blir ihvertfall ikke spennende sex av det, prøve å mote seg opp til litt kos når man er supertrøtt og sliten er ikke bare, bare. Så vi får se hvordan det går. Det er fortærende at slike jobbhendelser også skal forverre prøvinga. 

Hvis det ikke klaffer denne gangen blir det vel til at det blir pergotime i november. Jeg må dobbeltsjekke litt med en jobbreise jeg har, men jeg håper på at det ikke skal bli et for stort problem. 

Usj, det er vel ikke helt positivt at jeg automatisk tenker at det ikke blir klaff denne gangen heller. Får vel prøve å tenke litt positivt, men det har jo faktisk blitt en vane dette med negative tester og TR som kommer uten nåde hver måned. Når skal det da bli vår tur?

Nei - slutt å tenke på dette nå. Det er lørdagskveld og man er (forholdsvis) unge og friske. Og katta ligger på ryggen og snorker med den lille, søte rosa pelsmagen sin så god den er. Får kose litt med han i stedet, før det blir mekking av en bedre middag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en rolig og avslappende lørdagskveld etter alt stresset! :) Og både tid og inspirasjon til å gjøre sånt som skal til når EL nærmer seg! Får håpe det skjer veldig straks. Det er definitivt fortærende når jobb ødelegger. Det blir fort pliktsex av sånt, eller ikke noe i det heletatt.

Kjenner til det med å bli vant til negative tester og TR. Det blir deres tur, men det hadde vært jo vært veldig greit å vite når. Håper det er denne måneden som endelig blir et unntak fra regelen. Og ellers så øker sjansene med pergo i november (og måneden etter, har jeg nettopp lært). :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Illy skrev:

Håper du har en rolig og avslappende lørdagskveld etter alt stresset! :) Og både tid og inspirasjon til å gjøre sånt som skal til når EL nærmer seg! Får håpe det skjer veldig straks. Det er definitivt fortærende når jobb ødelegger. Det blir fort pliktsex av sånt, eller ikke noe i det heletatt.

Kjenner til det med å bli vant til negative tester og TR. Det blir deres tur, men det hadde vært jo vært veldig greit å vite når. Håper det er denne måneden som endelig blir et unntak fra regelen. Og ellers så øker sjansene med pergo i november (og måneden etter, har jeg nettopp lært). :)

Lørdagskvelden ble veldig fin og veldig avslappende. Sovnet på sofaen! Det er litt godt også, selv om jeg føler meg som en gammel dame når jeg gjør det. :fnise: I dag blir det ut på tur og forhåpentligvis forbrenne litt av all sjokoladen jeg spiste i går. 

Jeg håper vi klarer å få til å kost oss litt sammen denne uka til tross for hektiske jobber. Heldigvis er vi i samme by, det hadde jo faktisk vært verre hvis ikke, nå har vi jo en sjanse. :) Så det gjelder vel å tenke positivt og være litt glad. Høsten er en fin tid syns jeg, og det er generelt mye å være glad for. :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere har fått utnyttet smutthullene i den travle hverdagen til kos av ulike typer, også den som foregår i senga, og at EL har meldt ankomst :)

Jeg sovnet ofte på sofaen da jeg var i starten av 20-åra (også), så det er ikke bare gamle damer som gjør det. Du har rett i at høsten er fin, så det er om å gjøre å få til å nyte det litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det plutselig blitt selveste halloween-dagen. Hurra, jeg elsker halloween og skumle ting. Har laget gresskarpai for første gang nå i helga. Og ikke for å skryte, men den ble skikkelig god! Må gjentas flere ganger. Skummel film har vi også fått sett i helga. Veldig bra! :biggrin: 

Forrige uke klarte vi å snike oss til å legge inn noen aksjer, selv om det var litt tungt når man egentlig hadde mest lyst til å gå inn i koma. Dessverre fikk jeg aldri positiv el-test denne gangen heller, så jeg vet egentlig ikke om/når jeg hadde el. Det er ganske fortærende... I det minste har vi prøvd, og føler det er større sjanse denne pp enn forrige. Og det er da i det minste noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Cartina skrev:

Her vil jeg følge med! :) (Jeg har faktisk lest hele tråden :fnise:)

Velkommen skal du være! Og jeg er imponert over at du har lest hele tråden, veldig hyggelig. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag nr. to som sengeliggende. Jeg har selvsagt klart å bli syk igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor, men plutselig ligger man her og hoster og harker, det føles som om det konstant ligger noe tungt over brystkassen - og det vil ikke forsvinne. Jeg er så lei, og syns ikke det var lenge siden sist. 

Ellers kan jeg "rapportere" om murringer i korsryggen. Det er sånn som det ofte er i forbindelse med mensen, så kanskje det er et tegn på at TR kommer denne gangen også. Jeg vet jo aldri med sikkerhet når TR skal komme, siden alle syklusene mine har vært ganske varierende i lengde. Trolig er mandag 7. november dagen, evt i løpet av neste uke. Her får jeg smøre meg med litt mer tålmodighet. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, forkjølelse er kjipt, kjedelig og plagsomt! Enkelte høster er det som at om man først har fått én, blir immunforsvaret nedsatt og man får alt som går. Håper du har sitron, ingefær og honning (hvis du liker det da). Det hjelper, eller det gjør det kanskje ikke, men det er godt og lindrer i hvert fall litt.

Du er i den kjedeligste delen av ventetida nå da. Kanskje murringene er et positivt tegn, siden de kommer så tidlig? Satser på det!

Riktig god bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...