Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Snotra skrev:

TR kom på lørdagskvelden, som fryktet. Veldig skuffende. Det var selvsagt det jeg hadde mistanke om, men skuffelsen er der uansett. Nå må jeg bare prøve å ikke fokusere på det og heller tenke at det skal gå bra neste gang. Heldigvis er mannen min positiv av natur, for det er ikke jeg. Jaja. :) 

Teite TR! Det hjelper faktisk ikke å ha mistanke og være forberedt på det, man blir jo lei seg og skuffa. TR fører gjerne med seg negative følelser ellers også, så når man prøver og blir skuffet, blir det toppen av dritt. Jeg har innarbeidet at TR betyr å være ekstra snill mot seg selv, for å prøve å putte noe positivt inn i det. Nå har jeg en veldig god sjokolade jeg fikk av ei venninne, som jeg ikke får røre før TR er her! Så sånn sett er det én god ting med at jeg neppe er gravid denne måneden, sjokoladen hadde ikke holdt seg fin i ni måneder.

Sender en klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 1.4.2016 at 9.58, Snotra skrev:

Heisann Atziri! Hyggelig med hilsen og lykkeønskninger! :) 

Angående legebesøket - han sa ingenting spesielt om det med lutealfasen. Da jeg tok det opp, sa han kun at det ikke var uvanlig at det tok tid før syklusene ble stabile og "normale" når man slutter på p-piller. Han sa at det var normalt at det kunne ta opp til 1-1,5 år før man ble gravid. Så ikke være bekymret etc. :PSå lite kunnskap og støtte å få der i denne omgang, men det er sikkert fordi det har gått såpass "kort" tid enda. Jeg sluttet jo med p-piller i september. Men blodprøver gikk han med på. Så jeg er spent på om de forteller noe fornuftig. Har du egen dagbok her du også, Atziri? 

 

Jeg har forresten ikke tatt en test i dag. Glemte det helt av i morrest, fikk det så travelt. Pluss jeg lurer på om jeg spottet litt i går ettermiddag, og da ble jeg overbevist om at TR er på vei... Får se om jeg tester i kveld eller i morra, hvis det ikke utvikler seg noe mer. 

 

 

Har forsåvidt dagbok ja, men den er litt "død" for øyeblikket. Ligger under A-L 😊 Jeg prøver egentlig å holde meg litt unna KG, for prøvinga tok sånn overhånd. Etter å ha prøvd i 9 måneder (inne i den 10ende nå), så trenger jeg å prøve og tenke på andre ting. Skuffelsen blir bare så enormt stor. Men klarer likevel ikke la vær og lese litt her inne 😊 

Så dumt at TR kom denne måneden for deg 😞 Sender over en klem, vet godt hvordan det er :klem:

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for sympati, snille dere. Det hjelper på å høre fra andre som (dessverre) kjenner til samme følelsen. :) 

Og Atziri, jeg skjønner godt at det nok kan være bra med en pause fra KG innimellom, særlig når man har opplevd mange nedturer. Håper det ordner seg for dere raskt! :smilyblomst:

 

I dag prøvde jeg å ringe til legekontoret angående de blodprøvene jeg tok. Jeg har ikke hørt noe, så antar at det betyr at alt er "normalt", men jeg ble anbefalt å ringe uansett. Jeg kom aldri igjennom, så jeg får prøve på nytt i morgen. Jeg skal også til en privat gynekolog mot slutten av måneden. Det er en time jeg bestilte rett over jul. Vi har så få gynekologer her i byen, så jeg har opplevd å måtte vente i godt over et halvt år på å få komme til en vanlig GU. Denne gangen fikk jeg faktisk time overraskende tidlig. :PJeg vet ikke hvorfor jeg bestilte den timen, men jeg tenkte det kunne være greit å ha noen å snakke med hvis jeg ikke hadde blitt gravid innen april. Og plutselig har det blitt april!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg litt sur. TR holder det gående fortsatt. Det vil si, jeg tror kanskje i dag er siste dagen, men da har den vart siden forrige lørdag. Altså ca. ti dager. Aaargh, syns det var ille nok med sju-åtte dager, som har vært vanlig for meg siden jeg sluttet på p-pillene. 

Jaja, det skal bli godt å bli ferdig med det og starte på en ny pp. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe særlig, skjønner godt at du er sur! :angry: Har du kommet igjennom til legekontoret og fått svar på blodprøvene nå?  Da jeg tok slike prøver sist, fikk jeg beskjed om at jeg hadde tomme jernlagre og anemi, og legen fant ikke noen annen grunn til det enn at syklusene mine har blitt kortere og jeg blør oftere. Det samme kan antagelig skje når man blør lenge? Jeg regner med de sjekket jern hos deg, men hvis det var i grenseland, men ikke lavt enda, følg med framover. 

God du ser framover mot ny pp :) Krysser alt for at denne blir bra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, jeg fikk svar forrige uke - alle prøvene som ble tatt var innenfor normale verdier. Så der ble man ikke særlig mye klokere. Begynner så smått å se fram til timen hos den private gynekologen nå. Hun har lang erfaring med barnløse og de som har fruktbarhetsutfordringer. Bare fjortendager igjen plutselig. :)

Driver fremdeles og spotter. Grr - kan ikke systemet være som "normalt" snart? Jaja, tenker jeg starter med en el-tester igjen til helga. På toppen av det hele skal mannen på jobb-reise fra søndag til fredag, og appene sier at el skal være i neste uke. Hmmm... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Illy skrev:

Det er ikke noe særlig, skjønner godt at du er sur! :angry: Har du kommet igjennom til legekontoret og fått svar på blodprøvene nå?  Da jeg tok slike prøver sist, fikk jeg beskjed om at jeg hadde tomme jernlagre og anemi, og legen fant ikke noen annen grunn til det enn at syklusene mine har blitt kortere og jeg blør oftere. Det samme kan antagelig skje når man blør lenge? Jeg regner med de sjekket jern hos deg, men hvis det var i grenseland, men ikke lavt enda, følg med framover. 

God du ser framover mot ny pp :) Krysser alt for at denne blir bra! 

Takk for kryssninger forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med el-testene. Oppdaget at jeg har bare sju tester igjen, så håper det holder fram til positiv test. :)

Også er det jo litt fortærende at mannen reiser bort i morgen fram til fredag, det kan jo hende det føkker opp hele denne perioden. Det blir å legge inn aksjer i morgen og på fredag og håpe på det beste. 

I kveld skal vi kose oss med reker og hvitvin. Vi gleder oss alle tre - katta er nemlig helt gal etter reker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min nekter å smake på reker. Eneste menneskemat han noensinne har spist er kikerter som han digger :ler:

Jeg har noen EL-tester og graviditetstester liggende om du vil ha. Om du er komfortabel med å sende meg adressen din da, skjønner om du ikke har lyst :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes herlig ut! Ergerlig med menn som reiser i jobben, vi har samme problemet denne gangen... Det er bare å håpe at el innretter seg etter mennene og kommer på et passende tidspunkt!

Kos dere alle tre!:vin:(det burde vært et hvitvins-emoticon her, rød går dårlig til reker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.4.2016 at 21.03, A4-livet skrev:

Katten min nekter å smake på reker. Eneste menneskemat han noensinne har spist er kikerter som han digger :ler:

Jeg har noen EL-tester og graviditetstester liggende om du vil ha. Om du er komfortabel med å sende meg adressen din da, skjønner om du ikke har lyst :Nikke:

Tusen takk for tilbudet, det er kjempesnilt av deg! Nå har det seg sånn at jeg bestilte nye tester i går, så da ordner det seg for meg. Du får heller donere de til noen andre trengende. Veldig, veldig snilt av deg altså - så jeg takker så mye! :smilyblomst:

 

Helga gikk så alt for fort dessverre, og nå lever jeg som gressenke - mens jeg følger nervøst med på el-testene. Jeg vet ikke helt om jeg skal håpe at de blir positive raskt (altså i morgen), siden vi la inn aksjer i går, eller om jeg skal håpe den blir positiv først på fredag. Hmmm. Jaja, det blir uansett ikke noe jeg har kontroll over. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt negativt på el-test-fronten.

Venter utålmodig på helg, denne uka er noe herk når det gjelder jobb. Masse stress og annet styr, så jeg gleder meg til en liten pause. Men det er jo bare tirsdag enda. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tenkte jeg atte Hæ?! Er det bare tirsdag?? Meeen så så jeg at du hadde skrevet det i går.... Satser på at dagene flyr sånn at du får tatt deg inn igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du halvveis i uka i hvert fall. Stress og styr på jobb er noe herk! Siden testene ikke har blitt positive enda, er det kanskje best at de venter med det fram til tidligst torsdag nå, og det er ikke lenge til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba

Vil gjerne følge med her :) Føler meg litt dum nå men jeg forstår ikke alle forkortelsene her, hva er TR?

 

Lyke til Snotra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Elphaba skrev:

Vil gjerne følge med her :) Føler meg litt dum nå men jeg forstår ikke alle forkortelsene her, hva er TR?

 

Lyke til Snotra!

De kommer du fort inn i :) Og de viktigste er:

  • IKM=Ikke kommende mens, dagen du forventer mensen, men den kommer ikke
  • EL=eggløsning
  • PP=prøveperiode
  • TR=Tante rød (mens)
  • TB = To blå (positiv test). 

Og de kjipe som du forhåpentligvis ikke trenger:

  • SA = spontanabort
  • MA = medisinsk abort
  • XU = svangerskap utenfor livmoren 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA betyr også missed abortion, altså at fosteret dør uten at kroppen støter det ut som ved spontanabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

MA betyr også missed abortion, altså at fosteret dør uten at kroppen støter det ut som ved spontanabort.

Det var det jeg mente ja! Kom ikke på hva det het, syntes ikke det stemte helt med medisinsk abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marimba skrev:

Det var det jeg mente ja! Kom ikke på hva det het, syntes ikke det stemte helt med medisinsk abort.

Fort gjort :) Og det ender jo gjerne med at man må ta medisinsk abort, så helt på viddene var du ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...