Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

To timer åpningstid. :klo: Det er ikke noe direktenummer til fødeavdelingen eller hvor enn du skal inn på kontroll? Det er jo ikke akkurat slik at noen som er forbi termindatoen sin alltid kan vente til 13:00 liksom. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Tonio skrev:

To timer åpningstid. :klo: Det er ikke noe direktenummer til fødeavdelingen eller hvor enn du skal inn på kontroll? Det er jo ikke akkurat slik at noen som er forbi termindatoen sin alltid kan vente til 13:00 liksom. :fnise:

Det nummeret som vi har fått oppgitt ved bestilling av overtidsvurdering er bare til resepsjonen på kvinne/barn-klinikken på sykehuset. Det er to andre nummer som går direkte til føden heldigvis. :) 

 

Da har jeg fått time til overtidsvurdering i morgen ettermiddag. Det blir jo spennende! Må lese meg litt opp på hva det faktisk går ut på, men antar det bare er en sjekk - og at det ikke er nødvendig å ha med fødebag osv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende! Nå skjer det i løpet av ei uke da! Det er trygt å kunne være spent på dine vegne og følge med på trygg avstand 😬 Jeg vil tro du får vite mer i morgen i hvert fall, kanskje det begynner å bli modent selv om du ikke merker det så godt? Kanskje de sier at "jo, hun her kommer nok i løpet av helga!" 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, nå er jeg ganske skuffa må jeg innrømme, og hormonelle meg blir litt på gråten. De ringte fra sykehuset og lurte på hvordan jeg hadde fått dagens time. Sa at jeg hadde ringt det nummeret som står på det offisielle skrivet fra kommunen angående graviditet og at jeg da fikk timen av ei som satt i den kvinne/barn-ekspedisjonen. Det viser seg ihvertfall at jeg ikke får overtidskontroll før på mandag. Er man ei uke over på en søndag blir timen mandag og er man ei uke over på en lørdag blir timen på fredag. Så lenge jeg er i fin form og kjenner liv er det ikke noe vits i for meg å komme inn i dag, fordi de kommer ikke til å gjøre noe spesielt uansett. Så da blir det time på mandag formiddag i stedet. (Og trolig på onsdag.)

Usj, skikkelig nedtur, når jeg så fram til å få vite mer om hva som faktisk er status, hvor stor er fjæra inni magen er, og er alt ok osv. osv. Sov skikkelig dårlig i natt fordi jeg lå og halvbekymret meg og tenkte på dagens kontroll. Og nå må jeg være tålmodig helga igjennom. 

Sånn hvis det ikke starter av seg selv da. Det hadde jo selvsagt vært det aller beste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh skjønner godt det er litt kjedelig ja!! :(håper bare fødselen starter nå! Les om den fødepizzaen!! Ikke prøvd den,men står på Rikshospitalets hjemmeside så kanskje det er noe i det 😂🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår skuffelsen! Så utrolig kjedelig. 

Her drev vi med heftig liggings i tiden før termin :fnise: M kom noen dager for tidlig, så jeg har troa ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødepizza har jeg faktisk aldri hørt om før. Kanskje det bør testes i løpet av helga ja. :fnise:

Og det skal definitivt bli noe på mannen i helga. :lur: Det er vel det eneste som er på en måte vitenskapelig dokumentert også, så ingen grunn til å ikke kose seg litt ekstra.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liggings funket med minste her også :Nikke: Var enten det eller snømåkingen, men ville gått for ligging om jeg var deg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, @Ruccula :)

 

Da er jeg hjemme igjen fra sykehuset. Det ble full pakke med kontroll av overlege og to legestudenter. Vi var usikre på om vi ville takke ja til å ha med studenter, men jeg syns det er viktig at de får prøve seg - dessuten håpet jeg på en enda grundigere time hvis de ble med og det ble det heldigvis. :) (De hadde det som en slags før-eksamen, så alt var veldig seriøst.) 

Status nå er at alt ser bra ut med mini i magen, den ligger på gjennomsnittlig størrelse, fostervann er bra, hjertelyd er bra osv. Når det gjelder meg selv så ligger jeg "nær" svangerskapsforgiftning, så jeg må være obs på en del symptomer og varsle med en gang noe utvikler seg. Hadde blodtrykket vært litt verre hadde det vel blitt igangsetting nå i dag. Legen (og den ene studenten) kjente også på livmorhalsen og hvor moden jeg var. (Auauauaua når legen gjorde det, kjente nesten ingenting når studenten gjorde det. :fnise: ) Livmorhalsen var visst "halvmyk" og ca 2 cm lang. Så modningen er i gang. Med det samme de holdt på ble jeg også strippet av legen. (Han spurte om jeg ønsket dette først selvsagt.) Det var faktisk ikke så jævlig som jeg hadde fryktet, selve modningsundersøkelsen var verre. Så rådet fra legen var at stripping i kombinasjon med sex kunne gjøre mye for framgangen det neste døgnet. Så selv om det ikke frister så mye akkurat nå, kommer vi til å følge legens råd. ;) 

Neste kontroll hvis ingenting skjer blir på onsdag, og hvis ingenting skjer deretter så blir det vel igangsetting på torsdag når jeg er 42+0. Jeg håper virkelig jeg slipper igangsetting altså.... Enn at ting skal gå så tregt? Jeg sovner så utrolig dårlig nå om nettene. Ligger hele tida på vakt for symptomer som sier at noe er igang. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Snotra skrev:

Tusen takk, @Ruccula :)

 

Da er jeg hjemme igjen fra sykehuset. Det ble full pakke med kontroll av overlege og to legestudenter. Vi var usikre på om vi ville takke ja til å ha med studenter, men jeg syns det er viktig at de får prøve seg - dessuten håpet jeg på en enda grundigere time hvis de ble med og det ble det heldigvis. :) (De hadde det som en slags før-eksamen, så alt var veldig seriøst.) 

Status nå er at alt ser bra ut med mini i magen, den ligger på gjennomsnittlig størrelse, fostervann er bra, hjertelyd er bra osv. Når det gjelder meg selv så ligger jeg "nær" svangerskapsforgiftning, så jeg må være obs på en del symptomer og varsle med en gang noe utvikler seg. Hadde blodtrykket vært litt verre hadde det vel blitt igangsetting nå i dag. Legen (og den ene studenten) kjente også på livmorhalsen og hvor moden jeg var. (Auauauaua når legen gjorde det, kjente nesten ingenting når studenten gjorde det. :fnise: ) Livmorhalsen var visst "halvmyk" og ca 2 cm lang. Så modningen er i gang. Med det samme de holdt på ble jeg også strippet av legen. (Han spurte om jeg ønsket dette først selvsagt.) Det var faktisk ikke så jævlig som jeg hadde fryktet, selve modningsundersøkelsen var verre. Så rådet fra legen var at stripping i kombinasjon med sex kunne gjøre mye for framgangen det neste døgnet. Så selv om det ikke frister så mye akkurat nå, kommer vi til å følge legens råd. ;) 

Neste kontroll hvis ingenting skjer blir på onsdag, og hvis ingenting skjer deretter så blir det vel igangsetting på torsdag når jeg er 42+0. Jeg håper virkelig jeg slipper igangsetting altså.... Enn at ting skal gå så tregt? Jeg sovner så utrolig dårlig nå om nettene. Ligger hele tida på vakt for symptomer som sier at noe er igang. :sukk:

Oh wautcha! Mannlig lege, studenter OOOG stripping... Jeg kjenner jeg blir helt svett i håndflatene bare av å tenke på en av dem :sprettoy: :P

alle tre og jeg hadde vært bevistløs :PJeg svimte jo av hos gynokologen fordi det var en mannlig lege i rommet ved siden av :blush:....  heldigvis er det ikke vanlig å være som meg.

Jeg synes du er døds tøff! 

Prøv og sov, hvil deg og samle krefter nå! :) spis godt og ta vare på deg selv :)

Masssse lykke til!  Gleder meg til oppdateringer! 

Snart er hun her!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på at litt ligging gjør at det setter i gang i løpet av morgendagen :jepp: Bra du lot studenter være med, det er jo som du skriver det de lærer av. Og så er det alltid greit å få en ekstra grundig undersøkelse, det er liksom gulrota (har hatt sykepleierstudent med på fødsel og hadde en lege som var i spesialisering (antar jeg, fikk ikke noe informasjon om det men hun hadde hvertfall med en mer erfaren lege) på undersøkelse når jeg hadde MA. Helt greit for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, ja!

Håper stripping er effektivt. Nå syns jeg du skal slippe å vente mer :Nikke: Det hørtes mye ut å bli undersøkt av en overlege og to nesten-leger, men samtidig så ble det nok veldig grundig nå. Lurer på om studenten hadde naturtalent for å sjekke modning, siden det ikke var så vondt. Eller motsatt? Jeg kjenner ei som fikk igangsatt fødselen i fjor høst, og sa at det var en drøm sammenlignet med første fødsel som startet av seg selv. Nå hadde det sikkert med mange ting å gjøre, også at det var andre gangen nå. Men hun var i hvert fall nervøs for å bli satt i gang, og nå bedyrer hun at det er ikke skummelt i det hele tatt. Sånn i tilfelle det ikke starter innen torsdagen. Men krysser fingrene for at den lille alt er ute da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er lille E kommet til verden. Riene startet allerede på mandag kveld, og nesten to døgn etter var hun ute. :) 

Dessverre utviklet fødselen seg til et rent mareritt for meg mot slutten, og det lille nurket vårt ligger nå alene på intensiven mens jeg kommer meg til hektene på barsel. 

Fødselshistorie tror jeg kommer etter hvert, men jeg vil kanskje ikke anbefale at noen av dere som skal føde i det nærmeste skal lese den.... 

Heldigvis, og det eneste som teller, er at det ser ut til at lille E blir helt frisk, og jeg har til og med fått pumpet litt viktig morsmelk til henne. 

 

Hun er selvsagt den vakreste skapningen på jord. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snotra skrev:

Da er lille E kommet til verden. Riene startet allerede på mandag kveld, og nesten to døgn etter var hun ute. :) 

Dessverre utviklet fødselen seg til et rent mareritt for meg mot slutten, og det lille nurket vårt ligger nå alene på intensiven mens jeg kommer meg til hektene på barsel. 

Fødselshistorie tror jeg kommer etter hvert, men jeg vil kanskje ikke anbefale at noen av dere som skal føde i det nærmeste skal lese den.... 

Heldigvis, og det eneste som teller, er at det ser ut til at lille E blir helt frisk, og jeg har til og med fått pumpet litt viktig morsmelk til henne. 

 

Hun er selvsagt den vakreste skapningen på jord. :rodmer:

GRATULERER sååååååå mye med jenta !!! :mynona:

Forferdelig å høre at dere hadde en dårlig opplevelse :( og nyfødt intensiven??? Woot?!! Hva skjedde???  Håper dere ikke ble dårlig behandlet! :angry:

jeg har jo forferdelig fødselsangst allerede så jeg kan ikke bli mer skremt enn jeg allerede er :P.  

Jeg håper det går bra med deg Snotra!! 

Masse klemmer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...