Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Den 11 Feb 2016 at 12.22, Snotra skrev:

Tusen takk for juiceplasseringstips, Marimba, Illy og Weebs! :) Dessverre hadde de ikke den i det hele tatt på min lokale Rema. Dumminger. Men det er da heldigvis flere butikker i byen. Får ta sjansen på å hamstre litt hvis det er lang holdbarhet.  

Men et spørsmål: Gjør hostesaft og grapefruktjuice det samme? Altså trenger man egentlig kun en av delene? :)

Jeg tror at hostesaft og grapefruktjuice gjør det samme. At de øker mengden eggløsningsslim og gjør det mer flytende, så det blir lettere å svømme fram til egget. Men jeg er ingen ekspert på dette. Den hostesafta er noe av det verste jeg kan tenke meg, så  jeg går for juicen av den grunn. Men det er ikke umulig at effekten blir enda bedre om man kombinerer dem. Hvis man orker det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge kjerringrådene som crazy prøvere (*rekker opp handa*) sverger til så øker grapefruktjuice mengden slim og hostesaft gjør den mer tyntflytende. Good luck ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man nettopp gjennomført sin første juice-drikkende helg. Jeg syns faktisk ikke det var så verst! Positivt overrasket er vel rette uttrykket, så dette skal ikke være noe problem å gjennomføre. :) 

Jeg klør meg mer i hodet over følgende utfordring: Jeg skal ut og reise f.o.m onsdag, og lurer både på hvordan jeg skal gjøre selve el-testinga når jeg er bortreist til slektninger/i selskap, og ser det latterlig ut om jeg tar med meg egen juice til frokostbordet? :fnise:

En ting er nå det å drikke juice, men jeg føler jeg må gjennomføre el-testing all the way. Ting er jo så uklart for meg, så jeg må bare kjøre på. Jaja, merkelige utfordringer man støter på her i livet. :fnise:

Ifølge appene jeg bruker skal el-være nå på lørdag eller søndag. Er spent på hva som faktisk er sant! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvordan man tar tester og juice på reise. Jeg prøvde aldri juice. Kanskje kjøpe en 0.5 liter flaske juice og helle over (om man ikke vil reklamere med grapefruit) og ha i veske og drikke etter frokosten? Jeg ville tatt med engangsbeger og tester (jeg samler opp, små billigstrips er best å bruke med beholder) og skylt begerene og kastet dem i søppelbøtte i et annet rom enn badet. Jeg testet for EL forrige PP hos svigerforeldrene mine, da la jeg brukte strips opp i pakken igjen, og ned i toalettveska og kastet dem hjemme.

For svigermor er Sherlock Holmes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. jeg testet og testet fra syklusdag 6 denne PPen... jeg synes jeg så en liten endring i styrke på streken rundt syklusdag 10.. deretter var det stort sett null endring før jeg fikk positiv.. på syklusdag 16. Så om strekene er veldig like, så ikke mist motet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg tilbake til hverdagen igjen, etter å ha vært ute på reise og slektsbesøk. Er meget fornøyd med at jeg fikk til å følge min juicedrikkende-plan, samt at det ikke var noe problem å gjennomføre el-testene. 

Det var faktisk kjempelurt, fordi denne gangen skulle det vise seg at testene ble positive på fredag og lørdag. Noe som stemte godt i forhold til appene mine. :) Vi passet selvsagt på å legge inn noen aksjer både før og etter el, men hvem vet om det var riktig timet. 

Så nå er jeg superspent på hva som skjer framover. Sist gang fikk jeg jo mensen allerede etter ei uke etter el. Oppsummert er det for meg nå PP5. El. 20.02 eller 21.02. IKM: 06.03. (Ifølge appene.)

Frykter tiden vil gå tregt framover. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til DPO-land!

Her sitter vi og stander hodet i veggen og venter på positiv test eller ny PP. Blæææh. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.2.2016 at 9.36, Havrekjeksen skrev:

Velkommen til DPO-land!

Her sitter vi og stander hodet i veggen og venter på positiv test eller ny PP. Blæææh. :)

Tusen takk for velkomsthilsen! Det er kjedelig å vente, det er sikkert... Håper du snart får et positivt svar på testene dine! :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO-land ja... Dette er vel første gang siden vi startet prøvingen at jeg virkelig VET at el har funnet sted. Men jeg vet ikke helt når jeg skal starte å regne fra riktignok. Jeg hadde positive el-tester på fredag og lørdag. Blir 1DPO på søndag da, mon tro? 

Jaja, har vel bestemt meg for å vente med å ta noen graviditetsstest før neste fredag. IKM skal ifølge appene mine være på søndag. 

 

Ellers går nå hverdagen som vanlig. Jobbing og en og annen treningstime på ettermiddagene. Også prøver jeg å underholde katta vår. Han ble påkjørt i høst, og er redd for å være ute stakkar. (Han har egen kattedør.) Så han kjeder seg mye innendørs, og dermed vil han hele tiden leke med oss mennesker. Han er veldig søt og artig, men det er begrenset hvor lenge det er artig å kaste hårstrikk og baller til han. Fordi man må nemlig kaste til han for at han skal orke å springe/hoppe etter de. Det er ikke noe artig å få ballen til å trille av seg selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminiumsballer underholder katten min.. De spretter så fint avgårde av seg selv, da underholder han seg selv lenge. :)

EL skjer 12-48 timer etter LH-toppen. Det er vanskelig å vite når toppen er. Denne gangen testet jeg positiv lørdag ettermiddag og søndag ettermiddag, og negativt på søndag kveld. Så om stigningen startet tidlig lørdag og var helt over søndag kveld, så har jeg tippet at toppen var natt til søndag.. og at EL kanskje skjedde søndag? Det er litt tipping. Hadde søndag kveld også vært positiv, så hadde jeg tenkt at EL var mandagen. 

Du er DPO 3 eller DPO 4 i dag hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Aluminiumsballer underholder katten min.. De spretter så fint avgårde av seg selv, da underholder han seg selv lenge. :)

EL skjer 12-48 timer etter LH-toppen. Det er vanskelig å vite når toppen er. Denne gangen testet jeg positiv lørdag ettermiddag og søndag ettermiddag, og negativt på søndag kveld. Så om stigningen startet tidlig lørdag og var helt over søndag kveld, så har jeg tippet at toppen var natt til søndag.. og at EL kanskje skjedde søndag? Det er litt tipping. Hadde søndag kveld også vært positiv, så hadde jeg tenkt at EL var mandagen. 

Du er DPO 3 eller DPO 4 i dag hvertfall :)

Takk for katteleketips! Hadde faktisk glemt det med aluminiumsballer - det må tas i bruk igjen! :laugh:

Og ikke minst DPO-tolkning. Det er nok som du sier enten 4 eller 5 DPO nå i dag. :)

 

 

Men sukk.... nå har jeg begynt å lete etter symptomer på saker og ting her. Hadde aldri trodd at jeg skulle gjøre det. Hadde alltid sett for meg at man venter til mensen skal komme før man tenker mer over saken liksom, og da først fordi mensen ikke er der når den skal. Men dengang ei. :P

HAR jeg noen symptomer på noe som helst? Eeeeh, tror ikke det. Og det er jo sikkert uansett alt for tidlig til at man skulle merke noe uansett. Det stikker litt i nedre mageregion i dag, men that`s it liksom. Og det er jo sikkert bare helt tilfeldig. 

Nei - streng beskjed til seg selv: gjør noe annet slik at man ikke tenker så mye! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker virkelig morgener når det er helg! Koser meg skikkelig med kaffe, aviser, internett og ikke minst radio. Hadde aldri trodd jeg kom til å bli en som hørte på P1, men de har jo faktisk en del gode programmer (Natur-programmer, Are og Odin mm). Hmm, nok et tegn på at man begynner å bli skikkelig voksen? :P

Mannen ligger fortsatt og sover, så straks skal jeg være god kone og fikse frokost med egg og bacon! Mannen er enkel på det viset, det kan knapt bli nok bacon. :fnise:

Ellers er det lite å rapportere om på prøvefronten. Merker stort sett ingenting som kan kalles for symptomer. Av og til stikker det litt til nederst i mageregionen, men det er nok bare tilfeldig og fordi jeg prøver å finne "noe". 

Nå er det ei uke til mensen skal komme, hvis den følger gjennomsnittsyklusen min som har vært på 33 dager, samt at det da vil være ca. 14 dager etter EL. Sist gang kom den jo 7-8 dager etter EL, så jeg er meget spent på hva som skjer. 

I mellomtiden blir noe av tida fordrevet med å lese i de ulike dagbøkene her inne. Veldig koselig lesning, også er det jo så stas når det klaffer for folk! Blir jo faktisk veldig glad på helt fremmede menneskers vegne. Hurra! :laugh: 

Hmmm, plutselig husker jeg hva den private gynekologen sa til meg da jeg var der og tok celleprøve for et lite års tid siden - og jeg nevnte at jeg var stresset over det med alderen vår og at jeg følte at vi burde starte å prøve å få barn før det var så sent. Da understreket hun blant annet: Prøv å hold deg unna internett - da blir man bare unødvendig stresset og fortvila. Jaja, sånn kan det gå. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, helgemorgener er herlige! Og dette med P1... jeg prøver å holde på at P3 er favoritten min, og overse at jeg syns enkelte programmer og en del av musikken der begynner å bli litt irriterende. P1 er jo for gamliser? Men naturprogrammer og Are og Odin, det høres jo topp ut! Kanskje jeg bare skal innse fakta og bytte kanal :biggrin: Virkelig gamle er vi ikke før vi begynner å foretrekke P2.

Den siste uka før IKM, som du går inn i nå, er den aller mest nervepirrende, syns jeg. Det er der man kjenner symptomer hvis det kommer noen. Men ingen symptomer kan også være et godt tegn! 

Rådet til gynekologen din var nok ganske godt, man kan bli bekymret av internett. Men det er vel en forskjell på å henge i prøvedagbøker og å google symptomer? (Ikke at ikke jeg gjør begge deler, men jeg prøver å begrense det siste). Googler man symptomer på nett, oppdager man nesten alltid at man sannsynligvis har kreft. Men leser man i dagbøker, føler man seg mindre alene. Det kan til og med hjelpe på bekymringene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Kjenner igjen det med at det ikke kan bli nok bacon, tror det ligger i mannegenene :fnise: Huff, denne uka er bare pine, syns du er veldig flink om du klarer å la være å teste før fredag. Er kjempestolt over at jeg ikke har testa i dag liksom (selv om jeg er på nippet til å løpe og ta en test nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.2.2016 at 10.20, Illy skrev:

Enig med deg, helgemorgener er herlige! Og dette med P1... jeg prøver å holde på at P3 er favoritten min, og overse at jeg syns enkelte programmer og en del av musikken der begynner å bli litt irriterende. P1 er jo for gamliser? Men naturprogrammer og Are og Odin, det høres jo topp ut! Kanskje jeg bare skal innse fakta og bytte kanal :biggrin: Virkelig gamle er vi ikke før vi begynner å foretrekke P2.

Den siste uka før IKM, som du går inn i nå, er den aller mest nervepirrende, syns jeg. Det er der man kjenner symptomer hvis det kommer noen. Men ingen symptomer kan også være et godt tegn! 

Rådet til gynekologen din var nok ganske godt, man kan bli bekymret av internett. Men det er vel en forskjell på å henge i prøvedagbøker og å google symptomer? (Ikke at ikke jeg gjør begge deler, men jeg prøver å begrense det siste). Googler man symptomer på nett, oppdager man nesten alltid at man sannsynligvis har kreft. Men leser man i dagbøker, føler man seg mindre alene. Det kan til og med hjelpe på bekymringene :)

Hehehe, P2 er fremdeles (heldigvis) for sært for min del altså. Prøvde meg ei stund på P13, men før jeg visste ordet av det hadde jeg havnet på P1. :fnise:

Og jau - du har rett i at det er forskjell mellom å lese på dette forumet og det å google symptomer etc. Har nesten (nesten) ikke gjort det siste. Og det er fint å dele bekymringer og tanker med noen. Jeg snakker jo aldri med venninner om saken. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, A4-livet skrev:

:vinke:

Kjenner igjen det med at det ikke kan bli nok bacon, tror det ligger i mannegenene :fnise: Huff, denne uka er bare pine, syns du er veldig flink om du klarer å la være å teste før fredag. Er kjempestolt over at jeg ikke har testa i dag liksom (selv om jeg er på nippet til å løpe og ta en test nå)

Hei på deg! Veldig trivelig at du tok turen innom. Og gratulerer til deg her også! :) 

Joda, syns jeg er litt flink jeg også. :fnise: Foreløpig har jeg kun testet etter IKM eller så har jeg ikke teste pga. ustabil syklus og mensen dukket opp før IKM. Dette blir faktisk første gang jeg tester FØR IKM, og jeg har bestemt meg for at det skal skje på fredags morgenen. Sånn hvis ikke mensen kommer først. Det er meget mulig jeg hadde testet før hadde jeg mistenkt noe, men jeg tror ikke jeg er gravid. Jeg merker ingenting på kroppen, ingen symptomer - så da er det lettere å vente også. 

Men tida går tregt da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Scheisse altså. Der kom TR. Skjønte det var noe på gang i går, og det viste seg å stemme. Arrrgh....

Dette er den korteste syklusen jeg har hatt siden jeg sluttet på p-pillene. Den varte altså i 30 dager. Jeg tror det gikk ca 10 dager mellom EL og TR. Og det er vel for kort lutealfase det også?? 

Sukk... Blir litt fortvila nå. Jaja, får prøve å fokusere på andre ting, og heller lese meg litt opp på saken i kveld. Også får jeg vel bestille meg en time til lege for å få tatt noen blodprøver, slik som jeg fikk råd om tidligere. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk :( 

Jeg leste meg også opp på lutealfase den tiden jeg følte jeg hadde for korte sykluser, men har dessverre glemt ut hva som liksom er for kort. 

Stemmer uansett ja til legetime! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at man skal ta kontakt med lege om lutealfasen er under 10 dager, men det skader jo ikke å ta noen blodprøver og få sjekka hvordan ståa er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg rundt og venter på at TR skal si farvel for denne gang. Det er så kjedelig å vente altså. Syns det er ganske så mye venting i denne prosessen her, men det er jeg vel ikke akkurat alene om å tenke. ;)

Jeg har forresten fått meg time til legen allerede i morgen. Utrolig hvor kjapt det gikk å få en time denne gangen her, vanligvis må man vente betraktelig lengre. Så da får jeg forhåpentligvis tatt noen blodprøver som kanskje kan gi noen svar. Evt. et svar som sier at alt er normalt. Krysser fingrene for det siste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...