Gå til innhold

Cannabisrøykende ressurssterke foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest cheshirecat
6 minutter siden, urlm skrev:

Du sa det var umodent og antisosialt og benytte seg av cannabis. Cannabis er et tryggere alternativ til alkohol. 

Dette har du ingen belegg for å påstå. Ingen reel og valid forskning vil kunne bekrefte dette, så hva med å argumentere ut ifra det som faktisk er reelt, at begge rusmidler mest sannsynlig er helseskadelig i stor scala men igjen "levbart" i moderate mengder? Jeg har ingen problemer med cannabis per se, men å si at det er "tryggere" enn alkohol er å dra strikket vel langt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, urlm skrev:

Hvordan i alle dager setter man sine barns fremtid på spill ved å få en BOT? Om du mener en nærmeste ikke-eksisterende sjanse for en økonomisk påkjenning på kr 2000 setter dine barns fremtid i fare er du helt ute på vidda.

Barnevernet. Jeg vet ikke med deg, men mine barn skal slippe å måtte ha erfaring med barnevernet fordi deres foreldre ikke klarer å la være å benytte ulovlige rusmidler. 

Anonymkode: bd3d8...8e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg er for legalisering, i hvert fall medisinsk, og har ikke noe imot mennesker som røyker av og til. Men jeg synes ikke at det er noe foreldre burde drive med, i hvert fall ikke i nærheten av barna uansett om de sover. Altså, om man tar seg en liten joint eller et glass vin en gang i måneden er ett fett for helsa sin del, men cannabis er ikke lovlig ennå. Jeg hadde ikke klart å røyke om jeg hadde barn å tenke på, hadde ikke hatt samvittigheten til å se for meg hva som kunne ha skjedd om jeg ble tatt. I flere yrker er det også nulltoleranse for å ha ulovlige rusmidler på rullebladet, så det er et sjansespill. Om disse voksne menneskene er så oppegående og har så gode jobber og økonomi som flere skriver her i tråden, så kan de heller ta seg en ferie sammen i Amsterdam og la barna være hjemme? Da får man kjøpt trygge og ekte varer, på samme tid trenger man ikke bekymre seg for onkel politi. Win win situasjon. Kjenner flere som har blitt tatt for å bare ha vært i kontakt med dealere enten gjennom telefon eller via sosiale medier et helt år etter at de kjøpte, så man vet aldri hva som kan skje. Småbarnsforeldre slipper ikke lettere unna enn ungdommer, tvert imot, de får hardere konsekvenser om det går galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, urlm skrev:

Og du finner langt flere som har akkurat de samme problemene med mer grunnet alkoholmisbruk. Hvorfor demoniseres moderate cannabisbrukere, men ikke moderate alkoholbrukere? Cannabis er beviselig mindre skadelig og avhengighetsskapende enn alkohol. Det finnes selvfølgelig skrekkeksempler, det er jo disse du jobber med.

Skal man demonisere moderate cannabisbrukere kan man ikke kreve noe annet en at foreldre må være fullstendig avholds, også fra alkohol. Det er absurd.

Nå er det vel helt feil i denne tråden å begynne å sammenligne alkohol og cannabis. Men det er jo dessverre tilfelle i enhver diskusjon som blir tatt opp vedrørende cannabis. Trist. Ingen her som påstår alkohol er noe bedre. Cannabis er enn så lenge ulovlig og det er det man må forholde seg til.

Anonymkode: 943e4...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, daemonia skrev:

Hvilke argumenter? At du tar deg noe jevnlig? Ikke akkurat betryggende. 

 

Når skrev jeg det? Jeg poengterte at noen av verdens mest intelligente, suksessfulle og innflytelsesrike mennesker har røkt/røker cannabis.

Du sa at du ikke anser mennesker som røyker cannabis som ressurssterke. Bill Gates, Barack Obama m.m. er med andre ord ikke ressurssterke per din definisjon.

Hva har du og si til dette? Kan du med hånda på hjertet si at du mener disse menneskene ikke er ressurssterke?

Innser du hvor latterlig du høres ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, cheshirecat skrev:

Dette har du ingen belegg for å påstå. Ingen reel og valid forskning vil kunne bekrefte dette, så hva med å argumentere ut ifra det som faktisk er reelt, at begge rusmidler mest sannsynlig er helseskadelig i stor scala men igjen "levbart" i moderate mengder? Jeg har ingen problemer med cannabis per se, men å si at det er "tryggere" enn alkohol er å dra strikket vel langt 

Det har jeg da absolutt belegg for å påstå. Det finnes masse reel og valid forskning som bekrefter dette.

Cannabis er udiskutabelt tryggere en alkohol, det er mindre skadelig både for bruker og omgivelsene. Og omgivelsene er vel den viktigste faktoren når det er snakk om kombinasjonen av cannabisbruk og foreldre?

http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm

På høy tid at det norske folk utdanner seg på dette området og oppdaterer sitt syn på rusmidler. Ovennevnte studie er bare én av hundrevis av studier som sier det samme. Synet ditt er på pari med å mene at jorden er 6000 år gammel, det finnes ingen seriøse forskere som er enige med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel helt feil i denne tråden å begynne å sammenligne alkohol og cannabis. Men det er jo dessverre tilfelle i enhver diskusjon som blir tatt opp vedrørende cannabis. Trist. Ingen her som påstår alkohol er noe bedre. Cannabis er enn så lenge ulovlig og det er det man må forholde seg til.

Anonymkode: 943e4...53d

Hvis du medgir at forbudet er det største problemet cannabisbruk er vi forsåvidt enige og en videre diskusjon er ikke nødvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hvorfor det er så fryktelig viktig å fortelle verden hvor "positivt" det er med cannabis, og hvorfor dette alltid ledsages av en temmelig aggressiv fremtreden....

Og hvorfor er kildene det henvises til aldri fagfellevurderte forskningspublikasjoner? (Når de en sjelden gang er det, er argumentene gjerne tatt ut av kontekst, eller på annen måte misvisende.....)

 

Hvorfor dette enorme behovet for å kalle sine meningsmotstandere dumme og uopplyste? 

Anonymkode: 53149...ed2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Det er ulovlig fordi myndigheten har behov for noe å bruke tiden sin på.
 Hvis dette ikke hadde vært ulovlig, så ville fleire mennesker som er ansatt i statlige organer ha blitt arbeidsløse....

 http://www.huffingtonpost.com/the-influence/real-reasons-marijuana-is-banned_b_9210248.html?

Anonymkode: df751...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 Det er ulovlig fordi myndigheten har behov for noe å bruke tiden sin på.
 Hvis dette ikke hadde vært ulovlig, så ville fleire mennesker som er ansatt i statlige organer ha blitt arbeidsløse....

 http://www.huffingtonpost.com/the-influence/real-reasons-marijuana-is-banned_b_9210248.html?

Anonymkode: df751...811

Myndighetene har mer enn nok å bruke tiden sin på.

Jeg tror ikke vi trenger å bringe konspirasjonsteorier inn i debatten.

Anonymkode: 53149...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er "cannabisrøykende" og "ressurssterke foreldre" uforenelig og det ene utelukker det andre.

 

Anonymkode: 8b01b...a23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på cannabisrøykende foreldre som ressurssterke uansett jobb el utdannelse...

Anonymkode: dae87...f18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...