Gå til innhold

Cannabisrøykende ressurssterke foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier sitt. Har du en relasjon til noen foreldre som røyker cannabis jevnlig (på kvelden etter at barna har lagt seg for eks), jobber og ellers er ressurssterke og som kanskje I tillegg har fornøyde barn. Jeg kjenner flere. :) Og vet om mange. Det kan være hvem som helst.

Anonymkode: af15f...36b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg holder meg unna hobbynarkomane. 

Anonymkode: bd3d8...8e6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg holder meg unna hobbynarkomane. 

Anonymkode: bd3d8...8e6

Jeg også.

Anonymkode: 65bb3...3a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften sier sitt. Har du en relasjon til noen foreldre som røyker cannabis jevnlig (på kvelden etter at barna har lagt seg for eks), jobber og ellers er ressurssterke og som kanskje I tillegg har fornøyde barn. Jeg kjenner flere. :) Og vet om mange. Det kan være hvem som helst.

Anonymkode: af15f...36b

Det kan det, men det er ikke det samme som at jeg synes noe om folk som er stein i eininga og lar sånt skje i et hus der det bor barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. "Fornøyde barn", har de barna noe valg? Ressurssterke, som ikke holder det strengt hemmelig? Hva mener du med det smilefjeset? Man er ikke ressurssterk fordi man har en jobb. Og barn har det ikke optimalt med så blåste foreldre (til og med med en omgangskrets som synes slikt er greit). 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften sier sitt. Har du en relasjon til noen foreldre som røyker cannabis jevnlig (på kvelden etter at barna har lagt seg for eks), jobber og ellers er ressurssterke og som kanskje I tillegg har fornøyde barn. Jeg kjenner flere. :) Og vet om mange. Det kan være hvem som helst.

Anonymkode: af15f...36b

Snakk om å lure seg selv. 

Anonymkode: 65bb3...3a1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan finnes all verdens mørketall på hvor mange mennesker i Norge, som faktisk røyker seg en liten tjall innimellom. Men folk må jo holde dette strengt hemmelig, nettopp fordi de ikke har lyst til å bli straffet på grunn av dette...

I tillegg blir dem jo nærmest uglesett fra store deler av det øvrige samfunnet, og de blir stemplet som "narkomane" på lik linje med rus-misbrukerne som lever på gaten, driver med kriminalitet, og bruker langt hardere og verre stoffer. (som for eksempel metamfetamin og lignende)

Anonymkode: df751...811

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med mennesker som bruker illegale rusmidler. Og ja, det finnes voksne som oppleves som vanlig oppegående mennesker,  som bruker Cannabis som "fredagspils". Om det å dra ut å drikke seg dritings på byen er noe bedre, vet sannelig ikke jeg. Forøvrig skal selvfølgelig ingen av delene skje med barn i nærheten. 

Anonymkode: a14e5...470

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som lærer ungene sine at loven kan settes til side når de heller vil dope seg burde ikke være foreldre.

Anonymkode: 90e3e...747

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

De som betegner disse menneskene som ressurssterke tar gjerne grundig feil. Å ha jobb og barn er ikke akkurat noe som er forbeholdt ressurssterke mennesker. Det kan så å si hvem som helst oppnå. Hvorvidt man er ressurssterk eller ikke strekker seg litt lenger enn det. 

Anonymkode: a7b7c...5e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg holder meg unna hobbynarkomane. 

Anonymkode: bd3d8...8e6

Hvis den store forskjellen på brukere av alkohol og cannabis, er en lovgivning som sier nada om virkningen til de respektive stoffene, har man allerede der en enorm logisk "fallacy". 

Lovgivningen er som den er, av sosiale grunner. Derfor må man rasjonelt vurdere de to stoffene, ikke se på en feilslått lovgivning som en fasit, og dermed kaste all logikk ut vinduet.

 

Man er hobbynarkoman pga staten sier så, men i følge deg er det greit å drikke alkohol(?) som fremmer voldelig oppførsel, inteteksisterende konsekvensutredning, og er skyld i sikkert hundretusener av menneskeliv hvert år.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med mennesker som bruker illegale rusmidler. Og ja, det finnes voksne som oppleves som vanlig oppegående mennesker,  som bruker Cannabis som "fredagspils". Om det å dra ut å drikke seg dritings på byen er noe bedre, vet sannelig ikke jeg. Forøvrig skal selvfølgelig ingen av delene skje med barn i nærheten. 

Anonymkode: a14e5...470

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner slike foreldre. Ser ikke problemet med det, selv om jeg ikke røyker eller bruker noe. Har prøvd hasj et par ganger, og det var helt greit. Ble i godt humør, fint å høre på musikk. Ble dog jævlig tørst, og senere veldig sulten. Hadde det vært lovlig, så hadde jeg sikkert tatt et blås nå og da :-)

Er forøvrig det man kan kalle "resurssterk" (Høyere utdannelse, godt betalt jobb, veldig lite gjeld). Av folk jeg vet som har røkt, eller som røyker, finner man advokater, lærere, professorer, politi, lege, folk høyere opp i næringslivet, osv. en stor blanding med andre ord! 

Så lenge de ikke gjør det foran ungene, så bryr ikke jeg meg. Å kalle folk som tar seg et blås eller to i mnd. for narkomane blir som å kalle de som drikker en flaske vin eller 6 pils for alkoholikere. Latterlig. 

Anonymkode: c3404...983

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Franke Ann

Ikke "jevnlig", men jeg kjenner ressurssterke småbarnsforeldre som tar seg en blås kanskje 5-6 ganger i året. Og det er dem vel unt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strengt tatt aldri møtt noen som røyker uten å bli synlig påvirket. Det synes jeg ikke er bra at foreldre gjør når barna er i huset. Om de drikker seg synlig påvirket synes jeg ikke det er bra det heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere ressursterke foreldre som kan ta seg en liten joint et par ganger i åretnår barna passes av andre. 

Jeg ser ikke problemet. De er gode foreldre, med god økonomi og bra jobber. 

En joint fra eller til er ikke et problem synes jeg 

Anonymkode: 4f1ac...41a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg holder meg unna hobbynarkomane. 

Anonymkode: bd3d8...8e6

 Jeg går ut ifra at du ikke drikker noe som helst alkohol?

 0g i tillegg til at du holder deg veldig  langt unna alle andre, som drikker alkohol?

Anonymkode: df751...811

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og samboern tar oss en blås på fredagskveldene. vi har barn, hus, faste jobber, god inntekt osv.

gjør det etter at barna har lagt seg, SELVFØLGELIG. 

føler selv vi er oppegående folk, med barn som har det godt. 

personlig foretrekker jeg å røyke foran å drikke alkohol, da alkohol ikke gjør meg særlig godt; nedsatt evne til å fatte at klokka er sent og at jeg burde gå å legge meg, dårlig søvn, hodepine, osv. 

 

 

Anonymkode: 4112d...bac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye oppegående å røyke med barn i hus. Å ha fast jobb, høy utdanning og hus gjør deg ikke automatisk oppegående. 

Anonymkode: 65bb3...3a1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, søsteren min og mannen hennes. Begge i gode jobber, begge tjente mellom 900k og 1,2mill hver. To tilsynelatende lykkelige barn, som gjorde det bra på skolen. Svært fint hus, i det fineste strøket i denne byen. Ålreite folk, som ønsker alle velkommen, og samler naboer og kjente på middager og hagefester. 

Helt datteren prøvde å ta selvmord i en alder av 16, og innrømmet lengre tids hasjrøyking. Hun sliter nå med depresjoner og angst. 

Sønnen sitter nå inne fordi han har slått ned folk på byen og har også røyket sin andel hasj. 

Søsteren min har aldri røyket foran barna, bare etter leggetid. 

Kult. 

 

Anonymkode: 802df...552

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...