Gå til innhold

Er dette normalt? Mensen smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 2. februar 2016 at 10.15, AnonymBruker skrev:

Ja, det er normalt. Du er heldig som bare har det sånn i én dag. Jeg måtte begynne på p-piller som 14-åring fordi jeg hadde så voldsomme smerter. Pleide å ligge i flere dager da jeg fikk mensen, hadde så sinnsykt vondt. Levde omtrent på paracet, og kom for sent til skolen nesten hver dag fordi jeg lå oppe halve natta med smerter. Kastet alltid opp de 3 første dagene av mensen, og enkelte ganger kunne jeg til og med besvime. Jeg måtte altså begynne på p-piller fordi jeg begynte å bli immun mot paracet, brukte det ikke på flere år etterpå. Veldig glad for det da, med p-piller så har jeg bare bittelitt vondt i magen, men fungerer helt normalt. Gruer meg faktisk til å gå av de når jeg skal prøve å få barn, håper smertene har bedret seg med årene (jeg er 25 nå).

Anonymkode: 51cc3...853

Fordi du har det sånn er det ikke normalt. De aller fleste som har mensen kaster ikke opp eller besvimer.

Til TS: få sjekket deg for endometriose. Mulig d må operere, men det er ikke farlig. Jeg tok selv laparoskopi for endometriose og man ligger i full narkose og merker i gen ting. Og livet blir noe helt annet uten den %~>}^$€ smerten ved menstruasjon.

Anonymkode: 32d0a...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Tenkte jeg skulle søke opp eksteme menssmerter her på KG og fant dette nå, fordi jeg har så sinnsyyykt vondt både igår og idag!! Jeg har sånn hver mensen! Får sjelvinger, svetter og blir kvalm av smertene! Ibux funker ikke!! Jeg blir så lei av dette hver mnd! Prøver også å bli gravid, har prøvd i 3 mnd, og blir så skuffa når Tante rød kommer, men ekstra skuffa ettersom jeg får de smertene itilegg!!

Det trenger ikke å være endometriose fordi om vi ha ekstreme menssmerter, min mor hadde også slike smerter som meg og hun ble gravid ganske fort med alle vi 3 barna. Men skal jo så klart sjekke ut det! 

Jeg klarer ingenting når jeg har de smertene! Jeg nekter å ha det sånn mer!! Etter jeg har blitt gravid og har født så kommer jeg til å finne en type prevensjonsmiddel som stopper smertene! Jeg har prøvd alt mulig tidligere, men jeg har reagerte på alt :( 

 

 

Anonymkode: aeaa2...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.2.2016 at 10.36, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 0c5d5...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS her

Var hos gynokolog i dag, og som forventet kunne hun ikke se noe som helst galt. Hun ville heller ikke henvise meg videre til en sånn operasjon.  Det virker som hun mente det dreier seg om vanlig menstrasjons smerter. 

Hmmmm... Er det vanlig å spy av smerter og være helt bortreist når man har mensen?,  det er de verste fysiske smertene jeg hsr vært borti i mitt liv. 

Anonymkode: 0c5d5...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om smertestillende? Naproxen er det beste for menssmerter og det vil fungere uansett hvor kraftig smertene er men det er mulig du må ta mer enn anbefalt dose.

Anonymkode: 3cfff...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt "ødelagt" de første par døgnene. Sterk hodepine, ryggsmerter, magesmerter, diare, kaldsvett, kvalm. Kaster ikke opp. Eneste som hjelper er 400mg Ibux+500mg paracet tre ganger i døgnet, pluss evt en dose ibux til. Må taes jevnt og med en gang jeg forstår mensen er i anmarsj. Overlever på dette. Tar du ikke smertestillende?

Anonymkode: d932e...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...