Gå til innhold

Hvis du kunne studere hva du ville


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kirurgisk sykepleier, hvis det var mulig å droppe årene med sykepleie først.. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Om jeg kunne gått tilbake i tid og ikke hadde noen økonomiske hindringer, skulle jeg gjerne tatt en grad i gælisk i Skottland fra begynnelsen av, men det er nesten det jeg gjør nå (et utvekslingsår her, og kommer tilbake for å ta post.grad i det) så det blir veldig likt, og jeg er utrolig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Linaria skrev:

Om jeg kunne gått tilbake i tid og ikke hadde noen økonomiske hindringer, skulle jeg gjerne tatt en grad i gælisk i Skottland fra begynnelsen av, men det er nesten det jeg gjør nå (et utvekslingsår her, og kommer tilbake for å ta post.grad i det) så det blir veldig likt, og jeg er utrolig fornøyd. 

Hva planlegger du gjøre med en slik utdanning? Er sjeldent man hører noen studere akkurat det der, så er litt nysgjerrig på hva man kan egentlig bruke det til..

Anonymkode: 67275...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva planlegger du gjøre med en slik utdanning? Er sjeldent man hører noen studere akkurat det der, så er litt nysgjerrig på hva man kan egentlig bruke det til..

Anonymkode: 67275...49e

Her i Skottland er det mye å gjøre. De trenger folk som kan være lærere i gælisk, jobbe som journalister, med TV (BBC Alba), og alt mulig annet rart av språkbevaring og oversetting. Jeg ønsker helst å jobbe på universitetet om det blir mulig, men det finnes flere muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykologi, som jeg gjør nå.

Nevropsykologi, jordmor, noe innen filmproduksjon, forfatter. 

Hadde jeg vært god nok til å levd av et kreativt yrke ville jeg satset 100% på det. 

Anonymkode: 2e691...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Psykologi, som jeg gjør nå.

Nevropsykologi, jordmor, noe innen filmproduksjon, forfatter. 

Hadde jeg vært god nok til å levd av et kreativt yrke ville jeg satset 100% på det. 

Anonymkode: 2e691...3a4

Tillegg: og så skulle jeg vært småbruker i tillegg. 

Anonymkode: 2e691...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologi, politibetjent, veterinær og ridelærer/trener. Heller helsa enn økonomi som setter grenser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den listen trenger en kriterie til, nemlig forståelsesevne. Er lite vits å begynne på drømmestudiet når man ikke forstår det man studerer. :P Joda, man tilegner seg forståelse jo mer man studerer, men enkelte studier er skikkelig hodebry.

Jeg er over middels interessert i arkeologi, eldre historie, astronomi, kosmologi og teknologi, så hadde nok blitt en av dem.

Har søkt på bachelor i mekatronikk til høsten, så skal bli spennende å starte på det hvis jeg kommer inn. *krysser fingrene*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket at så mange svarer såpass tunge utdannelser. Dersom jeg kunne studert hva jeg ville uten noe form for bekymringer for penger hadde jeg nok valgt litteratur eller historie. Muligens en spennende spesialisering innen biologi 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Et lite ps- veterinær, farmasi, medisin og psykologi kommer man lett inn på i utlandet..! Karakterer er ingen hindring og studielån dekker mer enn nok av utgiftene pga. det er så billig. Studerer selv drømmeutdanninga i utlandet :) Så lenge man har viljen kommer man gjennom det tunge studiet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker godt studiet mitt nå (juss), men hadde jeg hatt muligheten hadde jeg gjerne studert psykologi i noen år og kultur og kommunikasjon kanskje. 

Anonymkode: 4aa8a...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg ikke trenger å tenke økonomi i det hele tatt (altså at jeg skal ha penger til å spise også etter studier), så ville jeg gått på kunsthøyskolen, helst på "metall og smykkekunst". Alternativt så ville jeg studert litteraturvitenskap eller kunsthistorie. Men begge alternativer hadde vært studier for studienes skyld, ikke for "yrket" man får ved endt utdanning.

Hadde ikke økonomi vært en hindring, så hadde jeg vært evig student ja....

Endret av kanelsnurr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Et lite ps- veterinær, farmasi, medisin og psykologi kommer man lett inn på i utlandet..! Karakterer er ingen hindring og studielån dekker mer enn nok av utgiftene pga. det er så billig. Studerer selv drømmeutdanninga i utlandet :) Så lenge man har viljen kommer man gjennom det tunge studiet :) 

En ting er jo å komme inn, en annen ting er å fullføre... 

Anonymkode: 484cd...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er jo å komme inn, en annen ting er å fullføre... 

Anonymkode: 484cd...a33

Ja, som sagt så er det viljen det står på å klare seg gjennom disse studiene, og hvertfall nede i Øst-Europa med et annerledes og mer autoritært og tyngre skolesystem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...