Gå til innhold

Hvis du kunne studere hva du ville


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Autopsitekniker (alt for inspirert av serier som csi og slikt), film & tv-produksjon, medievitenskap, økonomi, kommunikasjon, PR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flygerutdanning, men er heller av medisinske grunner enn karakterer og økonomi som gjør at jeg ikke kan ta det. :dry: 

Anonymkode: bb65a...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisin. Har alltid hatt lyst til å jobbe som lege, men har ikke gode nok karakterer fra VGS. Jeg orker ikke å ta opp tysk og geografi og gym flere ganger :-(

Anonymkode: dab58...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er morsomt at flere her svarer "astronomi", "høyenergi fysikk", "medisin", etc., hadde jeg kunnet studere hva jeg ville uten å tenke på økonomi og slikt, hadde jeg studert dyrepleie, afrikastudier, trening og helse - et litt mer chill studie hadde bare vært fint :) Studerer for øvrig siv.ing.

Anonymkode: ca4fd...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg VISSTE at jeg fikk jobb, hadde jeg gått 1. fysioterapi 2. kokk 3.naturguide (ja, det er et studie!) og eventuelt noen språkstudier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt evig med penger så hadde jeg blitt evig student. Jeg tror kanskje jeg ville prøvd meg på siviløkonom (har ikke nok år med Lånekassa til det nå), eller arkitekt/arkitektur. Ville også gjerne studert retorikk, kulturminneforvaltning, kanskje kjemi (men da måtte jeg tatt realfagskompetanse først..). Og jeg ville ha tatt den 5-årige graden til NMBU i by-og regionplanlegging, for det tror jeg hadde vært noe for meg :) 

.. Evig student :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i grunnen såpass fornøyd med mitt eget studium at jeg ikke tror jeg ville byttet likevel, men har noen ganger tenkt på at jeg skulle tatt realfag og blitt sivilingeniør av noe slag, maskiningeniør eller noe sånt. Skulle også gjerne forstått meg på fysikk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Belle de Jour skrev:

Nå er jeg i grunnen såpass fornøyd med mitt eget studium at jeg ikke tror jeg ville byttet likevel, men har noen ganger tenkt på at jeg skulle tatt realfag og blitt sivilingeniør av noe slag, maskiningeniør eller noe sånt. Skulle også gjerne forstått meg på fysikk! 

Hva er det du studerer nå? :)

Anonymkode: 21d83...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du studerer nå? :)

Anonymkode: 21d83...33f

Samfunnsøkonomi :) Det ble et greit kompromiss, da studerer jeg noe jeg er veldig interessert i, nemlig samfunnsfag, samtidig som det er nokså teknisk og med mye matte. Spesielt mtp dagens situasjon med oljeprisen og alt som følger med, er det utrolig spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg studert bare for å studere, synes jeg psykologi og teologi virker som svært spennende studier. Sånn med tanke på jobb etter studiene, er jeg veldig glad jeg tar lærerutdanning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Engelsk litteraturvitenskap og kulturstudier. Jeg har allerede en mastergrad innenfor området, men fordi det er få emner å velge i på universitetet mitt har jeg tatt alle de relevante fagene. Skulle gjerne tatt flere og fått litt mer bredde, føler det er mye jeg ikke kan!

Anonymkode: ad355...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inredningsarkitekt - som jeg gjør! :hoppe:

 

 

(skal legge til jeg jobbet lenge for å komme inn, finne rett skole, bli kvalifisert. For ikke snakke om enda flere år å få selvtillit nok til å tro på meg selv og i det hele tatt TENKE tanke. Før dette var jeg førskolelærer som min mor, og mormor.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan studere hva jeg vil... valgte likevel med fornuften, ikke hjertet. :dry:

Anonymkode: 9168c...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan studere hva jeg vil... valgte likevel med fornuften, ikke hjertet. :dry:

Anonymkode: 9168c...78c

Kan jeg spørre hva du studerer? :) Hva er fornuftig å studere i dag? 

Anonymkode: 21d83...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...