Gå til innhold

Har ikke far til barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 2. februar 2016 at 19.06, Arca skrev:

Du tror ikke at en far også ønsker sitt barn godt, selv om moren er ukjent for han?

Finn ut hvem faren er og så er det opp til andre å vurdere om han er skikket. Vi har institusjoner for slikt.

Det er tre parter her, og alle bør få muligheten til å velge om de vil involveres i hverandres liv.

 

Jo, jeg tror de aller fleste fedre akkurat som de aller fleste mødre ønsker sitt barn godt, selv om partneren er ukjent. Det finnes dessverre unntak.

Vil helst unngå å overlate andre til å vurdere om barnefaren er skikket, noe som kan og bør ta lang tid for å utrede noe sånt. Uansett, jeg vil ikke tro det verste. Men jeg har en tro på at det kan bli et roligere og harmonisk liv for barnet og ha en kjærlig god mor å forholde seg til. Å kunne få lov til å vokse opp i et kjærlig hjem, i stedenfor å møte denne faren som mor har oppgitt at hun aldri kunne tenke seg å ha i livet sitt.

Jeg synes spesielt barnet skal ha mulighet til å velge om det vil involveres i farens liv. I dette tilfellet synes jeg ikke far har rett på muligheten å velge det. Barnet kan få gjøre det senere.

Men jeg ser ingen mener det jeg tenker. Kan forstå begge synspunkter. Vanskelig situasjon. Håper det beste for Ts og barnet.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 4.2.2016 at 12.55, Berit skrev:

Jo, jeg tror de aller fleste fedre akkurat som de aller fleste mødre ønsker sitt barn godt, selv om partneren er ukjent. Det finnes dessverre unntak.

Vil helst unngå å overlate andre til å vurdere om barnefaren er skikket, noe som kan og bør ta lang tid for å utrede noe sånt. Uansett, jeg vil ikke tro det verste. Men jeg har en tro på at det kan bli et roligere og harmonisk liv for barnet og ha en kjærlig god mor å forholde seg til. Å kunne få lov til å vokse opp i et kjærlig hjem, i stedenfor å møte denne faren som mor har oppgitt at hun aldri kunne tenke seg å ha i livet sitt.

Jeg synes spesielt barnet skal ha mulighet til å velge om det vil involveres i farens liv. I dette tilfellet synes jeg ikke far har rett på muligheten å velge det. Barnet kan få gjøre det senere.

Men jeg ser ingen mener det jeg tenker. Kan forstå begge synspunkter. Vanskelig situasjon. Håper det beste for Ts og barnet.

 

 

Jeg synes det er veldig at siden det har vært mange sexpartnere, så skal ikke far ha rett på å vite. 

I tillegg så sier du et kjærlig hjem og mor, hvordan vet du at faren også ikke vil være en kjærlig far? Det er en urettferdig framstilling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har det nedfelt i barnekonvensjonen at de har rett til å kjenne sitt biologiske opphav, derfor bør du sette hjulene i gang når barnet er født. Det offentlige tar seg av det, om du ønsker, så lenge du oppgir navn og slikt. Du trenger altså ikke gå rundt med hatten i hånden til disse om du ikke ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/1/2016 at 15.39, AnonymBruker skrev:

Er kommet opp i en litt ekkel situasjon.

Anonymkode: 56674...223

Ja, at du er egoistisk. Barnet har krav på å få vite hvem begge sine foreldre er. Faren har krav på å få vite at han har et barn. Dere var to (om gangen) når barnet ble unnfanget, og da er det ingen grunn til å holde han utenfor svangerskapet, og barnets liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må vel sette opp en pappa om du vil ha stønader fra nav? :) 

Anonymkode: e4682...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting du bør tenke på om du velger å ikke finne ut hvem som er far til barnet. Noe kan skje med deg. Da fratar du barnet valget om å kunne finne ut hvem som er dets far senere. Skriv opp navnene og oppbevar papiret sikkert, gjerne hos en advokat, med instruks at dette skal overleveres barnet ved din eventuelle død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må vel sette opp en pappa om du vil ha stønader fra nav? :) 

Anonymkode: e4682...7c2

Hvilke stønader mener du hun får ekstra om hun oppgir en far? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Arca skrev:

Jeg synes det er veldig at siden det har vært mange sexpartnere, så skal ikke far ha rett på å vite. 

I tillegg så sier du et kjærlig hjem og mor, hvordan vet du at faren også ikke vil være en kjærlig far? Det er en urettferdig framstilling.

 

Tror ikke jeg helt forstår den øverste setningen din. Det kommer ikke an på om det har vært mange sexpartnere at far ikke har rett på å vite. Har jo ikke noe med det å gjøre. 

Jeg har i hvert fall fått inntrykk av og går ut fra at mor er oppegående, har kontroll, er ansvarsfull og at hun kan gi barnet et kjærlig hjem. 

Nei, vi kan ikke vite om far hadde vært kjærlig. Derfor vet jeg ikke om jeg hadde tatt sjansen. Men hvis barnet ønsker senere å vite, så synes jeg absolutt det skulle være mulighet for det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Berit skrev:

Tror ikke jeg helt forstår den øverste setningen din. Det kommer ikke an på om det har vært mange sexpartnere at far ikke har rett på å vite. Har jo ikke noe med det å gjøre. 

Jeg har i hvert fall fått inntrykk av og går ut fra at mor er oppegående, har kontroll, er ansvarsfull og at hun kan gi barnet et kjærlig hjem. 

Nei, vi kan ikke vite om far hadde vært kjærlig. Derfor vet jeg ikke om jeg hadde tatt sjansen. Men hvis barnet ønsker senere å vite, så synes jeg absolutt det skulle være mulighet for det da. 

Et ord hadde falt ut, veldig urimelig skulle det stå.

Hva kommer det da an på? Hvorfor skal du nekte han kjennskap til at han skal bli far?

Og angående sjansen om han er en kjærlig far eller ikke, det er ikke mors beslutning alene i mine øyne.

 

Men, nok om det. Det virker som vi er uenige, og det er greit nok det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Berit skrev:

Tror ikke jeg helt forstår den øverste setningen din. Det kommer ikke an på om det har vært mange sexpartnere at far ikke har rett på å vite. Har jo ikke noe med det å gjøre. 

Jeg har i hvert fall fått inntrykk av og går ut fra at mor er oppegående, har kontroll, er ansvarsfull og at hun kan gi barnet et kjærlig hjem. 

Nei, vi kan ikke vite om far hadde vært kjærlig. Derfor vet jeg ikke om jeg hadde tatt sjansen. Men hvis barnet ønsker senere å vite, så synes jeg absolutt det skulle være mulighet for det da. 

Tenk så pinlig for TS når ungen kommer dom tenåring å etterlyser navnet på faren...så må hun gi 6 alternativ..

Anonymkode: 1194a...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt OT men: reklamen som er på siden passa litt bra nå! "For deg som vil ha et ekstra tydelig svar". Det er for graviditetstest da men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Arca skrev:

Et ord hadde falt ut, veldig urimelig skulle det stå.

Hva kommer det da an på? Hvorfor skal du nekte han kjennskap til at han skal bli far?

Og angående sjansen om han er en kjærlig far eller ikke, det er ikke mors beslutning alene i mine øyne.

 

Men, nok om det. Det virker som vi er uenige, og det er greit nok det. :)

Da forstod jeg deg rett. Det har overhode ikke noe med antall sexpartnere å gjøre. Selvsagt ikke. Det eneste som hadde betydd noe var barnets beste. Og siden jeg var usikker på hvordan far hadde vært og hvordan deres forhold hadde blitt med et splittet hjem, tror jeg  at jeg hadde latt være å involvere far på dette tidspunktet. 

Det spiller ogå rolle at jeg ikke kunne tenke meg å ha far inn i mitt liv i det hele tatt.

Vi er uenige. Men jeg er enig med deg i at det ikke er mors beslutning alene om far er skikket eller ikke. Men som sagt, her hadde ikke jeg tatt sjanse på at barnet skulle ha en far som kanskje var skikket. Godt mulig barnet hadde gått glipp av en kjærlig far de første barneårene, og det hadde vært og er veldig synd. Hele situasjonen er en lei situasjon og ikke optimal. Men når det nå var blitt sånn, hadde jeg tenkt barnet, ikke på hva som var rettferdig for far.

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk så pinlig for TS når ungen kommer dom tenåring å etterlyser navnet på faren...så må hun gi 6 alternativ..

Anonymkode: 1194a...ad3

For det første ville jeg tro at barnet hadde villet funnet ut om sin far før hun ble tenåring. Men det er jo heller ikke sikkert.

Det er mange barn som ikke vet noe m sin far. Selvfølgelig må hun ikke oppgi 6 alternativ, for noe tull. Som mor hadde jeg selvfølgelig ikke sagt at jeg hadde 6 sexpartnere der alle kan være din far. 

Hvis og når barnet finne ut om sin far, ville jeg prøvd å finne ut av det da for barnet.

 

Men vet dere, jeg er ikke 100% sikker på hva jeg ville gjort. Kommer an på hvem disse mulige fedrene var og situasjonen rundt. Men det er dette jeg tenker nå.

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært i denne situasjonen, ikke som mor, men som barnet.

min mor ble voldtatt på en fest av en guttegjeng. Det var kjæresten hennes som fikk stoppet det. Hun ville ikke anmelde og da det senere viste seg at hun var gravid tok han på seg farskapet. 

Som 1-åring ble jeg alvorlig syk og blodprøver trengtes å tas av oss alle 3. Det viste seg at deres blodtype aldri kunne resultere i min. Siden mamma var mindreårig ble dette meldt fra og deler av historien kom ramlendes frem. Med unntak av voldtekten. Moren min ble stemplet som løs på tråden.

det "positive" er at jeg fikk en ekte pappa, bare synd han gav faen da jeg ble tenåring.

jeg fikk vite den historien da jeg ble voksen. 

Men hva ville skjedd om jeg ikke ble syk? Mamma sa at hun var glad for at sannheten kom frem da jeg var liten for da slapp jeg ydmykelsen/skuffelsen om jeg hadde vært stor nok til å forstå.

du bør teste alle mennene og det er ingen vits i å lyve om antall, for slike ting kommer frem før eller siden. Best er det derfor at det kommer frem før barnet er stort nok til å huske/ forstå.

lykke til

Anonymkode: b746a...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...