Gå til innhold

Har ikke far til barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen. 

Takk for svar alle som har holdt seg seriøse her i denne tråden. Skal ta tipsene deres til vurdering! 

Jeg har selvsagt testet meg for alt av sykdommer, det gjorde jeg før jeg fant ut av graviditeten. Jeg visste det før uke 12 ja, men selv om barn ikke er optimalt akkurat nå syns jeg abort blir feil når jeg vet at jeg har mulighet og økonomisk kapasitet til å ta meg av det. Det er bare min mening, ver så grei å ikke start en abort-diskusjon er nå. Jeg er over fristen. 

Skal på oul om en god uke, kan forklare situasjonen da og spørre hvor nøyaktig de kan fastslå en dato! Takk for det tipset, visste ikke at de kunne se det såpass nøyaktig!

 

TS

Anonymkode: 56674...223

Stakkars unge du setter til verden. Blir morsomt for den å gå på skolen når det kommer ut at du lå rundt og ungen ikke engang vet hvem faren er. Enkelte kvinner er så kyniske og egoistiske i valg av barn at halvparten kunne vært nok. 

Anonymkode: 745e2...f39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk jeg ikke hadde informert noe til mennene/guttene. Er såpass innbilsk at jeg tror jeg alene hadde kunnet gi mitt barn det aller beste i oppveksten om det ikke skulle bli satt krav til at det noen ganger skulle til en far som jeg over hode ikke ville ha i livet mitt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Berit skrev:

Jeg tror faktisk jeg ikke hadde informert noe til mennene/guttene. Er såpass innbilsk at jeg tror jeg alene hadde kunnet gi mitt barn det aller beste i oppveksten om det ikke skulle bli satt krav til at det noen ganger skulle til en far som jeg over hode ikke ville ha i livet mitt. 

 

 

Ja, det var deg og dine behov.

Og så var det barnet da....

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Arca skrev:

Ja, det var deg og dine behov.

Og så var det barnet da....

 

Jeg kan skjønne veldig godt at det kan være aller best for barnet om det har en god far. 

Men hva om disse mennene var noen umodne ansvarsløse gutter som over hode ikke kunne tenke seg å være far, eller verre, at de var noen som ikke hadde behandlet barnet godt. 

Som mor hadde jeg ikke kunnet stole på å gi fra meg barnet til en ukjent mann.

Mulig jeg er egoistisk i tankene på en måte, men slik jeg tenker er det for barnets del. Tror jeg hadde bekymret meg ihjel om barnet hadde det godt nok. 

Hvis jeg bare hadde tenkt ut fra mine behov, så hadde jeg sagt det. Det er mer lettvindt å være to som deler på ansvaret, både økonomisk og på andre måter.

Men klart, barnet vil undre seg senere på hvem faren er. Vil da være åpen og finne det da ut hvis barnet vil.

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. februar 2016 at 15.39, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er kommet opp i en litt ekkel situasjon. Er 22 år gammel, og 18 uker gravid.
Etter et stygt brudd med eksen har jeg hatt litt ''opprørske'' tilstander, og har ligget med ikke mindre enn 6 gutter ila en 3-ukers-periode. Jeg aner ikke hvem faren er.. Hadde p-stav så tenkte egentlig ikke noe over det - jeg vet det er uansvarlig.. Ønsker ikke kommentarer på dette.

Jeg lurer nå på om jeg bør informere alle de 6 guttene om graviditeten, eller om jeg skal bare bære frem barnet og bli alenemor.. Må si at sistnevnte frister soleklart mest, da ingen av guttene er noen jeg ønsker permanent i livet mitt - snarere tvert i mot. Enkelte kjenner jeg knapt. Til alle som har spurt til nå (til og med foreldre), har jeg svart at jeg ikke vil si hvem faren er. Ingen av disse guttene er noen som ønsker seg barn (tror jeg), de er enten under utdanning, akkurat mistet jobben, lærlinger, osv. 

Jeg har alt på plass. Har veldig god økonomi, fast jobb, eier bolig og bil uten alt for mye lån. Klarer meg veldig godt på egen hånd. Har også mine foreldre ganske nærme, mtp. støtte og senere evt. barnepass. Har også mange gode kompiser, min beste venn er en gutt, og jeg har 2 brødre som er henrykt over nyheten (disse er 18 og 20 år) så det vil ikke mangle på mannspersoner i barnets liv, snarere tvert om :fnise:

Jeg mener alvor når jeg skriver at faren kan være hvem som helst av disse 6. Alle har vært ons på fylla...

Lurer nå på om jeg skal bare tie stilt og ikke si noe, både for faren og for min del, eller om jeg skal si det og ta alle de kampene.... Det er jo mange barn som ikke har fedre som klarer seg helt fint? TEnker på kvinner som reiser til danmark f.eks.

Hva tror dere?

Anonymkode: 56674...223

Jeg kjenner til en som var i samme situasjon med deg, fem mulige fedre. Alle fikk beskjed fra helsestajsonen(?) om å møte opp og ta farskapsstest. De fant ut hvem faren var. Med tanke på eventuelle helseproblemer i fremtida, kan det være lurt. Greit å få det overstått også, tror jeg. Lykke til

Anonymkode: c5936...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen. 

Takk for svar alle som har holdt seg seriøse her i denne tråden. Skal ta tipsene deres til vurdering! 

Jeg har selvsagt testet meg for alt av sykdommer, det gjorde jeg før jeg fant ut av graviditeten. Jeg visste det før uke 12 ja, men selv om barn ikke er optimalt akkurat nå syns jeg abort blir feil når jeg vet at jeg har mulighet og økonomisk kapasitet til å ta meg av det. Det er bare min mening, ver så grei å ikke start en abort-diskusjon er nå. Jeg er over fristen. 

Skal på oul om en god uke, kan forklare situasjonen da og spørre hvor nøyaktig de kan fastslå en dato! Takk for det tipset, visste ikke at de kunne se det såpass nøyaktig!

 

TS

Anonymkode: 56674...223

Keg slutter aldri å forundre meg om kunnskapen til folk, særlig innenfor juss og medisin. 

Du har testet deg for alt av sykdommer, før du kom i uke 12, slik jeg forstår dette. Da må du nødvendigvis ha hatt en gu. Har du da vært gravid, noe du må ha vært bassert på hi og dette innleggets opplysninger, så har også legen sett på livmorhalsen din at du var gravid, og tatt dette opp med deg. 

Du har hatt sex med seks menn i den aktuelle mestruasjonssyklussen. Du kjenner tydeligvis navn og yrkesstatus på alle, ref. Hovedinnlegget. 

Når du kjenner idientiteten til alle mulige fedre, så er du faktisk pålagt å oppgi dem som mulige fedre, slik at Nav får gjort det somskal gjøres etter livens bokstav for å få disse testet og slå fast hvem som er bidragspliktige og skal registreres som far. Noe annet er faktisk straffbart. 

Du har jo i tillegg gjort ting litt enklere ved å dokumentere saken din på internett! 

Å vite hvem som er ens far er faktisk en menneskerett. Hva har du fått journalført hos lege/jordmor ang. Far? Dersom dette skulle være noe annet enn  et forsøk på en engasjerende sak for diskusjon? 

Anonymkode: 81966...176

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Far har rett til å vite at han har et barn! Og barnet har rett til å vite hvem som er far. 

Det spiller da ingen rolle om far ikke ønsker å bli far - han bør få vite det. Vil han frasi seg alt ansvar, har du muligheten til å godta det, og bli alenemor (som du helst ønsker?). Både far og barn fortjener å vite om hverandre.

Det gjelder ikke bare far - men hele hans familie. Du fratar barnet besteforeldre, tanter og onkler og deres barn på fars side. Disse kan også være gode ressurser for barnet hele livet - kanskje også for deg.
Jeg har også alltid tenkt i slike situasjoner at jeg ville vært redd for at barnet skulle forelske seg i et familiemedlem det ikke vet om... Som fars barn (barnets halvsøsken), eller annen nær slekt. Ikke at det er reelt per i dag.

Sett deg i fars situasjon. Ville du likt å vite at du hadde et barn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Berit skrev:

Jeg kan skjønne veldig godt at det kan være aller best for barnet om det har en god far. 

Men hva om disse mennene var noen umodne ansvarsløse gutter som over hode ikke kunne tenke seg å være far, eller verre, at de var noen som ikke hadde behandlet barnet godt. 

Som mor hadde jeg ikke kunnet stole på å gi fra meg barnet til en ukjent mann.

Mulig jeg er egoistisk i tankene på en måte, men slik jeg tenker er det for barnets del. Tror jeg hadde bekymret meg ihjel om barnet hadde det godt nok. 

Hvis jeg bare hadde tenkt ut fra mine behov, så hadde jeg sagt det. Det er mer lettvindt å være to som deler på ansvaret, både økonomisk og på andre måter.

Men klart, barnet vil undre seg senere på hvem faren er. Vil da være åpen og finne det da ut hvis barnet vil.

Du tror ikke at en far også ønsker sitt barn godt, selv om moren er ukjent for han?

Finn ut hvem faren er og så er det opp til andre å vurdere om han er skikket. Vi har institusjoner for slikt.

Det er tre parter her, og alle bør få muligheten til å velge om de vil involveres i hverandres liv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannens feil når samme  dama puler 6 menn uten kondomer I løpet av tre uker?  Du kan da ikke mene det er mannens feil at hun blir gravid? I såfall bør du søke få tilbake skolepengene dine.

Anonymkode: f422e...03b

Selvfølgelig har mannen også "skyld" - han hadde sex uten kondom, spiller ingen rolle om hun har sex med flere, han må passe seg selv.

Anonymkode: 2ec52...412

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Keg slutter aldri å forundre meg om kunnskapen til folk, særlig innenfor juss og medisin. 

Du har testet deg for alt av sykdommer, før du kom i uke 12, slik jeg forstår dette. Da må du nødvendigvis ha hatt en gu. Har du da vært gravid, noe du må ha vært bassert på hi og dette innleggets opplysninger, så har også legen sett på livmorhalsen din at du var gravid, og tatt dette opp med deg. 

Du har hatt sex med seks menn i den aktuelle mestruasjonssyklussen. Du kjenner tydeligvis navn og yrkesstatus på alle, ref. Hovedinnlegget. 

Når du kjenner idientiteten til alle mulige fedre, så er du faktisk pålagt å oppgi dem som mulige fedre, slik at Nav får gjort det somskal gjøres etter livens bokstav for å få disse testet og slå fast hvem som er bidragspliktige og skal registreres som far. Noe annet er faktisk straffbart. 

Du har jo i tillegg gjort ting litt enklere ved å dokumentere saken din på internett! 

Å vite hvem som er ens far er faktisk en menneskerett. Hva har du fått journalført hos lege/jordmor ang. Far? Dersom dette skulle være noe annet enn  et forsøk på en engasjerende sak for diskusjon? 

Anonymkode: 81966...176

Hm.. Min medisinske erfaring stemmer ikke med dine påstander. Jeg var på GU da jeg var 5 uker på vei, min lege så ikke at jeg var gravid. 

Og en link:

http://www.lommelegen.no/legesvar/sp%C3%B8rsm%C3%A5l-omkring-graviditet

Anonymkode: cb338...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Keg slutter aldri å forundre meg om kunnskapen til folk, særlig innenfor juss og medisin. 

Du har testet deg for alt av sykdommer, før du kom i uke 12, slik jeg forstår dette. Da må du nødvendigvis ha hatt en gu. Har du da vært gravid, noe du må ha vært bassert på hi og dette innleggets opplysninger, så har også legen sett på livmorhalsen din at du var gravid, og tatt dette opp med deg. 

Du har hatt sex med seks menn i den aktuelle mestruasjonssyklussen. Du kjenner tydeligvis navn og yrkesstatus på alle, ref. Hovedinnlegget. 

Når du kjenner idientiteten til alle mulige fedre, så er du faktisk pålagt å oppgi dem som mulige fedre, slik at Nav får gjort det somskal gjøres etter livens bokstav for å få disse testet og slå fast hvem som er bidragspliktige og skal registreres som far. Noe annet er faktisk straffbart. 

Du har jo i tillegg gjort ting litt enklere ved å dokumentere saken din på internett! 

Å vite hvem som er ens far er faktisk en menneskerett. Hva har du fått journalført hos lege/jordmor ang. Far? Dersom dette skulle være noe annet enn  et forsøk på en engasjerende sak for diskusjon? 

Anonymkode: 81966...176

Tror ikke en lege kan se graviditeten i uke 5 eller uke 6.

 

TS, jeg ville bestilt UL nå, privat. Jeg tror det er lettere å bedømme fosterets alder, jo tidligere det er, så venter du til uke 18, som er offentlig UL, så kan det være med litt grovere margin.

Du kan også få 3D-bilder av barnet enkelte steder og det er veldig koselig.

Anonymkode: 2ec52...412

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Keg slutter aldri å forundre meg om kunnskapen til folk, særlig innenfor juss og medisin. 

Du har testet deg for alt av sykdommer, før du kom i uke 12, slik jeg forstår dette. Da må du nødvendigvis ha hatt en gu. Har du da vært gravid, noe du må ha vært bassert på hi og dette innleggets opplysninger, så har også legen sett på livmorhalsen din at du var gravid, og tatt dette opp med deg. 

Du har hatt sex med seks menn i den aktuelle mestruasjonssyklussen. Du kjenner tydeligvis navn og yrkesstatus på alle, ref. Hovedinnlegget. 

Når du kjenner idientiteten til alle mulige fedre, så er du faktisk pålagt å oppgi dem som mulige fedre, slik at Nav får gjort det somskal gjøres etter livens bokstav for å få disse testet og slå fast hvem som er bidragspliktige og skal registreres som far. Noe annet er faktisk straffbart. 

Du har jo i tillegg gjort ting litt enklere ved å dokumentere saken din på internett! 

Å vite hvem som er ens far er faktisk en menneskerett. Hva har du fått journalført hos lege/jordmor ang. Far? Dersom dette skulle være noe annet enn  et forsøk på en engasjerende sak for diskusjon? 

Anonymkode: 81966...176

Dette stemmer ikke. Jeg hadde gynekologisk undersøkelse da jeg var i uke 5, og hadde det ikke vært for at han hadde tatt en innvendig UL (han pleier alltid å sjekke at alt er som det skal med eggstokker og sånt), og da så han på UL at jeg MULIGENS var gravid. Hadde han ikke tatt UL så hadde han ikke sett noe som helst av noen graviditet. Og dette var til og med hos gynekolog, ikke vanlig lege. Så det går helt fint an at legen ikke har merket noe. 

Anonymkode: 3ac46...f53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen. 

Takk for svar alle som har holdt seg seriøse her i denne tråden. Skal ta tipsene deres til vurdering! 

Jeg har selvsagt testet meg for alt av sykdommer, det gjorde jeg før jeg fant ut av graviditeten. Jeg visste det før uke 12 ja, men selv om barn ikke er optimalt akkurat nå syns jeg abort blir feil når jeg vet at jeg har mulighet og økonomisk kapasitet til å ta meg av det. Det er bare min mening, ver så grei å ikke start en abort-diskusjon er nå. Jeg er over fristen. 

Skal på oul om en god uke, kan forklare situasjonen da og spørre hvor nøyaktig de kan fastslå en dato! Takk for det tipset, visste ikke at de kunne se det såpass nøyaktig!

 

TS

Anonymkode: 56674...223

Lykke til Ts.

Skriv gjerne mer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. februar 2016 at 18.34, Marie90 skrev:

Enig med cheshirecat, som vanlig. Det eneste moralsk riktige er å finne ut hvem far er. Om du så velger å tenke egoistisk, kan jeg love deg at dette blir vanskelig for deg senere. 

- Barnet ditt vil lure på hvem far er. For deres eget beste burde du ha et svar.

- Opphav er ikke irrelevant eller gammeldags. Det er relevant for hele din medisinske historie. Ikke bare dine egenskaper og dine gener, men hva du er arvelig disponert for. Barnet ditt vil mangle 50% av informasjonen på alle legeskjema for resten av sitt liv.

- Det vil komme opp før eller siden. Hvem enn faren er vil han antakelig en dag finne seg en kone og stifte familie. Om dette kommer som en overraskelse om ti år, kan du ødelegge et samliv og splitte en familie - for tro meg, den slags info faller sjelden i god jord. Om han vet det fra starten av, kan hans nye partner vite hva hun går inn i. 

 

Enig.

i tillegg kommer arverett inn i bildet. 

 

Og TS, sjekk deg for kjønnssykdommer, inkludert hepatitt B (som er på fremmarsj), hepatitt C og hiv. Bare et tips.

Anonymkode: b0bfc...290

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å sette meg selv inn i din situasjon.. Jeg tror nok at jeg også gjerne selv skulle vist hvem som er faren til ungen min, selv om jeg ikke har noe med han å gjøre.. Hvis grunnen til at du ikke vil finne ut av det er fordi du helst ikke vil prate med dem, eller vet hvordan du skal si dette, så kan du helt sikkert få hjelp og råd hos legen. Sannsynligheten er stor for at du blir alenemor uansett om du finner ut hvem faren er eller ikke tenker nå jeg.. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for spekulasjoner og personangrep.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunkt tenker jeg at folk må få gjøre akkurat slik de vil med sine liv, så lenge det ikke ødelegger andres liv. Jeg syns det er en ganske grei leveregel å holde seg innafor. 

I denne situasjonen betyr det da at du herfra må opptre slik at dine handlinger (sex med flere innenfor samme fruktbare periode) ikke ødelegger for noen andre. Det er da barn og far du må gjøre ting greit for. Barn har lovfestet rett på å vite sitt opphav, og det er rimelig uetisk ovenfor far å holde det skjult at han har et barn. 

Dette blir litt flaut, men ikke verre enn du gjør det til. Eneste de potensielle må vite er at det er èn kandidat i tillegg til seg selv. Så får de ta valget. 

Far er ikke ukjent, så det kan du ikke skrive.

Lykke til. Det går helt fint. Vi har alle gjort noen dumme ting i våre liv. Nå må du bare sørge for å gjøre det riktig for de involverte

Anonymkode: 990cd...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok finne ut hvem faren er, men det haster jo ikke. Du er bare 18 uker på vei og man får ikke gjort noe med det akkurat nå uansett. Var det virkelig 6 stk. 6 dager på rad, så tett opp i hverandre? Er det ingen av dem som du har en følelse på kunne være mer aktuel? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...