Gå til innhold

Har ikke far til barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er kommet opp i en litt ekkel situasjon. Er 22 år gammel, og 18 uker gravid.
Etter et stygt brudd med eksen har jeg hatt litt ''opprørske'' tilstander, og har ligget med ikke mindre enn 6 gutter ila en 3-ukers-periode. Jeg aner ikke hvem faren er.. Hadde p-stav så tenkte egentlig ikke noe over det - jeg vet det er uansvarlig.. Ønsker ikke kommentarer på dette.

Jeg lurer nå på om jeg bør informere alle de 6 guttene om graviditeten, eller om jeg skal bare bære frem barnet og bli alenemor.. Må si at sistnevnte frister soleklart mest, da ingen av guttene er noen jeg ønsker permanent i livet mitt - snarere tvert i mot. Enkelte kjenner jeg knapt. Til alle som har spurt til nå (til og med foreldre), har jeg svart at jeg ikke vil si hvem faren er. Ingen av disse guttene er noen som ønsker seg barn (tror jeg), de er enten under utdanning, akkurat mistet jobben, lærlinger, osv. 

Jeg har alt på plass. Har veldig god økonomi, fast jobb, eier bolig og bil uten alt for mye lån. Klarer meg veldig godt på egen hånd. Har også mine foreldre ganske nærme, mtp. støtte og senere evt. barnepass. Har også mange gode kompiser, min beste venn er en gutt, og jeg har 2 brødre som er henrykt over nyheten (disse er 18 og 20 år) så det vil ikke mangle på mannspersoner i barnets liv, snarere tvert om :fnise:

Jeg mener alvor når jeg skriver at faren kan være hvem som helst av disse 6. Alle har vært ons på fylla...

Lurer nå på om jeg skal bare tie stilt og ikke si noe, både for faren og for min del, eller om jeg skal si det og ta alle de kampene.... Det er jo mange barn som ikke har fedre som klarer seg helt fint? TEnker på kvinner som reiser til danmark f.eks.

Hva tror dere?

Anonymkode: 56674...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud........stakkars unge.... SELVSAGT skal du gjøre en innsats på å finne ut hvem faren er! Ungen vil spørre om opphavet sitt når han blir eldre og da er det din plikt som mor å kunne si sannheten. Det er opp til far om han vil ha kontakt med ungen, ikke deg.

Anonymkode: 1194a...ad3

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste veien ut av den smørja du har satt dere i er å finne ut hvem som er faren til barnet

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke moralisere over at du har hatt sex med 6 menn, ærlig talt- du var singel og brukte prevensjon, så den saken er jo helt grei spør du meg :) 

Veldig fint at du har ting på stell, høres veldig bra ut!

Eneste jeg tenker på er at barnet har rett til å vite hvem far er (og faren som skal ha et barn så klart). Det er en grunn til at man i Norge ikke har lov til å bruke anonym donor lenger! At mange velger å dra til Danmark å bruke anonym donor er bare å overse all forskning på området som sier at vi mennesker har et sterkt behov for å kjenne til vårt opphav.

Skjønner at det er utrolig kjipt å måtte gå til alle 6 og si at de kanskje skal bli far, men de trenger vel ikke å få vite at det er 5 andre potensielle fedre? Du kan jo si til hver enkelt at det er han eller 1 annen?

Anonymkode: 0dee9...25c

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er kommet opp i en litt ekkel situasjon. Er 22 år gammel, og 18 uker gravid.


Etter et stygt brudd med eksen har jeg hatt litt ''opprørske'' tilstander, og har ligget med ikke mindre enn 6 gutter ila en 3-ukers-periode. Jeg aner ikke hvem faren er..

Hva tror dere?

Anonymkode: 56674...223

Høres ut som du bør sjekke flere ting..

Anonymkode: a3744...a6b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere?

Anonymkode: 56674...223

Jeg tror definitivt du bør finne ut 100% sikkert hvem faren er, når barnet er født, ved hjelp av DNA prøver. Du MÅ finne det ut, for barnets del. Du kan ikke la barnet gå farløs gjennom livet og aldri få vite hvem faren er, bare fordi du er flau over oppførselen din. Barnet har rett på å vite det, og skal jeg være ærlig, så har faren det også. Selv om du ikke tror vedkommende vil like det, så kan det hende at personen det er, etterhvert vil ønske samvær med barnet sitt i oppveksten. Kanskje, kanskje ikke, men de har iallfall et valg hvis de vet!

Du kan bare ikke være så slem at du nekter barnet denne grunnleggende kunnskapen, om hvem som er far til barnet! Helt ærlig så skjønner jeg ikke at du seriøst vurderer det en gang?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok gjort et lite forsøk på å finne ut hvem far er, sånn for barnets skyld. Det kommer sikkert til å spørre og grave når det blir eldre. 

Anonymkode: 865bd...273

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

For barnet sin del bør du få dette på plass slik at barnet selv slipper å måtte lete blant 6 ulike kandidater senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve
8 minutter siden, mini-mio skrev:

Eneste veien ut av den smørja du har satt dere i er å finne ut hvem som er faren til barnet

Helt enig. Du må ta det ansvaret TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har krav på å vite hvem far er, og far få vite at han skal bli far. Så får du heller dra en hvit løgn ovenfor de og ikke forteller hvor mange du har som potensielle kandidater... 

Å nekte både far og barn å få mulighet til å bli kjent med hverandre er egoistisk. 

Og så bør du teste deg for kjønnssykdommer. 

Anonymkode: a6440...506

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette bør du finne ut av. Som en over foreslo så trenger ikke alle seks kandidatene å vite om hverandre.

Hilsen ei som lurte på hvem faren sin var i 30 år.

Anonymkode: 30844...a31

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk mannen har rett til å vite at du er gravid også. Syns du skal ta ansvar for dine handlinger å finne ut hvem faren er, for alle sin skyld.
Du skriver at dette er menn som du ikke er interessert i å ha i ditt liv, men hva med barnet ditt? Det er kanskje interessert i å ha en pappa og mannen er kanskje interessert i å vite at han har et barn. Syns det er egoistisk å frarøve de den muligheten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er kommet opp i en litt ekkel situasjon. Er 22 år gammel, og 18 uker gravid.
Etter et stygt brudd med eksen har jeg hatt litt ''opprørske'' tilstander, og har ligget med ikke mindre enn 6 gutter ila en 3-ukers-periode. Jeg aner ikke hvem faren er.. Hadde p-stav så tenkte egentlig ikke noe over det - jeg vet det er uansvarlig.. Ønsker ikke kommentarer på dette.

Jeg lurer nå på om jeg bør informere alle de 6 guttene om graviditeten, eller om jeg skal bare bære frem barnet og bli alenemor.. Må si at sistnevnte frister soleklart mest, da ingen av guttene er noen jeg ønsker permanent i livet mitt - snarere tvert i mot. Enkelte kjenner jeg knapt. Til alle som har spurt til nå (til og med foreldre), har jeg svart at jeg ikke vil si hvem faren er. Ingen av disse guttene er noen som ønsker seg barn (tror jeg), de er enten under utdanning, akkurat mistet jobben, lærlinger, osv. 

Jeg har alt på plass. Har veldig god økonomi, fast jobb, eier bolig og bil uten alt for mye lån. Klarer meg veldig godt på egen hånd. Har også mine foreldre ganske nærme, mtp. støtte og senere evt. barnepass. Har også mange gode kompiser, min beste venn er en gutt, og jeg har 2 brødre som er henrykt over nyheten (disse er 18 og 20 år) så det vil ikke mangle på mannspersoner i barnets liv, snarere tvert om :fnise:

Jeg mener alvor når jeg skriver at faren kan være hvem som helst av disse 6. Alle har vært ons på fylla...

Lurer nå på om jeg skal bare tie stilt og ikke si noe, både for faren og for min del, eller om jeg skal si det og ta alle de kampene.... Det er jo mange barn som ikke har fedre som klarer seg helt fint? TEnker på kvinner som reiser til danmark f.eks.

Hva tror dere?

Anonymkode: 56674...223

Når jeg leser innlegget ditt får jeg en følelse av at noen av de involverte kjenner hverandre og at du synes det kan bli pinlig? Jeg vet om en som hadde tre mulige fedre til babyen. Alle var villige til å stille opp hvis det ble anslått farskap. Tror du skal fortelle det til alle og si at det står mellom deg og par andre...

Hvis de kjenner hverandre kommer de til å prate, men du kan be de la være av hensyn til barnet.

Anonymkode: 36065...a73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er kommet opp i en litt ekkel situasjon. Er 22 år gammel, og 18 uker gravid.
Etter et stygt brudd med eksen har jeg hatt litt ''opprørske'' tilstander, og har ligget med ikke mindre enn 6 gutter ila en 3-ukers-periode. Jeg aner ikke hvem faren er.. Hadde p-stav så tenkte egentlig ikke noe over det - jeg vet det er uansvarlig.. Ønsker ikke kommentarer på dette.

Jeg lurer nå på om jeg bør informere alle de 6 guttene om graviditeten, eller om jeg skal bare bære frem barnet og bli alenemor.. Må si at sistnevnte frister soleklart mest, da ingen av guttene er noen jeg ønsker permanent i livet mitt - snarere tvert i mot. Enkelte kjenner jeg knapt. Til alle som har spurt til nå (til og med foreldre), har jeg svart at jeg ikke vil si hvem faren er. Ingen av disse guttene er noen som ønsker seg barn (tror jeg), de er enten under utdanning, akkurat mistet jobben, lærlinger, osv. 

Jeg har alt på plass. Har veldig god økonomi, fast jobb, eier bolig og bil uten alt for mye lån. Klarer meg veldig godt på egen hånd. Har også mine foreldre ganske nærme, mtp. støtte og senere evt. barnepass. Har også mange gode kompiser, min beste venn er en gutt, og jeg har 2 brødre som er henrykt over nyheten (disse er 18 og 20 år) så det vil ikke mangle på mannspersoner i barnets liv, snarere tvert om :fnise:

Jeg mener alvor når jeg skriver at faren kan være hvem som helst av disse 6. Alle har vært ons på fylla...

Lurer nå på om jeg skal bare tie stilt og ikke si noe, både for faren og for min del, eller om jeg skal si det og ta alle de kampene.... Det er jo mange barn som ikke har fedre som klarer seg helt fint? TEnker på kvinner som reiser til danmark f.eks.

Hva tror dere?

Anonymkode: 56674...223

 

Anonymkode: 16bc8...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du skal finne ut nå enn pinlig forklaring til barnet at du skal først finne hvem faren er av 6!!!

det er bedre å finne ut nå så slipper du det...

Anonymkode: 16bc8...71b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for noe så enkelt, som at ikke ditt barn skal komme drassende hjem med sin gravide kjæreste, som er søstra.... Det hadde vært max ekkelt det!!

Både barnet og faren bør ha krav på at noe slikt blir funnet ut av. Skjønner det er drittekkelt når man har vært med 6 stk på kort tid, men stå for hva du har gjort. DNA av hele hurven, så kommer sannheten på bordet.

Men, bra at du har alt på stell, hvis den rette faren ikke vil ha noe med deg og ungen å gjøre da.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør så absolutt finne ut hvem som er far til barnet ditt. Min samboer bærer preg av at mor ikke vet hvem som er faren, vi er 40 år og i dag er det ikke lett å finne ut hvem samboers far er. Om du kan nøste det opp nå, kan jeg love deg at det er det beste for barnet ditt. 

Anonymkode: 3942c...609

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville så absolutt informert alle som er en mulig far til barnet, om at de kanskje skal bli pappa og må stille opp til DNA test etter fødsel. 

Sett deg inn i ditt barns situasjon om noen år, vil ikke du ha visst hvem pappaen din er? 

Både far og barn fortjener å vite om hverandre, uavhengig om de ønsker noe kontakt eller ikke.. 

Anonymkode: aa2db...3c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...