Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mennene kan for selv at de blir ufrivillig far når de ikke trekker på kondomet ved tilfeldige forbindelser en gang. Når man har sånn risikoadferd innen sex så må man jo regne med at de eller annen gang smeller noen på tjukken. Blir bare teit og naivt og innbille seg at de skal få bestemme hva som skal skje med innskuddet, og etterhvert så er det jo barneperspektivet vi som samfunn må ta hensyn til. Ikke voksne menn som burde ha visst bedre enn å pule fremmede damer uten kondom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bivirkning av juridisk abort vil også være at det i praksis blir kvinnen som får ansvar for all prevensjon (som igjen ikke er 100 % sikkert), da en uønsket graviditet kan fraskrives av mannen likevel. Selvfølgelig satt på spissen, men et lite tankekors. 

Anonymkode: 215d3...835

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide at de finner en løsning for at MANNFOLK skal få prevensjon muligheter og ikke bare kvinner.  Er så leie av at VI må sorge for ditt og datt og at dere mannfolk skal bare få sitter deg og sove med så mange kvinner du kan.  Hvis ikke du ønsker barn, slutte å ha sex da.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, IamGroot skrev:

Det er på tide at de finner en løsning for at MANNFOLK skal få prevensjon muligheter og ikke bare kvinner.  Er så leie av at VI må sorge for ditt og datt og at dere mannfolk skal bare få sitter deg og sove med så mange kvinner du kan.  Hvis ikke du ønsker barn, slutte å ha sex da.  

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Juridisk abort ville aldri kunne fungert i praksis. Man hadde ikke klart å skille mellom de mennene som faktisk hadde blitt lurt og de mennene som sammen med sine kjærester hadde vært uforsiktige og droppet prevensjon. Det hadde blitt ord mot ord, og umulig å avgjøre hva som var løgn og hva som var sannhet. Selvfølgelig er det feil å lure noen, men det er nok flere som blir gravide fordi de er slappe med prevensjon og tenker at de kan hoppe av i svingen osv. enn det er menn som blir lurt. Ansvaret ligger hos begge parter. Hvis da først "uhellet" har skjedd, vil det alltid til syvende og sist være kvinnens avgjørelse om barnet skal bæres frem eller ikke, fordi det er hennes kropp. Uansett vil det på ingen måte være etisk forsvarlig å straffe et barn for noe foreldrene har forårsaket. Blir barnet båret frem må begge stå ansvarlige, ingen voksne skal få noe lærepenge på bekostning av barnet.      

 

Anonymkode: 73375...e76

Det er derfor jeg nevnte muligheten for å ha en juridisk bindende kontrakt før man har sex. Ja, jeg vet tanken får de fleste kvinner til å tørke inn nedentil, men det burde vært mulig for menn å ha den muligheten åpen. En kontrakt som sier rett ut at menn fraskriver seg alle potensiell barn som kan komme med denne kvinnen. Og så ombestemmer han seg kan han selvfølgelig kaste denne kontrakten.

Grunnen til at jeg mener dette er at slike kontrakter burde bli godkjent av retten også. Slik det er nå har menn ingen rettigheter what so ever. Man må stole på dama, og det er ikke nok i det lange løp.

Jeg snakker som sagt igjen om menn i forhold som blir lurt. Det blir vanskeligere å bevise eller få til en juridisk abort ved ONS og slikt. 

Anonymkode: 156ce...216

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med sex er barn, det er noe alle vet og at menn liksom skal komme seg unna resultatet av sex er for meg barbarisk. Da er vi ikke noe likere enn de menneskene som gifter bort småjenter på ni år til voksne menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, O.G. skrev:

Meningen med sex er barn, det er noe alle vet og at menn liksom skal komme seg unna resultatet av sex er for meg barbarisk. Da er vi ikke noe likere enn de menneskene som gifter bort småjenter på ni år til voksne menn. 

....?

Så du mener ingen har sex for nytelsens skyld?

Hva med de som steriliserer seg og så fortsetter å ha sex? Er det fortsatt meningsløst?

Og så det siste du nevnte der, hva faen har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterPanne skrev:


Hva med de som steriliserer seg og så fortsetter å ha sex? Er det fortsatt meningsløst?
 

Det har jeg aldri hørt om å virker ganske meningsløst hvis det er ikke er godt med sex

Anonymkode: 3e06c...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, PetterPanne skrev:

....?

Så du mener ingen har sex for nytelsens skyld?

Hva med de som steriliserer seg og så fortsetter å ha sex? Er det fortsatt meningsløst?

Og så det siste du nevnte der, hva faen har det med saken å gjøre?

Hvor hen leste du meg at jeg mener ingen har sex for nytelsens skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor jeg nevnte muligheten for å ha en juridisk bindende kontrakt før man har sex. Ja, jeg vet tanken får de fleste kvinner til å tørke inn nedentil, men det burde vært mulig for menn å ha den muligheten åpen. En kontrakt som sier rett ut at menn fraskriver seg alle potensiell barn som kan komme med denne kvinnen. Og så ombestemmer han seg kan han selvfølgelig kaste denne kontrakten.

Grunnen til at jeg mener dette er at slike kontrakter burde bli godkjent av retten også. Slik det er nå har menn ingen rettigheter what so ever. Man må stole på dama, og det er ikke nok i det lange løp.

Jeg snakker som sagt igjen om menn i forhold som blir lurt. Det blir vanskeligere å bevise eller få til en juridisk abort ved ONS og slikt. 

Anonymkode: 156ce...216


Hvilken dame tror du ville vært i et forhold med en mann som ville fraskrevet seg alt av ansvar om hun under noe omstendighet skulle blitt gravid? Og hva hvis mannen ikke blir lurt, men at hun faktisk blir gravid selv om de bruker prevensjon? Skal da mannen kunne fraskrive seg alt av ansvar for barnet mens kvinnen blir tvunget til å enten ta abort eller sitte igjen med alt ansvaret alene? Det er faktisk ikke slik at det "bare er å ta abort", for mange er det en stor og vanskelig avgjørelse som påvirker de i lang tid etterpå.  

Anonymkode: 73375...e76

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, O.G. skrev:

Hvor hen leste du meg at jeg mener ingen har sex for nytelsens skyld?

Meningen med sex er barn. Nei, det er ikke slik at alle som har sex kun har det for å få barn. Meningen kan også være å få nytelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, IamGroot skrev:

Det er på tide at de finner en løsning for at MANNFOLK skal få prevensjon muligheter og ikke bare kvinner.  Er så leie av at VI må sorge for ditt og datt og at dere mannfolk skal bare få sitter deg og sove med så mange kvinner du kan.  Hvis ikke du ønsker barn, slutte å ha sex da.  

KONDOM!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett skammelig at kvinner får barn uten at den kommende faren er med på det. Særlig i de tilfellene hvor kvinnen lyver om prevensjonsbruk og er uærlig. Det er rett og slett skammelig. Menn har altfor få rettigheter når det kommer til barn i dagens samfunn, det burde komme en lovendring på bane. Altså at menn også burde få lov til å få en abort utført, en juridisk som sådan. Nettopp fordi da hadde faktisk mange menn sluppet å være far til et uønsket barn, fordi mor tvinger det gjennom.

Begge kjønn bør bruke prevensjon, men som kvinne, burde man i hvertfall fortelle at man ikke bruker preventive midler før man har sex med noen. Det er også kvinners ansvar å sørge for kondom. Ikke bare menns ansvar. Når jeg var singel, hadde jeg alltid med meg kondomer på byen. Trengte ikke jeg dem, var det kanskje noen andre som gjorde det. I tillegg hadde jeg spiral, fordi jeg ikke ville være uønsket gravid.

Jeg har aldri forstått meg på noen kvinne som bevisst fører frem et barn uten en engasjert far. Som bevisst legger til rette for å være alenemor. Den type oppførsel ser jeg ned på. Nettopp fordi jeg synes det er nedrig å bære frem et barn hvor begge foreldrene ikke er sammen om det.

Som kvinne, har vi alle rettigheter. Om det skal bli barn, om en abort skal utføres etc. Vi kan gjøre som vi vil, og dermed blåse en lang marsj i hva den kommende faren mener om saken. Selvsagt, det er jo bi som er gravide, det er våre kropper som må bære påkjenningen. Derimot så skjønner jeg ikke hvordan noen kvinner har samvittighet til å bære frem et uønsket barn uten far. For en egosentrisk holdning å videreføre!

Å få barn er ingen menneskerett, dermed burde man få barn innad et ekteskap. Ja takk til mer fordømming av egoistiske kvinnfolk som bare skal tyte ut nok et barn uten far.

Ja takk til at kjønnene kan være likestilte til abort!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, PetterPanne skrev:

Meningen med sex er barn. Nei, det er ikke slik at alle som har sex kun har det for å få barn. Meningen kan også være å få nytelse.

 

Men midt opp i all nytelsen så glemmer (mann)folk at greia med sex først og fremst er forplantning, nytelse kommer som grunn nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
5 minutter siden, O.G. skrev:

Men midt opp i all nytelsen så glemmer (mann)folk at greia med sex først og fremst er forplantning, nytelse kommer som grunn nr 2.

Det er derfor er det gjort tiltak for å forhindre nettopp dette. Etter at p-pillen kom har folk så og si bare sex for nytelsens skyld. Det er ikke slik at en mann eller kvinne skal ligge der og tenke på forplantning, når de har tatt de rette tiltakene for å forhindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver der er jo et helt annet tilfelle. Du tar ppillene dine og mannen velger droppe kondom. Han har sagt seg villig til å ta konsekvensene av det. 

Her diskuteres det om kvinner som sier de er på pillen og menn som stoler på de. Og så slutter de på pillen fordi de vil bli gravide. Derfor kan ikke mannen ta ansvar for noe kvinnen er skyldig i å gjøre. Det er et tillitsbrudd.

Jeg er enig i at barnet blir skadelidende. Men hvis mor vet dette på forhånd så vil hun heller ikke slutte med p pillene. 

Anonymkode: 156ce...216

Hvis menn vil sikre seg mot å gjøre en kvinne gravid må han først og fremst bruke kondom. Hvis han velger å droppe kondom kan han ikke klage. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, O.G. skrev:

Enig.

Det er faktisk suksessfullt blitt laget p-piller for menn, men som du sikkert vet koster det sykt med penger å lage legemidler. Spørreundersøkelser viser at menn ikke ønsker å betale for p-piller eller at de ønsker å leve med de bivirkningene p-pillene gir da de selv ikke direkte blir gravid. 
Så lenge menn flest har de holdningene så vil det ikke skje at p-pillene for menn kommer på markedet. Da må menn akseptere og leve med de samme bivirkningene som vi kvinner gjør, men sannheten er da at menn faktisk da heller vil leve med en høyere risiko for å gjøre kvinnen de ligger med gravid. Det er ikke så rart å tenke seg når de ikke engang gidder å bruke kondom. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor jeg nevnte muligheten for å ha en juridisk bindende kontrakt før man har sex. Ja, jeg vet tanken får de fleste kvinner til å tørke inn nedentil, men det burde vært mulig for menn å ha den muligheten åpen. En kontrakt som sier rett ut at menn fraskriver seg alle potensiell barn som kan komme med denne kvinnen. Og så ombestemmer han seg kan han selvfølgelig kaste denne kontrakten.

Grunnen til at jeg mener dette er at slike kontrakter burde bli godkjent av retten også. Slik det er nå har menn ingen rettigheter what so ever. Man må stole på dama, og det er ikke nok i det lange løp.

Jeg snakker som sagt igjen om menn i forhold som blir lurt. Det blir vanskeligere å bevise eller få til en juridisk abort ved ONS og slikt. 

Anonymkode: 156ce...216

Og hvilke kvinner skriver under på en kontrakt om at mannen skal få kunne ta juridisk abort? Jeg vil ikke tro det er så mange. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilke kvinner skriver under på en kontrakt om at mannen skal få kunne ta juridisk abort? Jeg vil ikke tro det er så mange. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Hvis det faktisk blir slik at juridisk abort er lovlig, så vil flere menn ty til denne kontrakten, og dermed vil det bli normen. Kvinner må finne seg i det hvis de også selv ikke vil ha barn. Om begge forandrer mening så kan jo kontrakten fjernes.

Anonymkode: 156ce...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, PetterPanne skrev:

Det er derfor er det gjort tiltak for å forhindre nettopp dette. Etter at p-pillen kom har folk så og si bare sex for nytelsens skyld. Det er ikke slik at en mann eller kvinne skal ligge der og tenke på forplantning, når de har tatt de rette tiltakene for å forhindre det.

Jeg synes det er interessant hvordan du ikke nevner kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...